Tak for jeres svar. Dem sætter jeg pris på.
Jeg svarer lige samlet. Vi er helt med på, at det er vores ansvar, hvad der bliver serveret. Når jeg skriver “hans madvaner”, så mener jeg, at når vi spiser, så går han efter alt det fede/søde på bordet og i så stor en mængde som muligt. Han rør ikke grøntsager eller frugt, som vi i øvrigt altid har på bordet. Han er blevet mere og mere kræsen og spiser ikke ris pasta eller kartofler. Faktisk heller ikke ret meget kød. Kun brød med masser af pålæg. Derudover plager han konstant om is, slik, kage, chips, junk, sodavand osv. Han “stjæler” også slik osv. fra skabene nogle gange og spiser i smug på sit værelse. Så vi og han er ikke helt i balance på det punkt.
Jeg vil faktisk meget gerne høre hvordan snack/slik politikken er hos jer? Må man selv tage? Og hvor tit? Osv.
Jeg kender godt “Madros” principper. Jeg oplever blot, at det kan være svært, når man ikke må blande sig i mængderne, som barnet spiser. I følge bogen skelner man ikke mellem sundt og usundt, så hvis vi har mayonnaise på bordet til frokost, og min søn propper vildt meget på sin mad, så skal jeg jo i virkeligheden holde mine øjne og hænder fra hans tallerken og selv lade ham styre det. Men det er bl.a. her jeg tænker, at han får for mange kalorier.
I forhold til kommunens tilbud, så er det netop deres tilgang med kontrolvejninger og løbende opfølgning, som jeg ikke bryder mig om. Hvis det blot drejer sig om vejledning af os som forældre, så vil jeg meget gerne tage imod tilbuddet. Men det må jeg høre dem om.
Jeg havde håbet, at nogen herinde måske selv havde stået med et overvægtigt/buttet barn, hvor der var noget, som havde hjulpet??
Anmeld
Citér