AnoMor skriver:
Jeg er helt enig med de andre. Jeg var blevet stik tosset hvis nogen prøvede at fjerne den eneste tryghed min søn havde hvis de ikke engang kan lette deres røv samtidig og tage ordenligt i mod ham. Ej undskyld, men bliver dæleme arrig på dine og din drengs vegne. !
ja de laver noget med nogle andre børn. Men så må de sq lige sige til dem “så nu kommer Peter. Ham skal jeg lige hjælpe med at vinke farvel til mor så kommer vi tilbage og leger med dig” også inddrage din dreng på den måde.
Jeg tror bare, at jeg frygtede at sige mere imod, hvis de så beskyldte os for at være usamarbejdsvillige og ikke ønskede vores barn det bedste. Som primærpædagogen sagde til os “det er muligt, at I har læst mange bøger på universitetet, men jeg har 20 års erfaringer med opdragelse af børn”. Og da vi ikke ved bedre, da det er vores børn, som starter i børnehaven, har vi tænkt “nå jamen, så er vi måske for pylret, som de hele tiden hentyder til, for ingen bruger klud i en alder af 3 år, og vi skal ikke ødelægge ham og hans udvikling i børnehaven”. I sidste uge havde vi lagt kluden på hans plads og fik at vide om eftermiddagen, hvor vi hentede ham, at vi bremsede hans udvikling med de andre børn. De andre børn kunne ikke lege med ham, fordi han havde han kluden i hånden.
Og ja jeg synes også, at det er absurd, at de dårligt nok kigger op, når han kommer og ikke tager sig tid til lige at velkomne ham, når han trods alt stadig er ny.
Jeg er i øvrigt vant til, at man i vuggestuen kunne spørge pædagogerne ind til dagen og trivsel, hvorefter de uddybede. Når jeg spørger her, om han har været ok, fordi morgenen var præget af gråd, er svaret bare enten et enkelt nik eller “synes jeg ja”. Og så vender de ryggen til og går. Er det normalt, at pædagogerne virkelig ikke har tid til at tale med forældrene?
Anmeld
Citér