Spørgsmål; Barnets 1. Og 2. Sygedag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Vi overholder reglerne rimelig herhjemme, men det er kun fordi end ret kan blive inddraget hvis det bliver misbrugt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2023

Hanspige

Jeg holder barn syg 1-2 og havde jeg en mand hvor det var muligt havde han holdt 1-2 efter mig. 

Anmeld Citér

6. marts 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej med jer

Vi har en søn på 12 måneder som meget ofte er syg. Jeg er lige startet på arbejde, hvor jeg arbejder som pædagog i det kommunale. Min mand arbejder som håndværker hvor han er ansat i en privat virksomhed. Hvis vores søn bliver syg har vi snakket lidt om at jeg vil tage barnets 1 og 2 sygedag hvis det ok med mit job. Og derefter må ham tage sin 1. Og 2. Sygedag. Så det er 4 dage i alt, men jeg har lige fundet ud af at det må man vidst ikke. Og vi har desværre ingen pasnings muligheder, så jeg ved ikke helt hvad vi gør hvis han er syg i mere end 2 dage. Hvad gør i andre som også har svært ved at finde pasnings muligheder? Tager i fire dage som jeg troede man måtte eller bruger i fx. Feriedage.

er der ikke andre muligheder og har i ikke råde til en babysitter så gør det alligevel. Sommetider må der civil ulydighed til. I Norge og Sverige har de meget bedre rettigheder end i dk mht. barns sygdom. Og så stem påset parti der støtter lignende i dk ved næste valg

Anmeld Citér

7. marts 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Roselil skriver:

er der ikke andre muligheder og har i ikke råde til en babysitter så gør det alligevel. Sommetider må der civil ulydighed til. I Norge og Sverige har de meget bedre rettigheder end i dk mht. barns sygdom. Og så stem påset parti der støtter lignende i dk ved næste valg