Mom skriver:
Jeg er som sådan ikke følelsesladet - jeg er bare træt af, at folk er så fordømmende og til tider arrogante overfor andre mennesker, specielt hvis man ikke selv er udfordret på den givne situation.
Jeg tror, hånden på hjertet, at det er de færreste der ved familieplanlægning, sidder og giver barn-syg, de største tanker, og gudskelov for det..
Og jeg tænker også det er de færreste som lige frem snakker højt på arbejdspladsen, om hvorvidt barnet allerede var syg lørdag, eller om mandag reelt var den første syge dag - eller om den anden forældre også har taget barns 1 og 2 sygedag. På den måde, tror jeg de færreste kollegaer og chefer ved om de bliver snydt.
"På den måde, tror jeg de færreste kollegaer og chefer ved om de bliver snydt."
Det gør det ikke mere rigtigt. Det er stadig andres pengepung, man bruger af. Koldt sagt, ja, men det går jo netop ud over ens kollegaer, chefen, samfundet, fordi man tænker mig, mig, mig.
Jeg vil blive pænt frustreret, hvis jeg fandt ud af, at min kollega tog en mandag fri, fordi deres knægt havde haft en sygedag lørdag. Hvordan kan det hænge sammen?
Vi har selv været (og er sommetider) ret udfordret på det - men sådan er det at have barn/børn. Så må man kigge på sit forbrug, sit job, sit "noget tredje" fremfor at lade det gå ud over andre.