Kan jeg fremprovokere en abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.689 visninger
38 svar
169 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2023

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Er det muligt at fremprovokere en abort, uden at skulle blande lægen og andre fagpersoner ind? Dette er meget sårbart, og virkelig en lorte situation, øsnker derfor ingen spydig kommentar, for er meget følsom lige nu. Besvar venligt kun mit spørgsmål hvis I har et svar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2023

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Kram til dig��

Jeg håber virkelig kun at du får dette svar:

Lige meget hvilken situation du er I, så kontakt lægen 

Jeg ved du ikke vil have det svar, men alt andet kan være decideret farligt for dig og dit helbred

Anmeld Citér

18. juni 2023

Kontrast

Ja vær sød at kontakte lægen. Du må endelig ikke forsøge at fordrive fostret på egen hånd. Du kan gøre skade på dig selv. Jeg blev selv uplanlagt gravid for 3 år siden, samtidig med at jeg blev indlagt på lukket afdeling med psykose og alt fagpersonale omkring mig var professionelle, empatiske og ikke dømmende og i øvrigt omfattet af tavshedspligt. Jeg fik en abort under trygge og rolige omstændigheder. Jeg var sindssygt bange for at gå til lægen, fordi jeg har en søn, som jeg ikke har forældremyndighed over. Jeg var vildt bange og tænkte om kommunen ville blive involveret og mit samvær taget fra mig, fordi jeg havde været så uansvarlig at blive gravid midt i en psykose. Jeg deler min historie, for at du skal vide, at der er en løsning. Din læge er til for at hjælpe dig.

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Lotuus5 skriver:

Kram til dig��

Jeg håber virkelig kun at du får dette svar:

Lige meget hvilken situation du er I, så kontakt lægen 

Jeg ved du ikke vil have det svar, men alt andet kan være decideret farligt for dig og dit helbred

Tak for dit svar. 
jeg står sådan, at jeg ønsker det skal være hemmeligt og ligne en spontant abort. Derfor er det svært for mig, at gå igennem lægen, da det kommer til at stå i min journal  

Jeg tænkte, om der noget man spiser eller gøre for at sætte gang i en abort, men ikke hvor jeg vil gøre skade på mig selv, da jeg i forvejen er rigtig rigtig bange. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym trådstarter

Kontrast skriver:

Ja vær sød at kontakte lægen. Du må endelig ikke forsøge at fordrive fostret på egen hånd. Du kan gøre skade på dig selv. Jeg blev selv uplanlagt gravid for 3 år siden, samtidig med at jeg blev indlagt på lukket afdeling med psykose og alt fagpersonale omkring mig var professionelle, empatiske og ikke dømmende og i øvrigt omfattet af tavshedspligt. Jeg fik en abort under trygge og rolige omstændigheder. Jeg var sindssygt bange for at gå til lægen, fordi jeg har en søn, som jeg ikke har forældremyndighed over. Jeg var vildt bange og tænkte om kommunen ville blive involveret og mit samvær taget fra mig, fordi jeg havde været så uansvarlig at blive gravid midt i en psykose. Jeg deler min historie, for at du skal vide, at der er en løsning. Din læge er til for at hjælpe dig.

Tak for at dele din historie, det sætter jeg pris på. 

Jeg frygter ingen kommune eller andet, men min partner og omkreds. Min partner ønsker dette, og jeg har været på hemmelig prævention, da jeg ikke ønsker det samme. Derfor er mit behov at det ligner en spontant abort, og ikke planlagt. Hvilket det vil blive når jeg går igennem lægen. Vi har i forvejen flere børn, men han ønsker et bestemt køn og vil blive ved med at få børn til det lykkedes.. Det vil jeg ikke, og kan ikke klare flere børn

Anmeld Citér

18. juni 2023

Kir

Anonym skriver:

Jeg frygter ingen kommune eller andet, men min partner og omkreds. Min partner ønsker dette, og jeg har været på hemmelig prævention, da jeg ikke ønsker det samme. Derfor er mit behov at det ligner en spontant abort, og ikke planlagt. Hvilket det vil blive når jeg går igennem lægen. Vi har i forvejen flere børn, men han ønsker et bestemt køn og vil blive ved med at få børn til det lykkedes.. Det vil jeg ikke, og kan ikke klare flere børn

Er rigtig ked af at høre du står i så svær en situation. Jeg vil dog tilslutte mig de andre og sige at der er ikke nogen måde du sikkert kan fremprovokere en abort. Så det vil jeg virkelig fraråde at forsøge.

