Tidlig scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.359 visninger
37 svar
26 synes godt om
30. juni 2023

Blob2

Øv hvor er jeg ked af det lige nu!

Jeg har været til tidlig scanning i dag, da jeg bliver fulgt hos en gynækolog pga. tidligere spontane aborter. Dertil begyndte jeg på Crinone (progesteron gel), da jeg opdagede graviditeten. 
Jeg har en lang cyklus og er ikke sikker på ÆL, men regner med at være 5+5/6+0. Hun kunne kun se en tom sæk, der var intet i den

Det kan selvfølgelig være en slow starter, men jeg er helt modløs Jeg orker ikke at skulle igennem endnu en abort, det gør så pisseondt Jeg fik taget blodprøve, skal have en ny på tirsdag og så en scanning på torsdag. Det er jo ulideligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2023

Darling

Du nok ikke så langt henne som du tror fordi du ikke kende ægløsning, det er trods alt den som bestemmer hvor langt du er. Jeg ville bestemt ikke dømme den ude

Anmeld Citér

30. juni 2023

Blob2

Jeg havde sidste mens 15/5, og så plejer cyklus at være ca.35 dage +/- . Burde man ikke kunne se bare en smule? Måske ikke hjerteblink endnu, men bare antydningen af noget? ��

Anmeld Citér

30. juni 2023

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Med sidste mens 1.dag d.15/5 og en cyklus på 35 dage,ville du idag være 5+4.

Hos de fleste vil man kunne se en blommesæk i livmoderen,men ikke meget mere.

Fostret i uge 5 er meget meget lille,og man skal være heldig,for at finde det.

Kan godt forstå du er utryg,men man skal ikke kunne se et foster med hjerteblink før 7+0.

Anmeld Citér

30. juni 2023

Darling

Blob2 skriver:

Jeg havde sidste mens 15/5, og så plejer cyklus at være ca.35 dage +/- . Burde man ikke kunne se bare en smule? Måske ikke hjerteblink endnu, men bare antydningen af noget? ��

Det kommer helt an på hvornår din ægløsning for har ligget, for du er 2+0 ved ægløsning uanset hvornår den falder. Jeg holder stadig på at du nok er kortere henne end du regner med

Anmeld Citér

30. juni 2023

Blob2

Nå ja det kan jeg godt se, det giver mig lidt ro

Jeg regnede med at jeg måske var lidt mere end 5+4 pga. testenes tydelighed, men det kan jeg selvfølgelig ikke regne med

Jeg er bare så forbandet angst, det er så svært at slappe af. Havde endnu en spontan abort for 3 måneder siden. Der var jeg 8 uger henne før jeg fik en scanning, men der kunne de kun se rester. Dagen efter jeg stoppede med Crinone, kom aborten og den værste smerte. Så nu er jeg også lidt utryg ved at fortsætte på Crinone, hvis det er den der holder aborten tilbage og gør smerten værre end normalt

Anmeld Citér

30. juni 2023

Blob2

Mor_til_3_unger skriver:

Med sidste mens 1.dag d.15/5 og en cyklus på 35 dage,ville du idag være 5+4.

Hos de fleste vil man kunne se en blommesæk i livmoderen,men ikke meget mere.

Fostret i uge 5 er meget meget lille,og man skal være heldig,for at finde det.

Kan godt forstå du er utryg,men man skal ikke kunne se et foster med hjerteblink før 7+0.

Svaret på blodprøven ligger på hcg 6600, men det kan jeg vel ikke bruge til at vurdere om fosteret er der/er levende? 

Anmeld Citér

30. juni 2023

Darling

Blob2 skriver:

Svaret på blodprøven ligger på hcg 6600, men det kan jeg vel ikke bruge til at vurdere om fosteret er der/er levende? 

Nej der skal to blodprøver til, mit hcg har ligget på over 9000 i uge 6 og det var en sa

Anmeld Citér

30. juni 2023

Blob2

Darling skriver:

Nej der skal to blodprøver til, mit hcg har ligget på over 9000 i uge 6 og det var en sa

Tak for dit svar, så venter jeg spændt på næste uge

Anmeld Citér

3. juli 2023

Blob2

Første måling var 6600, og nu 3 døgn efter siger Hcg 9400. Jeg kan læse at hcg først fordobler sig efter 4 døgn når man har en værdi på over 6000. 

Men jeg havde da håbet, at den ville være lidt højere. Hvad siger I? Jeg er meget spændt på scanning på torsdag!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.