hjælp.. hvordan tager nemmest sutten fra min datter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2009

novembermor

Vi fortalte også vores datter sidste år at vi skulle sende sutterne til julemanden og han så sikkert ville komme med en gave til hende.

Vi måtte opgive og udskyde det lidt for pigebarnet ville slet ikke høre tale om jul og julemand. Hun sagde direkte at hun ikke ville holde jul for så kom julemanden og tog hendes sutter

Vi udskyd det så og talte slet ikke om det i et par måneder hvorefter det lykkedes os at bytte sutterne med en elguitar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2009

quity

Min søn fik et børnesår ved munden. Var ved læge med ham hvor jeg fik noget at smørre det med. Om aftenen da han skulle sove, kom jeg med en lille hvid løgn, og vi snakkede om at når man havde børnesår, så var det ikke så godt at bruge sut. Det havde lægen sagt. Så fra den dag har han ikke brugt sut.

Men det var jo nok også held.

Anmeld

21. november 2009

Mumto3

Vores de to ældste tog vi sutterne fra, da de omkring 3 år (altså 3års fødselsdagen). Begge gange har jeg tænkt: Neejjjj, det kan vi da ikke!! De er jo slet ikke klar! Åh, hvor er det synd for dem!! Men heldigvis har de også en far, og begge gang har han været ved at få spat af ungerne brugte sut, og bare sagt: Den sut skal væk!

Så her har far fået det job. Han har begge gange givet en forvarsel på et par dage (mere kan små børn alligevel ikke overskue) og sagt at på fredag er det slut med sut. Først har ungerne selvfølgelig brokket sig, men de har virkelig kunne høre på fars tonefald at her var der ikke noget at komme efter. Sådan blev det bare.

jeg har været enormt bange for at vi ALDRIG ville få børnene til at sove, fordi de slet slet ikke kunne falde i søvn uden en sut. Men det er gået helt smertefrit begge gange. Far har lagt i seng, og bare sagt. Du får ikke nogen sut. -og det var det!!! Jeg har stået helt måløs, og tænkt at lige om lidt så skriger barnet helt vildt! Men det har de ikke gjort. Allerede 3 dagen er de holdt op med at spørger efter den.

Jeg er HELT sikker på at hvis det var mig der havde sagt og gjort det samme som var far sagde, så var det IKKE gået!!! Fordi jeg ikke var overbevist om at det var det rigtige tidpunkt, og det ville børnene kunne mærke på mig og så ville de kæmpe for at få sutten igen. -og jeg ville overgive mig, og så ville de have lært at det nytter at kæmpe, man skal bare gøre det længe nok, så overgiver mor sig. Nu har de bare lært, at når far siger noget han virkelig mener, så står han ved det!!!

Anmeld

21. november 2009

Nanna1985

Du skal mærke efter på dit barn om hun er klar til at smide sutten.. Er der en eller andet regl skrevet et sted om at den dag de fylder 3 år, er det ikk okay og have sut mere?? Nu lyder jeg måske sur, men det er sådan ment el. skrevet overhovedet

Min datter fyldte 3 år her D. 12 November, hun bruger overhovedet ikk sut om dagen.. Hun får den, når hun er kommet i seng og ikk før..!! Det ved hun godt, for vi har holdt fast i det fra starten af.. Mit råd er at lade det komme i ens barns tempo, er sikker på jeg nok skal få sutten fra min datter på et tids punkt, her haster det ikk.. Så længe hun kun sover med den..

Tænker bare tit, hvorfor det er så vigtig for forældre at ens børn er suttefrie når de er 3 år..??

Anmeld

28. november 2009

kiroo

Nanna1985 skriver:

Du skal mærke efter på dit barn om hun er klar til at smide sutten.. Er der en eller andet regl skrevet et sted om at den dag de fylder 3 år, er det ikk okay og have sut mere?? Nu lyder jeg måske sur, men det er sådan ment el. skrevet overhovedet

Min datter fyldte 3 år her D. 12 November, hun bruger overhovedet ikk sut om dagen.. Hun får den, når hun er kommet i seng og ikk før..!! Det ved hun godt, for vi har holdt fast i det fra starten af.. Mit råd er at lade det komme i ens barns tempo, er sikker på jeg nok skal få sutten fra min datter på et tids punkt, her haster det ikk.. Så længe hun kun sover med den..

Tænker bare tit, hvorfor det er så vigtig for forældre at ens børn er suttefrie når de er 3 år..??

på grund af deres tænder er det vigtigt at de ikke bruger sut for længe.
Og tror også tit at det faktisk er fforælderne der har en undskyldning eller flere for at deres barn ikke kan undværre sutten, selv om de faktisk godt kan.. og så hæmmer det deres sprog hvis det også har den om dagen,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.