Flirten med anden forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.230 visninger
61 svar
114 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har været meget i tvivl om, jeg skulle lave det her indlæg, men jeg er simpelthen nødt til at have nogle andre øjne på.

Sagen er den, at vi holdte fødselsdag for min datter, og det resultaterede i, at de fleste forældre også var der i ret mange timer. 

Som overskriften siger, så opdager jeg til min store overraskelse, at min mand flirter med en anden mor. Det er faktisk både med lidt berøring, drilleri mm. 

Jeg konfronterer min mand med det. Mest fordi jeg egentligt synes, det er pinligt i forhold til min datter, fremtidig samarbejde osv. Han bliver ret ked af det og kan godt se, at det måske ikke var så smart. 

Men jeg kan egentligt ikke lade være med at tænke på om jeg overreagerer? At jeg bare skulle have tiet stille og komme videre.

Jeg kan dog se, når der fx. skal aftales noget (og det er min mand som er indover), så prøver hun med flirten i sms'erne. Hun har selv en mand (mener jeg), så undrer mig lidt over det.

Jeg har dog valgt at ignorere det, fordi jeg stoler på min mand. Men jeg kan bare mærke det irriterer mig, for synes godt nok, det vil blive mange år, at man skal have et samarbejde, og hvis det så fortsætter.

Jeg har dog ikke tænkt mig at gøre noget som helst, da jeg tænker, det kan ødelægge alt muligt for min datter. 

Men mit spørgsmål er, om det er mig som overreagerer, når jeg konfronterer min mand med det? Fordi det irriterer mig, at han "besvarer" hendes flirten. 

Jeg ved godt, at nogle bare har det som personlighedstræk at de flirter meget mm. Men jeg har ikke set, at hun gør det med de andre fædre, og det plejer min mand nu heller ikke gøre.

Jeg håber ikke, jeg får hug for indlægget. Jeg vil bare gerne have nogle andre øjne på det. For jeg føler mig egentligt lidt dum og "teenageagtig" fordi det irriterer mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2023

Anonym

Apropos at få hug, så tænker jeg risikoen for jeg for disse nu er relativ stor, men skidt pyt   for jeg vil på ingen måder føle mig særlig godt tilpas hvis min mand åbenlyst flirter med anden kvinde og ej heller tolerere hvis en anden kvinde forsøger at tiltrække unødvendig opmærksomhed fra min mand, det er alt for grænseoverskridende for mig personligt. Og jeg ville klart ytre mig om min holdning. For jeg synes det er direkte respektløs overfor sin partner .  Så kan man selvfølgelig altid diskutere hvad man definere som flirteri. Men som udgangspunkt er min holdning, føler en af parterne sig utilpas i en relation mellem ægtefæller og en tredje part . Så er der noget der skal snakkes om . 

Du kan selvfølgelig ikke holde for hvordan denne mor opfører sig.  Men det er din mands ansvar at sætte en klar grænse, for denne mor og ikke dig . 

Jeg havde uden tvivl åben min mund , hvis du stadig synes det nager dig

Anmeld Citér

1. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Apropos at få hug, så tænker jeg risikoen for jeg for disse nu er relativ stor, men skidt pyt   for jeg vil på ingen måder føle mig særlig godt tilpas hvis min mand åbenlyst flirter med anden kvinde og ej heller tolerere hvis en anden kvinde forsøger at tiltrække unødvendig opmærksomhed fra min mand, det er alt for grænseoverskridende for mig personligt. Og jeg ville klart ytre mig om min holdning. For jeg synes det er direkte respektløs overfor sin partner .  Så kan man selvfølgelig altid diskutere hvad man definere som flirteri. Men som udgangspunkt er min holdning, føler en af parterne sig utilpas i en relation mellem ægtefæller og en tredje part . Så er der noget der skal snakkes om . 

Du kan selvfølgelig ikke holde for hvordan denne mor opfører sig.  Men det er din mands ansvar at sætte en klar grænse, for denne mor og ikke dig . 

Jeg havde uden tvivl åben min mund , hvis du stadig synes det nager dig

Det gjorde mig ikke så meget i starten, men da der kom berøring på, så var det langt over min grænse, og jeg tror også, det var det som fik mig til at snakke med min mand.

Han siger også selv, at han godt kan se at han har flirtet med hende.

Vi har snakket meget om hvorfor og hvad det gjorde ved mig. Men jeg synes jo også, det er meget respektløst i forhold til børnene.

Hendes mand var der ikke (og er ofte ikke med til arrangementer pga. arbejde), og jeg ved derfor heller ikke, hvad han mener. Men jeg ville godt nok blive ked af det, hvis min mand var med til at ødelægge noget der også.

Min mand svarer dog ikke yderligere på beskederne fra hende, når der lige kommer noget. Generelt er han en klovn til at svare, så hun får jo intet ud af det på den front. Så tænker allerede der burde den være lukket for hende?

Jeg har prøvet at lægge mærke til om hun gør det med de andre mænd til arrangementer, og det gør hun ikke. Nogle gange lægger det jo til ens personlighed at være sådan lidt flirten.

Anmeld Citér

1. marts 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis du stoler på din mand er der vel ikke så meget mere at gøre. Det er godt du siger det højt for det dur selvfølgelig ikke at han flirter åbenlyst, medmindre I har en klar aftale om den slags. Og selv hvis I har så er det måske ikke den mest hensigtsmæssige kontekst at gøre det i.

