Konfirmationsgave - beløb fra mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2023

B&J

Hvad vi giver i gave ved vi ærligtalt ikke 

Vores søn er autist og ønsker sig ikke rigtigt nåede men han har fået sit største ønske opfyldt at spise på hans ynglings restaurant hvor der er buffe med alt koster det nok 8000-10.000kr Max. Max

Så vi skal ha fundet ud af en gave men ja vi har da etår inu til at tænke i 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2023

Anonym

Mettep157 skriver:

Vi har givet 8000kr til hver af vores børn samt selvfølgelig festen, tøj og kørsel fra kirken.

Kørsel fra kirken? Altså i tæller benzinforbrug med i budgettet?

Anmeld Citér

19. februar 2023

Anonym

Sikke en stor forskel! Grunden til at jeg ikke satte valgmulighederne højere, er fordi jeg nok ikke selv har råd til at gå derop ad Men sikke nogle heldige unger, der er da vilde beløb, der skrives herinde  

Tak for at få et billede af, hvad I hver især giver

Er du sikker på, de er heldige? Vi kunne godt give for mere. Men det er altså også en principsag for os. At det ikke skal være så vildt. Synes også det er helt vilde beløb, der skrives.

Anmeld Citér

19. februar 2023

Anonym

StineW79 skriver:

Jeg syntes man ska give gave for det man har råd til. 

Vi havde første konfirmation sidste år, og brugte omkring 25.000 på festen og tøj. Vi var 30 i alt, og havde valgt at leje lokale på en kro, med alt mad og drikke, fotograf (ven af familien) 

I stedet for "kun" en gave til hende, tog vi alle 4 en tur til London, en uge i sommerferien. Hun fik lov til at bestemme, at vi sku ind og se phantom of the opera.

Når den yngste ska konfirmeres om 3 år, tænker jeg vi køre samme koncept, hvis det er det hun vælger.

I hendes klasse har vi lagt i den lidt lave ende prismæssigt. Men vi syntes det var mange penge. Vh Stine 

Ja, det er da helt vildt mange penge

Anmeld Citér

19. februar 2023

Carina:-)

Anonym skriver:

Kørsel fra kirken? Altså i tæller benzinforbrug med i budgettet?

Kørsel er nok fx en fed bil eller andet.

Vores er kørt i sportsvogn eller hestevogn. Og det har kostet imellem 2500 til 5000

Anmeld Citér

19. februar 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart
Carina:-) skriver:

Kørsel er nok fx en fed bil eller andet.

Vores er kørt i sportsvogn eller hestevogn. Og det har kostet imellem 2500 til 5000

Det er godt nok også en underlig tradition der er opstået, synes jeg. Og desværre endnu en tradition oven i de øvrige traditioner, som er med at tydeliggøre forskellen mellem de velhavende og dem for hvem konfirmationen allerede er en stor økonomisk byrde.

Anmeld Citér

19. februar 2023

Carina:-)

IenFart skriver:

Det er godt nok også en underlig tradition der er opstået, synes jeg. Og desværre endnu en tradition oven i de øvrige traditioner, som er med at tydeliggøre forskellen mellem de velhavende og dem for hvem konfirmationen allerede er en stor økonomisk byrde.

Der er nu mange der gør det.

Og der er mange der sponsorere en tur til mindre bemidlede børn. 

Desuden så er der jo mulighed for at spare op i de 14 år fra fødsel til konfirmation. 

Jeg er med på at der er forældre der har det svært. Med økonomien.  Og  igennem frivilligt arbejde- møder jeg de familier. 

Hvor jeg både hjælper økonomisk Men også hjælper med rådgivning og budget.  Så man ikke bare putter penge i et stort hul.

Men fælles er at der tit er nogle prioriteringer der er skæve. For vi har faktisk et ret godt sikkerhedsnet i DK til folk der fx er uden for arbejdsmarkedet. Men pengene skal bruges fornuftigt. Og i rigtig rækkefølge mhs til prioritering. 

Men det er en helt anden diskussion og ikke relevant for tråden.

Anmeld Citér

19. februar 2023

HilliHallo

Af princip bliver vi ikke en del af penge-ræset. 

Alt efter hvad barnet ønsker sig, så giver vi ikke en gave for mere end 700-1500kr. Dertil fest og tøj som stadig holdes inden for rimelighedens grænser. 

Hos os er det en værdi ikke at lade sig rive med i et cirkus. At stoppe op og have sig selv med. 

Anmeld Citér

19. februar 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Ja, det er da helt vildt mange penge

Det var mange penge, men vi har så også været så heldige, at vi har kunne lægge penge til side til det, siden vi fik hende.

Og det samme gør vi med den yngste.

Der var mange i hendes klasse, der nok brugte det dobbelte eller mere, og selvom det for os virker helt vildt, så ved jeg også at det ik er noget der vælter deres pengepung. Og det er vel det der gør hele forskellen, syntes jeg.

Vi var til konfirmation ugen før vores, og der var der tæt pakket med alt fra hestevogne, til motorcykler, moderne muskel biler, og gamle klassiker. Det var seriøst så VILDT, at det tog over 30 min før den sidste bil ku køre fra kirken, fordi de lavede så lang kø.

Hos os var der nogen rigtig fine gamle biler, en enkelt gammel motorcykel med sidevogn, en lille tuk ting med lad bagved, med en lænestol på (nok ik helt lovlig) men super fin, og et par enkelt hurtige biler. Så sammenlagt måske 20 køretøjer i alt.

Vores blev "bare" hentet i en gammel trækvogn, pyntet med pink tyl, grønne grene og balloner i forskellige farver og et skilt hvor der stod LAMBOGINA.

Vi ku har fået gratis kørsel i en fantastisk gammel impale fra 67, fordi en onkel i familien har den, og tilbud at køre, men det havde hun ik lyst til, fordi det blev for vildt. 

Men alt ska ses i kontekst, tror jeg. For hva der er vildt mange penge for os, vil nogen nok nærmest se som "lommepenge"  Så derfor tror jeg endelig heller ik, at det er så nemt at sammenligne.

Håber det gir mening? Vh Stine 

Anmeld Citér

19. februar 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Mine børns far og jeg er skilt. Men jeg har givet for ca 1000 og det samme har han. Og så fest udover ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.