Kan jeg fremprovokere en abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Du kan sagtens tage til læge og få en abort uden din mand ved det. Han har jo ikke adgang til din journal. Så afsted med dig og så synes jeg da helt sikkert du skulle overveje dit forhold, hvis din mening ikke tæller iforhold til at få flere børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Kære du

Det er en meget farlig og alvorlig situation du står i i dit parforhold, og der er hjælp at hente for kvinder der ligesom du er underlagt psykisk vold og partnerkontrol.

Du bestemmer over dig og din krop. Ingen har adgang eller ret til dine beslutninger. Både lovgivning og etik er 130% på din side og der er som sagt hjælp hente til at slippe fri, selvom det virker sort og umuligt. Du og dine børn fortjener et andet liv.

Jeg vil gerne hjælpe dig med at finde den rette rådgivning. Skriv en besked privat herinde, så guider jeg dig videre. 

Alt det bedste

Anmeld Citér

18. juni 2023

BertaS

Profilbillede for BertaS
Anonym skriver:

Tak for dit svar. 
jeg står sådan, at jeg ønsker det skal være hemmeligt og ligne en spontant abort. Derfor er det svært for mig, at gå igennem lægen, da det kommer til at stå i min journal  

Jeg tænkte, om der noget man spiser eller gøre for at sætte gang i en abort, men ikke hvor jeg vil gøre skade på mig selv, da jeg i forvejen er rigtig rigtig bange. 

Kære dig. 

Det er en helt urimelig hård situation du står i og sender tanker til dig. 

Du kan kontakte en privat praktiserende gynækolog som kan rådgive vedr abort og hvis du er tidlig gravid sandsynligvis også kan hjælpe dig med en medicinsk abort. Det kan foregå hjemme med medicin. Såfremt du ikke ønsker at din egen læge får besked om din kontakt til gynækologen og aborten så giver gynækologen ingen besked videre. Ej heller til sygehuset eller anden offentlig journal. 

Hvis du vil have hjælp til at finde en privat praktiserende gynækolog i dit nærområde er du velkommen til at kontakte mig. Ellers ringer du bare til en klinik nær dig og fortæller at du ønsker abort og det skal være uden at involvere egen læge eller andre. 

Det er gratis at blive behandlet hos en privatpraktiserende gynækolog. Det kræver ikke henvisning fra egen læge når det drejer sig om abort. 

Hvis du har spørgsmål må du gerne kontakte mig. 

Vh Birgitte 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Du kan få hjælp på en privat klinik. Vi går i behandling hos Aagaard i Århus. Der kan man få en medicinsk abort (koster 3500,-). Det kommer ikke til at stå i din journal på sundheddk

Rent praktisk kan du tage pillerne for dig selv. Og med blødningen vil det ligne en spontan abort Du er velkommen til at skrive en besked hvis du har spørgsmål. Jeg har været igennem det nogle gange pga. graviditeter der er gået i stå…

Så er det under ordnede forhold hos en læge

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Tak for alles svar, jeg er så glad for at høre mulighederne, og jeg vil klart benytte mig af privatpraktiserende gyn, udenom min læge. Han har adgang til min sundhed, og jeg tænkte nu mere, at hvis noget gik galt ig jeg så skulle på sygehuset, vil der blive sagt højt at jeg har fået nogle piller til abort. 

I har alle misforstået mig. Min mand er meget sød, og en rigtig god far for vores 4 børn. Han har bare et stort behov for at få det køn vi ikke har. Det har jeg bare ikke. Han bliver ked af det og skuffet hver gang jeg siger at jeg ikke ønsker. Har derfor løget mig til at jeg ikke benytter prævention fordi han bare ønsker sig flere børn. Jeg har så svært ved at sige at det er sådan jeg vil have det og slut, da jeg er bange for at knuse ham. Han bliver så ked af at jeg ikke ønsker at blive ved med at få børn. Ellers er han virkelig sød, hjælpsom og kærlig, det er virkelig det eneste problem vi har sammen. Han vil aldrig accepter en abort, og det kommer til at ødelægge os 

Jeg takker alle igen for forståelsen og for alle råd, sætter pris på hver besked 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Tak for alles svar, jeg er så glad for at høre mulighederne, og jeg vil klart benytte mig af privatpraktiserende gyn, udenom min læge. Han har adgang til min sundhed, og jeg tænkte nu mere, at hvis noget gik galt ig jeg så skulle på sygehuset, vil der blive sagt højt at jeg har fået nogle piller til abort. 

