Konfirmationsgave - beløb fra mor/far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså… eftersom jeg ikke opdrager mine børn troende, aner jeg jo slet ikke om de vil konfirmeres eller ej. Det ville undre mig om de ville, men skulle vi komme så langt, måtte gaven jo alt andet lige bero på hvad jeg har råd til på det tidspunkt. Og på om barnet ønsker sig noget særligt. Jeg vil tro et par tusinde ville være mit absolutte max…. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hvad gav I ? 

Jeg er på SU og min kæreste har alm. indtægt. Vi har flere børn end gennemsnittet og ikke det største budget. Men hvad søren skal vi give i gave (beløbsmæssigt). Jeg aner ikke, hvad man som forælder giver. 

Hvis du var i nogenlunde samme situation som mig, hvad gav du selv for?

Og hvad gav alle jer andre for?

(Mulighed for flere svarmuligheder, hvis du har haft flere konfirmationer/forskellige budgetter gennem tiden)

Jeg har 6 biologiske søskende. Jeg fik for Ca 20 år siden 5000kr kontant af mine forældre. 

Anmeld Citér

18. februar 2023

Mettep157

Profilbillede for Mettep157

Vi har givet 8000kr til hver af vores børn samt selvfølgelig festen, tøj og kørsel fra kirken.

Anmeld Citér

18. februar 2023

Anonym

Der er intet der er rigtig eller forkert, man skal give det man har råd og lyst til. 

Her er det festen og 5000

Anmeld Citér

18. februar 2023

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har nogle år til endnu, så vi har ikke fastlagt et beløb endnu. Vores datter er begyndt at snakke om konformation og vil lige nu gerne konfirmeres. Hendes ønske er en havefest med stor grill, som er noget billigere end middag på restaurant, da vi allerede har teltet, så holder hun fast i den billigere fest, bliver gaven nok det større og afhænger af hendes interesser til den tid. 

Skulle vi købe gaven lige nu, ville det enten blive en ipad, mountainbike, en computer eller en rejse for hele familien til enten New York eller Orlando, men måske har hun andre interesser til den tid. Det er gaver i den dyre ende men ting hun har brug for eller noget, der er for hele familien.

Anmeld Citér

18. februar 2023

Linlin2022

Min søn fik i 2020 festen og en PS5 med tilbehør - jeg havde egentlig givet han en tur til London men grundet corona blev den bare udskudt og udskudt, så jeg endte med at spørge ham om han hellere ville have en PS5 (så kommer vi nok til London “engang&rdquo

Hans far gav ham en tur til New York (han har kun ham).

Anmeld Citér

18. februar 2023

LEEV

Vi gav 5.000 til min mands søn udover festen

jeg selv fik 5.000 af min mor og et d&g ur. Det var i 00’erne

Anmeld Citér

18. februar 2023

Anonym trådstarter

Sikke en stor forskel! Grunden til at jeg ikke satte valgmulighederne højere, er fordi jeg nok ikke selv har råd til at gå derop ad Men sikke nogle heldige unger, der er da vilde beløb, der skrives herinde  

Tak for at få et billede af, hvad I hver især giver

Anmeld Citér

18. februar 2023

Anonym

Nu er mine børn ret små endnu.

Vi mangler som sådan ikke penge, men jeg tænker faktisk også at festen må være gaven, tænker de får så rigeligt, synes det er helt vanvittigt mere flere tusinde oveni, vildt hvad det har udviklet sig til  

Anmeld Citér

18. februar 2023

heaven

Vi gav festen for 55 mennesker i forsamlingshus og mad udefra og så en bærbar computer til 7000

men det er ikke beløbet det drejer sig om, det er rammerne og glade gæster der tæller.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.