Kan jeg fremprovokere en abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Nej det er ikke en holdbar løsning, men min mindste er kun 5 måneder. Jeg har ikke kræfter og energi til en helvedes masse diskussioner og at han hele tiden skal prøve at overtale mig. Jeg er derfor nød til at lyve mig lidt frem for at få fred. Jeg kan helt sikkert se hvad du mener, og at jeg nok heller ikke vil have det godt med en partner som lyver over for mig, men hvis jeg ved at min partner ikke ønsker det samme men kun gøre det for min skyld, vil jeg heller ikke være lykkelig. Der er vi bare ikke pt. Jeg vil ikke fortsætte på denne måde, men min situation ligenu er der, hvor jeg er nød til det 

Så den yngste er kun 5 måneder og han presser allerede på for at få en mere fordi det var et forkert køn

Kan du ikke selv høre det ?

Sig fra, sæt foden ned og sig nej , det burde da ikke kræve de vilde krafter eller energi og når den yngste ikke er ældre kan du jo altid sige at det kan være om et par år altså så du ikke lukker den helt (selvfølgelig kun hvis du på nogen måde er åben for det)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Så den yngste er kun 5 måneder og han presser allerede på for at få en mere fordi det var et forkert køn

Kan du ikke selv høre det ?

Sig fra, sæt foden ned og sig nej , det burde da ikke kræve de vilde krafter eller energi og når den yngste ikke er ældre kan du jo altid sige at det kan være om et par år altså så du ikke lukker den helt (selvfølgelig kun hvis du på nogen måde er åben for det)

Det har jeg prøvet. Det hjælper ikke at sige at jeg ikke ønsker det, for så er det vores emne og samtale dagligt, hvor han prøver at overtale mig. Derfor jeg tager piller i skjul, for at få fred. Han er nok det man kalder manipulerende

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym

Søde dig -shit det lyder bare hårdt altså! Kultur eller ej, så bør man stadig have respekt for hinanden i et forhold og det har han tydeligvis ikke for dig.. men ja kultur kan være en frygtelig stærk lænke som kan være nærmest umulig at bryde ud af.. Hvis han har adgang til din sundhed.dk, så har han vel adgang til alt der kræver mitID? Styrer han også dine penge? Tjekker din mobil? Bestemmer hvem og hvad og hvornår du ses med folk? Hvad du må lave i din fritid (hvis du overhovedet har fritid med så mange små) 

Du har allerede beskrevet at han ikke respekterer dit ønsker om ikke flere børn.. det er altså en alvorlig sag! Du skriver at han er manipulerende og du skriver at han har adgang til nogen af dine mest personfølsomme oplysninger.. det er IKKE et sundt forhold. Beklager. Så kan han være nok så sød når alt bare "spiller" og du gør som han vil have. Han kan også være en god far samtidig. Men det er jo kontrol og vold det han har gang i.

Så kan det godt være han aldrig har slået, men vold er mange ting. Og hver gang i er sammen tror han jo faktisk i prøver at lave en baby som han ved du ikke ønsker.. det vil jeg altså kalde vold. 

Jeg håber du får en sikker abort og at du får mod til at bryde fri ❤️

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Mit indlæg har taget en hel anden drejning end jeg lige ha de forventet. Jeg ønsker ikke at ødelægge mit forhold til ham, da han ellers er en rigtig sød mand over for mig. Han har adgang til mit sundhed og jeg har adgang til hans, vi har fælles konti og jeg bruger de penge jeg vil, selvom han tjener mest ( jeg er den som bruger mest penge og køber lige præcis det jeg vil uden at han brokker sig) jeg har de dyreste ting så nærig er han heller ikke. Han blandet sig overhovedet ikke i min dagligdag og hvad jeg laver eller hvem jeg bruger tid sammen med. Han laver mad ryder op herhjemme og bruger hver weekend sammen med os på udflugter, strandtur eller det vi lige har lyst til. Den eneste ulempe han har er, at han brændende ønsker sig en søn. Han er rigtig sød og en god over for vores 4 piger, og bruger en masse tid med dem og på dem. Han forstår bare ikke at jeg er træt i kroppen, og jeg ikke vil have flere børn. Det er vitterligt det eneste problem vi har. Jeg har så svært ved at bryde ud af det, og bare sige højt at det sådan jeg vil have det, for det går så meget imod alt jeg er opdraget under. Det kan være, at jeg ikke ser det I andre ser, men det var virkelig ikke så langt ude jeg ville med mit indlæg