I har alle misforstået mig. Min mand er meget sød, og en rigtig god far for vores 4 børn. Han har bare et stort behov for at få det køn vi ikke har. Det har jeg bare ikke. Han bliver ked af det og skuffet hver gang jeg siger at jeg ikke ønsker. Har derfor løget mig til at jeg ikke benytter prævention fordi han bare ønsker sig flere børn. Jeg har så svært ved at sige at det er sådan jeg vil have det og slut, da jeg er bange for at knuse ham. Han bliver så ked af at jeg ikke ønsker at blive ved med at få børn. Ellers er han virkelig sød, hjælpsom og kærlig, det er virkelig det eneste problem vi har sammen. Han vil aldrig accepter en abort, og det kommer til at ødelægge os 

Jeg takker alle igen for forståelsen og for alle råd, sætter pris på hver besked 

Men tænker du det er en holdbar løsning du har gang i? 

Jeg synes ikke det lyder som et godt forhold, hvis man ikke kan være ærlige overfor hinanden, jeg ville da faktisk også blive pænt såret hvis jeg opdagede min partner brugte prævention bag min ryg eller fik en abort, så hellere være ærlig omkring at man ønsker noget andet. Og helt ærligt så lyder det ret så sygt at være så hub på et bestemt køn

Anmeld Citér

18. juni 2023

Kontrast

Tror du, at det er muligt, at du er så farvet og præget af dit og din mands forhold, at du er kommet til at tænke, at det bare er sådan kærlighed skal være? Fordi du har levet I det længe? Det lyder altså ikke hverken sundt eller kærligt, at han presser så meget på for flere børn og at du er nødt til at tage hemmelig prævention og hemmelig abort. Det lyder desværre ikke som gensidig respekt og omsorg. Jeg er bekymret for. Og ingen af mine kærester har nogensinde haft adgang til min journal på sundhed.dk selvom vi har været dybt fortrolige og ærlige overfor hinanden. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

123nn

Profilbillede for 123nn
Kontrast skriver:

Tror du, at det er muligt, at du er så farvet og præget af dit og din mands forhold, at du er kommet til at tænke, at det bare er sådan kærlighed skal være? Fordi du har levet I det længe? Det lyder altså ikke hverken sundt eller kærligt, at han presser så meget på for flere børn og at du er nødt til at tage hemmelig prævention og hemmelig abort. Det lyder desværre ikke som gensidig respekt og omsorg. Jeg er bekymret for. Og ingen af mine kærester har nogensinde haft adgang til min journal på sundhed.dk selvom vi har været dybt fortrolige og ærlige overfor hinanden. 

Jeg er fuldstændig enig. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men tænker du det er en holdbar løsning du har gang i? 

Jeg synes ikke det lyder som et godt forhold, hvis man ikke kan være ærlige overfor hinanden, jeg ville da faktisk også blive pænt såret hvis jeg opdagede min partner brugte prævention bag min ryg eller fik en abort, så hellere være ærlig omkring at man ønsker noget andet. Og helt ærligt så lyder det ret så sygt at være så hub på et bestemt køn

Nej det er ikke en holdbar løsning, men min mindste er kun 5 måneder. Jeg har ikke kræfter og energi til en helvedes masse diskussioner og at han hele tiden skal prøve at overtale mig. Jeg er derfor nød til at lyve mig lidt frem for at få fred. Jeg kan helt sikkert se hvad du mener, og at jeg nok heller ikke vil have det godt med en partner som lyver over for mig, men hvis jeg ved at min partner ikke ønsker det samme men kun gøre det for min skyld, vil jeg heller ikke være lykkelig. Der er vi bare ikke pt. Jeg vil ikke fortsætte på denne måde, men min situation ligenu er der, hvor jeg er nød til det 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Ja, for min familie og omkredses har altid ment, at manden har ret til at få sig børn. Jeg har givet ham børn, og føler at det er nok nu. Men det synes han ikke, og det kan jeg ikke forhindre ham i ifl. min omkreds, familie og ham. Jeg er ikke dansk, og har en anden kultur og opdragelse. Så støtte finder jeg ikke da de altid vil være hans ret, og min familie vil støtte op om ham. Jeg ved og kan godt se at det er et usundt forhold for rigtig mange af jer, da I er opdraget anderledes. Men det er altså sådan jeg er vokset op, og jeg prøver virkelig at ændre i mit liv og leve anderledes end mit omkreds og kultur. Men det er ikke bare noget jeg kan gøre med det samme. Det er et step af gangen. Jeg har fået 4 børn på 5 år.. Jeg er helt smadret og stadig ung..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.