Børnefødselsdag svært

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Meld da afbud. Hvis din datter bliver ked af det hver gang I taler om det i nu en måned, så skal hun da ikke afsted. Og især da når det er en lørdag, så der ikke er tale om, at hun bliver efterladt i børnehaven, når de andre tager afsted. Der kommer mange andre fødselsdage, hun bliver inviteret til. 

Du kunne måske finde en lille gave til fødselaren, som I kunne pakke ind sammen og din datter kunne give. Det ville glæde både din datter og fødselaren. 

Og så synes jeg faktisk, at det er voldsomt at invitere til en 4 års fødselsdag i 5 timer uden forældre. 
Da min datter gik i børnehave holdt de først fødselsdag hjemme, fra børnene fyldte 5 år og kun i 2-2 1/2 time. Det gik så strålende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Bliv hjemme. 5 timers fødselsdag for 4 årige en lørdag uden forældre er super lang tid. Det ville min dreng ikke have kunne holde til i den alder.

Anmeld Citér

3. august 2023

Anonym trådstarter

Har det lidt stramt med at skulle bede om en legeaftale, for hun kan deltage i en fødselsdag, det virker bare forkert, og jeg føler så meget for min datter, for ingen spørger om legeaftaler, kan kun gætte på, at det er pga hendes dårlige sprog

Anmeld Citér

3. august 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Anonym skriver:

Har det lidt stramt med at skulle bede om en legeaftale, for hun kan deltage i en fødselsdag, det virker bare forkert, og jeg føler så meget for min datter, for ingen spørger om legeaftaler, kan kun gætte på, at det er pga hendes dårlige sprog

Jeg kender ikke din datter eller hendes omgangskreds, men det kan altså også handle om alderen. Mange begynder først på egentlige legeaftaler sidst i børnehavetiden. 

Men vil du og din datter gerne have legeaftaler, så sid ikke og vent på at hun bliver inviteret. Tag selv initiativ og inviter en hun leger godt med hjem til jer et par timer. 

Anmeld Citér

3. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Det er ikke sikkert, det har noget som helst med det at gøre.

Kan være legeaftaler ikke er så udbredt, dem hun leger med ikke er igang med legeaftaler endnu eller så meget andet 

Anmeld Citér

3. august 2023

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Ønsker du eller hun st hun gerne vil have legeaftaler er det da bare at spørge. Nu har jeg også en 4 årig. Hun har tit legeaftaler men da min den store gik i børnehave for 10-11-12 år siden begyndte hun først at have legeaftaler til sidst i børnehaven

Anmeld Citér

3. august 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Har talt det op lidt over 1 måned, og hun bliver lige ked af det, hver gang vi taler om det.

Hun bliver passet hjemme af barnepigen, når jeg arbejder weekend, hun har ikke kørekort, vi har snakket om, hun evt kunne hoppe på en bus og hente hende, hvis det er, men bussen køre ikke hver time 

Skal barnepigen ikke passe hende den dag da? For så kan barnepigen vel tage med hende til fødselsdag? 

Anmeld Citér

3. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hatten af for de forældre der inviterer en hel børnehavestue hjem uden pædagoger og forældre, og så i 5 timer! Det lyder ikke gennemtænkt i mine ører. 

I mine børns børnehave kan man invitere hjem i børnehavetiden, hvor stuens pædagoger så følger dem, og det varer så fra efter morgensamling til frokosttid. 

Vi har holdt det en enkelt gang for vores ældste, og de par timer var mere end rigeligt for alle parter. 

Min mellemste bliver snart 4, og han har haft flere legeaftaler med den samme dreng, og der har der været en forældre med alle gange. Jeg ville også have svært ved at aflevere ham ved nogle, han ikke har været hjemme ved før, hvor det formentlig går op i hat og briller. Hvis du har ondt i maven over det, så skriv at I desværre er forhindrede den dag, og så er den ikke længere. 

Der skal nok komme andre fødselsdage

Anmeld Citér

3. august 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lillehjerte skriver:

Hatten af for de forældre der inviterer en hel børnehavestue hjem uden pædagoger og forældre, og så i 5 timer! Det lyder ikke gennemtænkt i mine ører. 

I mine børns børnehave kan man invitere hjem i børnehavetiden, hvor stuens pædagoger så følger dem, og det varer så fra efter morgensamling til frokosttid. 

Vi har holdt det en enkelt gang for vores ældste, og de par timer var mere end rigeligt for alle parter. 

Min mellemste bliver snart 4, og han har haft flere legeaftaler med den samme dreng, og der har der været en forældre med alle gange. Jeg ville også have svært ved at aflevere ham ved nogle, han ikke har været hjemme ved før, hvor det formentlig går op i hat og briller. Hvis du har ondt i maven over det, så skriv at I desværre er forhindrede den dag, og så er den ikke længere. 

Der skal nok komme andre fødselsdage

Hvor læser du, at det er hele stuen? 

Anmeld Citér

4. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Mor og meget mere skriver:

Hvor læser du, at det er hele stuen? 

Det gik jeg ud fra siden hun er inviteret med og ikke er en tæt legerelation til fødselsdagsbarnet. Så tænkte jeg bare at man havde inviteret alle. Måske bare alle piger? Men det ændrer ikke på at det er en ordentlig mundfuld for de involverede børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.