Kære du kæmpe kram! Hvor er det en ulykkelig situation du står i, og jeg vil bare sige du er bestemt ikke den første og desværre nok ikke den sidste 
Din mand kan ikke se din journal og ingen fagpersoner må fortælle ham hvad der står deri. Hvis du frygter at han kunne finde på at afkræve dig adgang til din journal -så er jeg bange for at du lever i et kontrollerende/voldeligt forhold. Og i det tilfælde håber jeg du vil søge hjælp og komme væk 
Det kan også være at I lever i et super fint forhold, så beklager jeg ovenstående. (Tænker dog det er helt vildt at han vil blive ved at lave børn på dig mod dit ønske -det er altså ikke et respektfuldt ligeværdigt forhold! Og et kæmpe rødt flag! Og derfor er jeg bekymret for om dine grænser generelt bliver overskredet)
Som jordemoder har jeg MANGE gange stået med rædselsslagne kvinder -kvinder som har holdt tidligere aborter hemmelige for ægtefæller og er bange for at det skal komme frem. Og jeg vil bare sige at vi uden undtagelse -hele afdelingen har løget mænd direkte op i ansigtigtet -for det er først og fremmest en kvindes krop og en kvindes ret at bestemme hvor mange børn hun vil have. Og jeg har før haft kvinder som sagde at deres mand ikke ved hun har fået en abort/fået hjælp til at abortere og så fortier man det som professionel eller fortæller kvindens historie, som hub selv har fortalt til manden
Du kan ikke gøre noget selv for at abortere (sansynligheden for at det virker er lille, og hvis du gør noget der med stor sansynlighed virker, er det pisse farligt. Kvinder døde på stribe før den fri abort blev indført)
Du kan gøre flere ting: gå til din egen læge med et andet problem (så han ikke føler behov for at tage med) og når du er der, fortæl det handler om abort og du er bange for din mands reaktion så det skal være hemmeligt. Hvis i deler læge eller du er bange for om din egen læge kan komme til at tale over sig, kan du henvende dig direkte til en privatpraktiserende gynækolog
Alt perosnale har tavshedspligt!
Langt de fleste aborter i dag gøres ved at tage piller. Dvs du kan gå og lade som om alt er normalt og så "pludselig" abortere derhjemme. Det sker alligevel ret ofte at kvinder aborterer
Du kan godt lyve dig ud af det her og samtidig få en sikker abort. Hvis din mand er en der tjekker din telefon osv, har du så en venindes du kan låne (hvis du skal ringe til en privat eller mødrehjælpen som også kan hjælpe)?
Jeg ønsker dig alt det bedste 
Anmeld
Citér