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Mit indlæg har taget en hel anden drejning end jeg lige ha de forventet. Jeg ønsker ikke at ødelægge mit forhold til ham, da han ellers er en rigtig sød mand over for mig. Han har adgang til mit sundhed og jeg har adgang til hans, vi har fælles konti og jeg bruger de penge jeg vil, selvom han tjener mest ( jeg er den som bruger mest penge og køber lige præcis det jeg vil uden at han brokker sig) jeg har de dyreste ting så nærig er han heller ikke. Han blandet sig overhovedet ikke i min dagligdag og hvad jeg laver eller hvem jeg bruger tid sammen med. Han laver mad ryder op herhjemme og bruger hver weekend sammen med os på udflugter, strandtur eller det vi lige har lyst til. Den eneste ulempe han har er, at han brændende ønsker sig en søn. Han er rigtig sød og en god over for vores 4 piger, og bruger en masse tid med dem og på dem. Han forstår bare ikke at jeg er træt i kroppen, og jeg ikke vil have flere børn. Det er vitterligt det eneste problem vi har. Jeg har så svært ved at bryde ud af det, og bare sige højt at det sådan jeg vil have det, for det går så meget imod alt jeg er opdraget under. Det kan være, at jeg ikke ser det I andre ser, men det var virkelig ikke så langt ude jeg ville med mit indlæg

Jeg synes det er flot, at du har været så åben herinde omkring din situation. Det er nemt for en flok fremmede herinde at sige, at du bare skal sige fra. Jeg er selv gift med en fra en ikke vestlig kultur og ved godt, at det som ‘danskere’ tager for givet ikke er gældende i andre kulture. Dog vil jeg tro, at din mand bliver mere skuffet over, st du har løjet om prævention og abort end om, at du ikke kan klare flere børn. 
Jeg håber, situationen løser sig for dig. Måske skal du også tænke i, hvordan du vil undgå flere graviditeter i fremtiden. Selvom du får en abort nu, så kan du jo være gravid igen om en måned. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Det har bestemt ikke været nogens mening her i tråden at gøre sig ked af det. 
Vi er alle bare dybt bekymrede for dig. For det du efterspørger er drøm farligt. ! 
Forstår du kommer fra en anden kultur og det besværliggør det meget at forstå for os leverpostej-danskere der kommer fra en meget fri kultur. 
men, de ting du beskriver om din mand, at du kan bruge penge som du vil, gøre som du vil, er en god mand osv. stemmer ikke overens med det pres han ligger på dig. Han behandler dig som en rugemaskine og hvis han var en god mand som elskede dig og ville dig og jeres børn det bedste. Så ville han forstå at du ikke har energi og overskud til flere værn. 4 børn på 5 år, det er rigtig mange og kroppen kan ikke klare det mere. 
beklager, men det er realiteten. God mand er han ikke. 

Anmeld Citér

19. juni 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg synes det er flot, at du har været så åben herinde omkring din situation. Det er nemt for en flok fremmede herinde at sige, at du bare skal sige fra. Jeg er selv gift med en fra en ikke vestlig kultur og ved godt, at det som ‘danskere’ tager for givet ikke er gældende i andre kulture. Dog vil jeg tro, at din mand bliver mere skuffet over, st du har løjet om prævention og abort end om, at du ikke kan klare flere børn. 
Jeg håber, situationen løser sig for dig. Måske skal du også tænke i, hvordan du vil undgå flere graviditeter i fremtiden. Selvom du får en abort nu, så kan du jo være gravid igen om en måned. 

Det er sikkert sandt at der er mange aspekter omkring kulturen, som vi med dansk baggrund ikke forstår. Men det kom jo også først frem senere i tråden at det er der en del af problemet ligger. Der har været i hobetal af historier herinde gennem tiden med dominerende idioter hvor kultur ikke har været en del af det, så folk svarer vel ud fra deres umiddelbare indskydelse.

I forhold til TS' udfordring så må det vel gælde, kultur eller ej, at man som mand både er forpligtet og ønsker at passe på sin familie. Og det gør man jo i hvert fald ikke ved mere eller mindre at presse sin hustru til så mange børn på få år. Hvis hun fysisk eller mentalt ikke har overskud til mere, så kommer det til at gå ud over den familie han har og det tror jeg simpelthen ikke han har forstået - sød mand eller ej.

Og det er jo i hvert fald rigtig som du skriver at denne her abort er på den helt helt korte bane, da hun kan stå i samme situation lige om lidt. Så det skal helt klart løses mere permanent.

Anmeld Citér

19. juni 2023

Anonym

Kære dig.

Du er nødt til at være god mod dig selv, og finde ud af en måde at fortælle ham, at du absolut IKKE ønsker dig flere børn. Derudover fortjener du en SIKKER abort, der ikke sætter dig i livsfare. Du skal ikke finde dig i, at du er nødt til at være i fare, for ikke at gøre ham ked af det.

I er ligeværdige voksne mennesker, og du skal også respekteres. Bum.

Anmeld Citér

21. juni 2023

Lullu67

Kæmpe kram til dig! 
Jeg håber at du finder en sikker løsning og passer på dig selv

Anmeld Citér

2. juli 2023

Anonym

Man kan købe abort piller online til en brøkdel af den pris, du skal betale hos en privat praktiserende læge. Det kræver dog, at du kan få pakken tilsendt. I dit tilfælde ville jeg vælge en pakkeboks.

I forhold til at få en søn, kan I så ikke bare tage til Cypern om et par år og få IVF? Så er I garanteret at få det ønskede køn, og du slipper for at skulle smadre din krop og psyke med utallige graviditeter.

Det kan godt være, at han er en god mand og far, men han respekterer dig tydeligvis ikke.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.