Hvilken motor til barnevogn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2023

LEEV

Soonmom skriver:

Du vil blive overrasket hvor mange børn som starter i vuggestue, som skal vugges/gås i søvn, det er som om forældrene slet ikke tænker længere end nuværende behov

Tænker længere end nuværende behov? Ved du godt hvorfor børn skal vugges? Det er fordi de har en umodent nervesystem som Har behov for hjælp når barnet skal sove/græder - ved at vugge barnet taler du til barnets nervesystem! Det er ikke forældrenes nuværende behov, det er barnets helt reelle behov

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2023

Linlin2022

Septemberbarn2018 skriver:

Nu har jeg kun fulgt med på sidelinjen, men det er altså ikke rigtigt, det du skriver. Lav en hurtig google-søgning på 'start i institution dispensation', og du vil se, at Aalborg Kommune skriver:

" Aalborg Kommune har pasningsgaranti på 0-6 års området. Pasningsgarantien betyder, at Aalborg Kommune overholder lovgivningen om at anvise en alderssvarende dagtilbudsplads til børn i alderen 26 uger og frem til skolestart. Herudover kan Aalborg Kommune anvise pladser før barnet fylder 26 uger, såfremt forældrene har behov for det."

Og Aabenraa Kommune skriver:

" Aabenraa Kommune har pasningsgaranti fra dag til dag fra barnet er fyldt 26 uger, såfremt det er skrevet på venteliste.

I særlige tilfælde kan der gives dispensation inden barnet er fyldt 26 uger."

Lad være med at spilde din tid… hun har besluttet sig for at hun ved alt om emnet - og det kan vi ikke ændre på med fakta om det modsatte af hvad hun mener at vide…

Anmeld Citér

26. januar 2023

Filippa2018

Hvor er det ærgerligt med så mange irrelevante og uhensigtsmæssige kommentarer på denne tråd. Jeg håber du kan se igennem fingre med det, da de reelt set ikke har noget med dig - eller dit spørgsmål at gøre.

Vi har som sagt den dyre (som jeg fandt lidt billigere på Pixizoo) og den er altså god, især på batteritid og at den starter selv ved gråd.

Held og lykke med projektet, jeg har fuld forståelse for at alle gode ting starter fra god søvn og overskud

Anmeld Citér

27. januar 2023

Hanspige

Soonmom skriver:

Lige netop det kan der ikke søges dispensation om, der er en årsag til at reglen er blevet lavet og heldigvis da 

Passer jo ikke. 

Der kan søges dispensation.  

Anmeld Citér

27. januar 2023

Soonmom

Hanspige skriver:

Passer jo ikke. 

Der kan søges dispensation.  

Men det gives aldrig, rent fomalia det er skrevet (i hvertfald i min kommune og nabokommunerne

Anmeld Citér

27. januar 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Soonmom skriver:

Men det gives aldrig, rent fomalia det er skrevet (i hvertfald i min kommune og nabokommunerne

Men det er vel ikke ensbetydende med, at de ca 90 andre kommuner ikke kan give det?

Anmeld Citér

27. januar 2023

drabo

Profilbillede for drabo
Soonmom skriver:

I min kommune har de decideret vuggestuer beregnet til dem som starter tidligere end 6 måneder og der var flere børn på 4-5 måneder som startede i mine børns vuggestuer, da de gik der. Og det virkede ikke på personalet som om at det var unormalt.

Anmeld Citér

27. januar 2023

qwerty91

Sikke en drejning din tråd har taget

For at svare på dit spørgsmål så købte vi Sleepytroll da vores datter var ca. 4 mdr. og vi har brugt den sindssygt meget og været glade for den. Den holder fint batteri, vugger dog kun 40 min. 

Vi brugte den meget til at få hende videre i søvnen ved hendes faste opvågning efter 30 min. Gik ud og startede den når hun havde sovet ca. 20 min. og ofte har den fået hende videre og jeg har sparet mig selv for at stå i 15-20 min og vugge hende. 

Hun er nu 7 1/2 måned og vi bruger den stort set aldrig, og vores datter sover fine lure på 1,5-2 timer hver dag uden hjælp. Min oplevelse er at hun er vokset ligeså stille fra at skulle vugges, og for os har motoren i hvert fald ikke givet dårlige vaner.

Du skal dog være obs på at den ikke vugger vildt kraftigt, så hvis du er vant til at skulle vugge barnevognen ret hårdt, er det ikke sikkert den er nok. Men vi har ofte bare skulle rulle ligeså stille frem og tilbage og der har den fint kunnet erstatte teknikken. Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.