Hedder du det samme efternavn som dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har børn fra tidligere forhold.
Børnene har mit efternavn og deres far (vi havde tilfældigvis samme efternavn). 

Nu jeg gravid igen med min nye kæreste, og jeg ønsker barnet får mit efternavn, så mine børn alle har samme efternavn og fordi jeg bare gerne vil have samme efternavn som mit barn. 

min kæreste vil have sit efternavn. Fordi hans efternavn er sjællendt/specielt/anderledes og mit er et “sen” efternavn. 
kæresten synes mit efternavn er kedeligt og han mener halvdelen af dk hedder det. 
og så vil han ikke have sit barn har samme efternavn som min eks, hvilket jeg jo ikke kan gøre for at min Eks og jeg har samme efternavn. 
min kæreste sagde også at jeg jo har børn med samme efternavn og så sku han ha med dette.

jeg synes det efternavnet skal være min kærestes og så mit “sen”efternavn som det sidste. Giver det mening?

han vil have mit “sen” efternavn og så hans efter som sidste  og det synes jeg lyder dumt også. 

han giver sig ikke har han sagt. 

giver det hele mening?

hvordan har i det med ikke at sku hedde det samme som jeres barn? 
skriv gerne herunder

jeg er bare ked af det.. 

Jeg ville kæresten få efternavn og jeg tog mellemnavn. Hvad hvis din ex og dig ikke havde haft samme efternavn, så børnene jo heller ikke fået samme efternavn? Jeg har min fars efternavn til mellemnavn, mine halvbrødre har det som efternavn. Altså jeg deler ikke efternavn med min far.

Så ja jeg ville 

Lade kæresten få den

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2023

1518

Jeg er meget traditionelt anlagt, når det kommer til navne, så mine børn har mit mellemnavn og min kærestes efternavn, selvom mit efternavn er mere specielt end min kærestes.

Hvis jeg nogensinde bliver gift med min kæreste, kommer jeg til at beholde mit efternavn som 2. mellemnavn og så tager jeg min kærestes efternavn. Så jeg vil stadig ikke komme til at hedde helt det samme som mine børn. 

Anmeld Citér

1. april 2023

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min mand jar eg ret sjældent mellemnavn som kun 12 hedder i dk og et mere alm -sen efternavn. Jeg har et mellemnavn som ca 4500 hedder og eg efternavn son knap 600 hedder. Jeg blev drillet med mit efternavn som barn så det ønskede jeg ikke at give videre. Min mands efternavn klinger ikke godt med mit mellemnavn - så vores drenge hqr min mands mellemnavn og så mit mellemnavn sim efternavn. Så drengene hedder det sammen men min mand og jeg beholdte vores egne da vi blev godt. Jeg ønsker ikke hans -sen navn og selvom jeg ikke er fan af mit efternavn så er det fra min afdøde far så derfor vil jeg ikke af med det. Bruger fx også kun mit mellemnavn på job

Anmeld Citér

2. april 2023

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Mine børn har deres fars mellem- og efternavn og jeg beholdt mit, da vi blev gift, så nej, vi har ikke de samme efternavne. 
Planen var, at vi alle droppede efternavnet og tog hans mellemnavn som efternavn, men så langt nåede vi aldrig, inden han døde. 
Har længe overvejet, om jeg skulle indlemme mellemnavnet i mit navn (som mellemnavn), for at børnene og jeg har lidt tilfælles. Men det er ikke supervigtigt for mig…

Anmeld Citér

2. april 2023

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

Jeg har børn fra tidligere forhold.
Børnene har mit efternavn og deres far (vi havde tilfældigvis samme efternavn). 

Nu jeg gravid igen med min nye kæreste, og jeg ønsker barnet får mit efternavn, så mine børn alle har samme efternavn og fordi jeg bare gerne vil have samme efternavn som mit barn. 

min kæreste vil have sit efternavn. Fordi hans efternavn er sjællendt/specielt/anderledes og mit er et “sen” efternavn. 
kæresten synes mit efternavn er kedeligt og han mener halvdelen af dk hedder det. 
og så vil han ikke have sit barn har samme efternavn som min eks, hvilket jeg jo ikke kan gøre for at min Eks og jeg har samme efternavn. 
min kæreste sagde også at jeg jo har børn med samme efternavn og så sku han ha med dette.

jeg synes det efternavnet skal være min kærestes og så mit “sen”efternavn som det sidste. Giver det mening?

han vil have mit “sen” efternavn og så hans efter som sidste  og det synes jeg lyder dumt også. 

han giver sig ikke har han sagt. 

giver det hele mening?

hvordan har i det med ikke at sku hedde det samme som jeres barn? 
skriv gerne herunder

jeg er bare ked af det.. 

Både og jeg har svaret nej, men min datter som jeg fik som enlig for 6 år siden har det samme mellemnavn og efternavn som jeg.

For snart 3 år siden mødte jeg min kæreste, og han ser min datter som sin, og hun kalder ham far.

Vi har så fået en søn sammen, og han har fået mit mellemnavn men min kærestes efternavn.

Hvis min datter en dag ønsker min kærestes efternavn, så skal hun have lov til det. Men jeg håber da hun vælger at beholde mit mellemnavn.

Jeg ser egentlig ikk noget forkert i at han ønsker at hans barn får hans efternavn det kan jo også ændres senere, hvis barnet ønsker dette 

Anmeld Citér

3. april 2023

Linlin2022

Min ældste har mit efternavn som mellemnavn og hans fars efternavn. Det lød flottest (efternavnet er med bindestreg og mit er kort så omvendt ville lyde skørt)

det er fint. Jeg er med i titlen og han har en flot og unik sammensætning…

Anmeld Citér

4. april 2023

Anonym

Jeg er vokset op med et efternavn kun vi fem i familien havde. I DK altså. Det er et vildt flot efternavn og fordi vi kommer fra et andet land, så blev det også en stor del af vores identitet. Mit fulde navn var for vildt. Men alligevel valgte jeg at mine børn skulle have min mands efternavn på trods af, at han hedder det mest ikoniske -sen navn. Det gjorde jeg fordi mine børn vokser op i dk og har minimal relation til min side i udlandet. For mig handler navne om tilhørsforhold. De fortæller en historie. Måske det kunne hjælpe jer til at beslutte noget så egentlig i mine øjne, ret essentielt for jeres barn. Er det din eller hans familie, der vil dominere i barnets liv? 

Når det så er sagt, så ville jeg, på trods af at jeg faktisk endte med at tage min mands navn da vi blev gift uden at det var med min gode vilje, så ville jeg give mig når nu din eks hedder det samme. Jeg forstår så udemærket hvorfor han virkelig ikke ønsker det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.