Anonym skriver:
Jeg synes det er flot, at du har været så åben herinde omkring din situation. Det er nemt for en flok fremmede herinde at sige, at du bare skal sige fra. Jeg er selv gift med en fra en ikke vestlig kultur og ved godt, at det som ‘danskere’ tager for givet ikke er gældende i andre kulture. Dog vil jeg tro, at din mand bliver mere skuffet over, st du har løjet om prævention og abort end om, at du ikke kan klare flere børn.
Jeg håber, situationen løser sig for dig. Måske skal du også tænke i, hvordan du vil undgå flere graviditeter i fremtiden. Selvom du får en abort nu, så kan du jo være gravid igen om en måned.
Det er sikkert sandt at der er mange aspekter omkring kulturen, som vi med dansk baggrund ikke forstår. Men det kom jo også først frem senere i tråden at det er der en del af problemet ligger. Der har været i hobetal af historier herinde gennem tiden med dominerende idioter hvor kultur ikke har været en del af det, så folk svarer vel ud fra deres umiddelbare indskydelse.
I forhold til TS' udfordring så må det vel gælde, kultur eller ej, at man som mand både er forpligtet og ønsker at passe på sin familie. Og det gør man jo i hvert fald ikke ved mere eller mindre at presse sin hustru til så mange børn på få år. Hvis hun fysisk eller mentalt ikke har overskud til mere, så kommer det til at gå ud over den familie han har og det tror jeg simpelthen ikke han har forstået - sød mand eller ej.
Og det er jo i hvert fald rigtig som du skriver at denne her abort er på den helt helt korte bane, da hun kan stå i samme situation lige om lidt. Så det skal helt klart løses mere permanent.
Anmeld
Citér