Og så skal du vide, at din mand ikke har lov til at se hvad der står i din journal. 

Men alternativt kan du tage til Sverige og få en abort, ved dog ikke om det koster noget eller om den danske sygeforsikringeng dækker.

Tænker det måske er en ide at ringe til mødrehjælpen og få noget hjælp til hvad du kan gøre. De har tavshedspligt. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym

Kære du kæmpe kram! Hvor er det en ulykkelig situation du står i, og jeg vil bare sige du er bestemt ikke den første og desværre nok ikke den sidste

Din mand kan ikke se din journal  og ingen fagpersoner må fortælle ham hvad der står deri. Hvis du frygter at han kunne finde på at afkræve dig adgang til din journal -så er jeg bange for at du lever i et kontrollerende/voldeligt forhold. Og i det tilfælde håber jeg du vil søge hjælp og komme væk

Det kan også være at I lever i et super fint forhold, så beklager jeg ovenstående. (Tænker dog det er helt vildt at han vil blive ved at lave børn på dig mod dit ønske -det er altså ikke et respektfuldt ligeværdigt forhold! Og et kæmpe rødt flag! Og derfor er jeg bekymret for om dine grænser generelt bliver overskredet)

Som jordemoder har jeg MANGE gange stået med rædselsslagne kvinder -kvinder som har holdt tidligere aborter hemmelige for ægtefæller og er bange for at det skal komme frem. Og jeg vil bare sige at vi uden undtagelse -hele afdelingen har løget mænd direkte op i ansigtigtet -for det er først og fremmest en kvindes krop og en kvindes ret at bestemme hvor mange børn hun vil have. Og jeg har før haft kvinder som sagde at deres mand ikke ved hun har fået en abort/fået hjælp til at abortere og så fortier man det som professionel eller fortæller kvindens historie, som hub selv har fortalt til manden

Du kan ikke gøre noget selv for at abortere (sansynligheden for at det virker er lille, og hvis du gør noget der med stor sansynlighed virker, er det pisse farligt. Kvinder døde på stribe før den fri abort blev indført)

Du kan gøre flere ting: gå til din egen læge med et andet problem (så han ikke føler behov for at tage med) og når du er der, fortæl det handler om abort og du er bange for din mands reaktion så det skal være hemmeligt. Hvis i deler læge eller du er bange for om din egen læge kan komme til at tale over sig, kan du henvende dig direkte til en privatpraktiserende gynækolog

Alt perosnale har tavshedspligt!

Langt de fleste aborter i dag gøres ved at tage piller. Dvs du kan gå og lade som om alt er normalt og så "pludselig" abortere derhjemme. Det sker alligevel ret ofte at kvinder aborterer

Du kan godt lyve dig ud af det her og samtidig få en sikker abort. Hvis din mand er en der tjekker din telefon osv, har du så en venindes du kan låne (hvis du skal ringe til en privat eller mødrehjælpen som også kan hjælpe)?

Jeg ønsker dig alt det bedste

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym

Det lyder som en uhyggelig situation du er i samt nogle meget ubehagelige mennesker i dit netværk inkl din mand. Kan du forsøge ringe til mødrehjælpen. Du kan 100 % være anonym og få beskyttelse ved abort når du står som du gør.

Du er altid anonym og en abort er der ingen der behøver få af vide og din familie vil ikke få adgang til abortoplysninger. 

håber du finder en løsning og ikke forsøger på noget på egen hånd, for går det galt eller sker der noget med dig, finder din familie først ud af det og så står du i en endnu værre situation. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym

Håber virkelig du kan komme ud af det forhold når aborten er udført. Du skal have hjælp for du kan ikke byde dig selv og dine børn at være i sådan et kontrollerende og skadeligt miljø. Det gør mig så ked af det på dine vegne. 

Anmeld Citér

18. juni 2023

Anonym

Anonym skriver:

Det gør mig ondt at du står i den situation. Og håber inderligt at du kommer væk fra det forhold. Ingen skal leve under sådan forhold. Vil anbefale dig mødrehjælpen eller krisecenter. 

men når det er sagt, så kan du sagtens få en abort gennem lægen uden at din partner får det at vide. Han må under ingen omstændigheder tjekke sin journal. Gør han der uden din samtykke kan du anmelde ham. 

der findes desværre ikke måder at fremprovokerer en abort hverken ved at drikke eller spise noget specielt. 
kvinder døde i et væk før aborten blev fri fordi kvinder gik til kvaksalvere eller selv prøvede at fjerne det med diverse genstande. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.