Kønsskuffelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2023

Anonym

Kære du.

Jeg forstår dig egentlig godt, jeg har to drenge og en pige og drømte sådan om at få en pige så blev også lidt kønsskuffet det første stykke tid. Nu jeg så heldig at jeg så fik hende her den tredje gang. Men nøj hvor har jeg et fantastisk forhold til mine knægte de er såååå sjove at være sammen med.

Jeg vil fortælle dig at jeg har to brødre. Min lillebror og jeg har et helt igennem fantastisk søskende bånd især fordi vi ligner hinanden så utrolig meget i vores humor �� 

Jeg har aldrig ønsket mig en søster for jeg havde allerede alt jeg kunne ønske mig i mine brødre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2023

Christy123

Profilbillede for Christy123

Jeg vil bare sige du ikke er alene. Jeg føler også det er skamfuldt.

Jeg ønskede mig en dreng, og det fik jeg. Og nu ønsker jeg en dreng mere. En pige er også mere end velkommen. Men jeg har et ønske om en dreng mere, så jeg ved hvordan du har det.

Men tænker at det er helt okay og at det nok skal blive rigtig godt alligevel, selvom det måske ikke bliver helt som man håbede på. Og stort tillykke!

Anmeld Citér

22. september 2023

Anonym

Jeg har drenge i forvejen og 1 pige 

Og ønskede mig en dreng mere.

Får en pige . Og hun er velkommen.  

Hun bliver lige så elsket som de andre.  Og det gør din baby også. 

Anmeld Citér

23. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg synes ikke, at man skal skamme sig over den slags følelser, de er som de nu er. Men man kan (og bør måske) arbejde med dem og lære fra dem - også for ens børns skyld. For hvorfor fylder den slags så meget hos én?

Børn “er” jo ikke på bestemte måder, fordi de er en pige (eller dreng), ligesom at deres relation jo ille betinges af deres køn - så hvad er det så, der er på spil i dig?

Hvad er det for nogle (for mig at se lidt låste) forestillinger du har om børn og køn, siden du tror at det er så afgørende? Kan de forestillinger bunde i noget andet og mere? Kan de skubbes lidt til og udvikles? Det vil måske være godt - både for dig selv, men også for de forventninger du senere i livet har til dine børn qua deres køn.

Og så en anekdote: Jeg har én af hver - med to år mellem. Det er mit livs gave at se hvor tætte de er. De sover i køjeseng, leger i timevis, skændes, krammer, har deres egen verden, driller, hygger og KNUSELSKER hinanden. De er er hold mod resten af verden, og jeg har aldrig tænkt deres køn ind som en del af det regnestykke - og det har de i øvrigt heller aldrig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.