hjælp.. hvordan tager nemmest sutten fra min datter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
14 svar
0 synes godt om
31. oktober 2009

lunde

nu syndes jeg snart det er på tide, at min store pige på 3 år, ikke skal bruge sut mere.

men hvordan gør jeg det nemmest.. 

hun er bare så glad for den, hun kan godt undvære den i børnehaven, men hun vil især godt ha den, når hun blir ked og er træt.

er der nogen som har et godt råd???

belinda...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

anna-jonas

lunde skriver:

nu syndes jeg snart det er på tide, at min store pige på 3 år, ikke skal bruge sut mere.

hun er bare så glad for den, hun kan godt undvære den i børnehaven, men hun vil især godt ha den, når hun blir ked og er træt.

belinda...

Hægter mig lige på her.........for vi har samme problem, så vil gerne have råd.

Mette

Anmeld

31. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

lunde skriver:

belinda...

min veninde gjorde det at hun sagde at hendes søn fik en gave når han ikke havde haft den i en uge, så kan hun jo sende den til julemanden..

Anmeld

31. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

lunde skriver:

belinda...

så gælder det nok også om ikke at overgive sig når de vil have den, gør man det, så er det jo forfra..

hun gjorde det, og han har ikke haft den siden..

Anmeld

31. oktober 2009

qp

Hmmm hvad med "sutte træet"?? Synes det virker som en rigtig god idé som jeg helt sikkert vil bruge når min tid kommer.

Anmeld

31. oktober 2009

Stumpen

Mathilde er også bare så glad for sin sut, men vi har aftalt at julemanden skal have den med hjem til sine nisser når han kommer og spiser den risengrød vi har sat ud til ham den 23.dec -og så sætter han nok en gave som tak...

Men må erkende at mit hjerte er ved at briste ved tanken, for hun er så glad for den sut og ved derfor ikke om hun er klar til at komme af med den endnu, hellere have sutten lidt for lang tid ende at hun begynder at sutte tommeltot -for den kommer hun aldrig af med......

Qnus Anja..

Anmeld

31. oktober 2009

LinLin

Min søn var RIGTIGT glad for sin sut - når han var træt og ked af det. En dag da han var ca 2½ år havde vi glemt at få den med i dagpleje, så hun prøvede at lægge ham til at sove uden - og det gik! Så vi tog chancen og sagde at nu var det slut med sut - og ta-dah! ingen problemer :-)

Havde frygtet hvordan det ville være, for så det ikke som et problem han stadig brugte den - havde jo bare fået at vide af tandlægen han skulle af med den inden han blev tre af hensyn til hans tænder. Så det blev en "kold tyrker" - uden abstinenser

Anmeld

21. november 2009

lunde

vi kan ik gi hende en "kold tyrker"    

nu har vi prøvet, men jeg måtte opgive.

hun gik fuldstændig amok..

pleace der er flere råd????

Anmeld

21. november 2009

ivfmarie

lunde skriver:

vi kan ik gi hende en "kold tyrker"    

nu har vi prøvet, men jeg måtte opgive.

hun gik fuldstændig amok..

pleace der er flere råd????

Jeg fristes til at sige prøv igen.. ellers har hun jo lige lært at hun kan bestemme over jer!?

Men prøv da at indføre at sutten fx KUN bruges i sengen og eller hvis hun sover barnevognen. Og hvis hun så bliver ked af noget og kun vil trøstes med sutten, så må hun op i sengen for at få den. Når hun så er glad igen, så ud med sutten, og ud af sengen.

Når så det bare kører, så kan I jo prøve at tage sutten helt fra hende.

Uanset hvad I finder på, så må I være stærke og holde fast i jeres plan - ellers trækker det bare ud i evigheder.

Held og lykke

Anmeld

21. november 2009

Tynen

Har ikke læst de andre svar, så hvis det allerede er skrevet undsjylder jeg på forhånd

Hvis jeg var jer ville jeg nok udnytte at julen snart står for døren.
Lige så stille ville jeg nok begynde at afvænne hende en lille smule af gangen - Evt. aftale at sutten skal afleveres i sengen om morgenen eller i autostolen efter endt køretur - og så forberede hende på at julemanden skal have hendes sutter i bytte for en gave.

Hun ser så netop at julemanden tager alle hendes sutter med og ved at I intet har med dem at gøre mere og hun derfor ikke kan "opkræve" dem hos jer senere...

Det bliver sikkert hamrende hårdt (Frygter selv når vi skal i gang), men på den måde kan I slippe fri og blame it on the santa

Held og lykke med projektet!

/Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.