Konfirmationsgave - beløb fra mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2023

Anonym

Vores barn blev konfirmeret sidste år. 
Vi gav 5000kr. i gave. 

Vores søn ønskede fest hjemme, med hjemmelavet mad, så min mand og jeg havde vildt meget at se til, men det var godt. 
Vi lejede en soft ice-maskine til dessert. 

Vi var 35. Brugte alt i alt 17.000kr. inkl. de 5000kr. i gave. Men havde vildt meget drikkelse i overskud, så der havde vi vin og sodavand til hele sommeren.  

Vi sparede ikke, men jeg syntes heller ikke vi bare brugte løs. 
Her var der ikke kørsel, det ser jeg intet formål med. 

Vores næste skal konfirmeres næste år og der bliver det nogenlunde samme koncept. Dog bliver hendes tøj billigere, da hun ønsker min brudekjole syet om til konfirmationskjole. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2023

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hvor bliver jeg nysgerrig efter at læse denne tråd. Hvad tænker I der bruger rigtig mange penge på konfirmation til at det omhandler noget religiøst? Betyder det noget for jer og jeres børn? Eller hvad er det I fejrer?

Vi er godt nok ikke blandt dem, der bruger rigtig mange penge på konfirmation, men må indrømme, at det ikke betyder noget, at det egentlig er en religiøs handling. Vi fejrer også jul (går dog ikke i kirke) og blev viet i kirken, selv om vi ikke er religiøse. Det gør vi, fordi vi kan lide tradtionen, og det er det samme ved konfirmation, hvor det dog er vores børn, der selv bestemmer om de vil konfirmeres.

Anmeld Citér

2. marts 2023

Anonym trådstarter

Tak for svarene allesammen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.