Roselil skriver:
er der ikke andre muligheder og har i ikke råde til en babysitter så gør det alligevel. Sommetider må der civil ulydighed til. I Norge og Sverige har de meget bedre rettigheder end i dk mht. barns sygdom. Og så stem påset parti der støtter lignende i dk ved næste valg
Problemet er jo bare, hvis den civile ulydighed fører til en fyreseddel. Vi har stor frihed på min arbejdsplads og er mit barn syg i en uge, kan jeg med chefens fulde opbakning arbejde hjemme i en uge, men bryder vi arbejdsmarkedets regler og snyder os til ekstra frihed, så kunne jeg godt forestille mig, at der kom store konsekvenser enten i form af en fyreseddel eller som minimum ville man komme bagerst i køen til de gode opgaver og lønforhøjelser, da man har vist, at man ikke er til at regne med.
Vil man ændre på tingene, må man, som du skriver, stemme på et parti, der vil give denne frihed, men så vidt jeg ved, har vi vist kun et parti, der vil gå den vej. Man kan selvfølgelig også vælge civil ulydighed, men så skal man også være parat til at tage konsekvensen.
Anmeld
Citér