Hvad hende kvinden gør kan du selvsagt ikke gøre så meget ved. Det må hun selv rode med.

Anmeld Citér

1. marts 2023

Anonym

Hvad skriver hun fx i beskederne? Og hvilken berøring? Jeg tror jeg selv er en der flirter rigtig meget…. Uden at være helt sikker faktisk. Er sammen med min mand på 20år + . Og har aldrig tænkt at fuldføre noget som helst…… jeg synes flirteri kan give et lille pift i mange henseender. Måske jeg er ene. Og får muligvis mega mange huk nu

Anmeld Citér

1. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvad skriver hun fx i beskederne? Og hvilken berøring? Jeg tror jeg selv er en der flirter rigtig meget…. Uden at være helt sikker faktisk. Er sammen med min mand på 20år + . Og har aldrig tænkt at fuldføre noget som helst…… jeg synes flirteri kan give et lille pift i mange henseender. Måske jeg er ene. Og får muligvis mega mange huk nu

Måske en børnefødselsdag, bare ikke helt er det rigtige sted og tidspunkt?

Jeg tænker lidt flirten på arbejdet, eller en fest eller anden voksen begivenhed, nok er ok, og måske ligefrem forventeligt. Men til en børnefødselsdag??

Jeg har har ikke noget i mod flirten, og det må min mand da så hjertens gerne, jeg gider bare ikke være der (for så syntes jeg skisme det er respektløst), og mine børn skal heller ikke være vidne til det, da det kan sætte dem i en værre kattepine, for de forstår det jo ikke helt, og får det måske skidt med det ifht. loyalitet overfor mor/far.

Anmeld Citér

1. marts 2023

Soonmom

Ej selvfølgelig flirter man ikke med andre når man er i forhold og slet ikke med andre forældre til en børnefødselsdag, langt over grænsen

Og vildt at han bare indrømmer som om han tænkte at det var helt ok opførsel, jeg var flegnet hvis det var min mand

Anmeld Citér

1. marts 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Soonmom skriver:

Ej selvfølgelig flirter man ikke med andre når man er i forhold og slet ikke med andre forældre til en børnefødselsdag, langt over grænsen

Og vildt at han bare indrømmer som om han tænkte at det var helt ok opførsel, jeg var flegnet hvis det var min mand

Forstår heller ikke, at man kan have det godt med, at man enten selv eller ens partner flirter med andre ..

Anmeld Citér

1. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Unicorn1 skriver:

Forstår heller ikke, at man kan have det godt med, at man enten selv eller ens partner flirter med andre ..

Måske det kommer an på, hvad man ligger i ordet flirten?

For mig er der en klar forskel på flirten og så "lægge op til".

Anmeld Citér

1. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Jeg har været meget i tvivl om, jeg skulle lave det her indlæg, men jeg er simpelthen nødt til at have nogle andre øjne på.

Sagen er den, at vi holdte fødselsdag for min datter, og det resultaterede i, at de fleste forældre også var der i ret mange timer. 

Som overskriften siger, så opdager jeg til min store overraskelse, at min mand flirter med en anden mor. Det er faktisk både med lidt berøring, drilleri mm. 

Jeg konfronterer min mand med det. Mest fordi jeg egentligt synes, det er pinligt i forhold til min datter, fremtidig samarbejde osv. Han bliver ret ked af det og kan godt se, at det måske ikke var så smart. 

Men jeg kan egentligt ikke lade være med at tænke på om jeg overreagerer? At jeg bare skulle have tiet stille og komme videre.

Jeg kan dog se, når der fx. skal aftales noget (og det er min mand som er indover), så prøver hun med flirten i sms'erne. Hun har selv en mand (mener jeg), så undrer mig lidt over det.

Jeg har dog valgt at ignorere det, fordi jeg stoler på min mand. Men jeg kan bare mærke det irriterer mig, for synes godt nok, det vil blive mange år, at man skal have et samarbejde, og hvis det så fortsætter.

Jeg har dog ikke tænkt mig at gøre noget som helst, da jeg tænker, det kan ødelægge alt muligt for min datter. 

Men mit spørgsmål er, om det er mig som overreagerer, når jeg konfronterer min mand med det? Fordi det irriterer mig, at han "besvarer" hendes flirten. 

Jeg ved godt, at nogle bare har det som personlighedstræk at de flirter meget mm. Men jeg har ikke set, at hun gør det med de andre fædre, og det plejer min mand nu heller ikke gøre.

Jeg håber ikke, jeg får hug for indlægget. Jeg vil bare gerne have nogle andre øjne på det. For jeg føler mig egentligt lidt dum og "teenageagtig" fordi det irriterer mig. 

Hvad fanden er det ?! Det skal da bare stoppe NU! Fuck jeg bliver rasende. Hvad bilder de sig ind- begge to! 

For ja, din mand kunne bede hende kommunikere med ham helt nede på jorden, og minde hende om, at han er I et forhold. Men det har han ikke gjort. Og han kunne fortælle dig, at han flirter med hende, så du ikke selv skulle opdage det, det har han så heller ikke gjort. Jeg var flejnet. Din mand nyder tydeligvis det, som foregår. Det skal selvfølgelig slutte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.