Spontane byture

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2023

Anonym

WTF, No Go

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2023

Anonym

Min kæreste tager i byen med sine kammerater engang imellem, tager ud og spiller pool ud og siger osv. Det gider jeg ikke blande mig i så længe det ikke er hver weekend og jeg kan heller ikke bestemme hvad han skal vi har bare den aftale at hvis man tager i byen så er man mor eller far igen klokken 12 dagen efter uanset hvor dårlig man har det. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

Hvor gamle er I?

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor gamle er I?

Han 38 og jeg 32

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

Han 38 og jeg 32

Tjaa, har du aldrig lyst til at gå ud og hygge selv med et eller andet? Så du ikke føler det er så ulige? At han har lyst til at gå på natklub er vel fordi han har lyst til at være ung med de unge. I er i hverfald nød til at tale om jeres behov. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Det kan jeg godt forstå du ikke lige kan magte.

Ved han du har det sådan og du derfor ikke kan overskue at han spontant tager hjemmefra og overlader dig til det derhjemme?

For hvis du ikke har sagt det, er det ikke sikkert han tænker det er et problem. Måle lader han selv op ved at være afsted. Og måske tænker han alt er tilbage til normalen efter jeres svære tid.

Han ved godt, at jeg har det sådan. Jeg føler nogle gange, at han mangler den der situationsfornemmelse. Altså..  jeg kan godt forstå, at han vil ud, men han vidste på forhånd, at jeg har det sådan lige nu, så bare det at han kommer hjem og foreslår det, gør mig ked af det. Og så kan det heller ikke være rigtigt, at det kun er de andre, der kan bestemme, hvornår der er bytur. Min kæreste er den eneste af dem, der har børn og et familieliv. De andre kan tage ud mere eller mindre, når det passer dem. Og det er ikke særlig længe siden, at de andre levede et ret vildt liv. De er yngre end ham. Og det kan jeg ikke håndtere oppe i mit hoved lige nu. Lige nu har jeg brug for at få ro på, prioritere vores forhold. Både som familie men også bare os to. Jeg kan slet ikke forholde mig til uforudsigelighed lige nu. Jeg har brug for stabilitet for at min hjerne overhovedet kan fungere. Jeg skal i øvrigt snart til psykolog.

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tjaa, har du aldrig lyst til at gå ud og hygge selv med et eller andet? Så du ikke føler det er så ulige? At han har lyst til at gå på natklub er vel fordi han har lyst til at være ung med de unge. I er i hverfald nød til at tale om jeres behov. 

Jeg forstår, hvad du mener, og jo, men jeg kan slet ikke håndtere den uforudsigelighed lige nu. Men det er også fordi, lige nu er ingenting normalt og vi har været igennem en rigtig hård periode, som har varet lang tid og han har også i den periode skidt på mig ift byture... jeg kan bare slet ikke håndtere det lige nu

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

Ingen spontane byture her. Men det skyldes også af, at vores hverdag har behov for planlægning. 

Jeg tror, at min mand var i byen 1 gang sidste år (julefrokost). Det er meget sjældent han er ude, og jeg ville ønske, at han var det. Behøver dog ikke være byture dog. 
men jeg tænker, det er vigtigt man også laver ting hver for sig. Men det kræver ofte planlægning, når man har børn. 

Det lyder til at I er nødt til at sætte jer ned og snakke om tingene. Jeres forventninger mm. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Anonym

Jeg forstår, hvad du mener, og jo, men jeg kan slet ikke håndtere den uforudsigelighed lige nu. Men det er også fordi, lige nu er ingenting normalt og vi har været igennem en rigtig hård periode, som har varet lang tid og han har også i den periode skidt på mig ift byture... jeg kan bare slet ikke håndtere det lige nu

Måske er den hårde periode ikke ovre, men bare blevet den nye hverdag. Og tror ikke han har gået i byen for at skide på dig, men udelukkende fordi han formentlig kun har tænkt på sine egene behov.  Derfor er det endnu mere vigtigt i får forventningsaftstem så du ikke ender med at blive en sur og bitter kone og din mand bliver en der stikker af hjemmefra fordi i ikke har fået talt om jeres behov. At man har behov for at bryde mønstre og lave noget mere end man plejer behøver ikke betyde enden på et forhold, men at forholdet måske flytter sig og man skal finde nye måder at være sammen på. 

Anmeld Citér

12. januar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes det er helt fint at tage ud spontant. Det gør jeg også selv. Selvfølglig clearer man med sin partner, så man ikke overser en aftale. Men ellers synes jeg ikke det er et problem. Hvis man synes det tager overhånd må man jo åbne munden og fortælle hvorfor det er et problem.. 

jeg kan se at du siger, at din kæreste godt ved hvordan du har det efter jeres krise. Men ved du hvordan han har det? Måske har i helt modsatte behov ovenpå sådan en omgang. Er det så ham der partout skal rette ind efter dig? Eller skal der være plads til hans behov også? 
ved han overhovedet hvad du har brug for, helt konkret, fra ham? Eller har du blot sagt at “du ikke rigtig kan overskue det uforudsigelige “. det er ikke nødvendigvis nok til at han ved hvad han kan gøre ved det? Jeg har en fornemmelse af at du ikke er tydelig nok - me. Jeg har også en fornemmelse af at du er så fokuseret på dine egne behov, at du glemmer at spørge ind til hans? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.