Kære jer. For tiden går jeg og tænker meget over at jeg er ked af mit barn skal være enebarn. Jeg har angst og adhd, og et barn mere er utænkeligt, for kan lige holde røven i vandskorpen med et barn.
Er en god, kærlig og omsorgsfuld mor - han lider ikke under mine “diagnoser”. Men jeg blir så ked af det disse dage fordi jeg føler jeg har startet noget tarveligt og egoistisk. Hvad bilder jeg mig ind at sætte er barn i verden når jeg kun har overskud til at få et. Jeg ved der er mange glade og velfungerende enebørn, og jeg er det nærmest selv og har aldrig manglet noget. Men elsker min søn så højt, og har det så dårlig samvittighed over han skal stå alene en dag. Ved ikke om jeg bare har en dårlig periode lige for tiden - for er meget eksistentielt tænkende og livets gang fylder meget.
lige nu har jeg ikke brug for at blive banket i hovedet af mor-politiet, så Beder inderligt om en god tone i denne tråd. Jeg kan ikke klare fordømmende beskeder som “det skulle jeg have tænkt på noget før”, for det gjorde jeg virkelig og derfor han kom så sent i livet for tænkte mig grundigt om, men jeg vidste bare ikke at jeg ville få det sådan nu hvor han er 5 år og jeg i midt 40’erne. Er rigtig ked af det og håber ikke jeg får skæld ud, som mange gør herinde for tiden.
Har nok bare brug for at høre om andre har haft det på samme måde og hvad de har gjort.
Anmeld
Citér