Anonym skriver:
Jeg har børn fra tidligere forhold.
Børnene har mit efternavn og deres far (vi havde tilfældigvis samme efternavn).
Nu jeg gravid igen med min nye kæreste, og jeg ønsker barnet får mit efternavn, så mine børn alle har samme efternavn og fordi jeg bare gerne vil have samme efternavn som mit barn.
min kæreste vil have sit efternavn. Fordi hans efternavn er sjællendt/specielt/anderledes og mit er et “sen” efternavn.
kæresten synes mit efternavn er kedeligt og han mener halvdelen af dk hedder det.
og så vil han ikke have sit barn har samme efternavn som min eks, hvilket jeg jo ikke kan gøre for at min Eks og jeg har samme efternavn.
min kæreste sagde også at jeg jo har børn med samme efternavn og så sku han ha med dette.
jeg synes det efternavnet skal være min kærestes og så mit “sen”efternavn som det sidste. Giver det mening?
han vil have mit “sen” efternavn og så hans efter som sidste og det synes jeg lyder dumt også.
han giver sig ikke har han sagt.
giver det hele mening?
hvordan har i det med ikke at sku hedde det samme som jeres barn?
skriv gerne herunder
jeg er bare ked af det..
Både og
jeg har svaret nej, men min datter som jeg fik som enlig for 6 år siden har det samme mellemnavn og efternavn som jeg.
For snart 3 år siden mødte jeg min kæreste, og han ser min datter som sin, og hun kalder ham far.
Vi har så fået en søn sammen, og han har fået mit mellemnavn men min kærestes efternavn.
Hvis min datter en dag ønsker min kærestes efternavn, så skal hun have lov til det. Men jeg håber da hun vælger at beholde mit mellemnavn. 
Jeg ser egentlig ikk noget forkert i at han ønsker at hans barn får hans efternavn
det kan jo også ændres senere, hvis barnet ønsker dette
Anmeld
Citér