andres forudfattede meninger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2009

memuffin

ka-ri-na skriver:

ja det er der da ingen tvivl om :=) det kan da aldrig blive andre menneskers sag :0)

enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2009

Lillefe

memuffin skriver:

Vi har to børn og planlægger at føje to mere til familien inden vi er færdige med at få børn...

det er noget vi først lige har besluttet efter vores store søn har fået sin ADHD dianose og er blevet medcinert.. så fik vi en del mere overskud

Så er det så det undrer mig at andre folk mener de skal have en mening om hvor mange børn vi skal have...

er der andre der har oplevet det... og hvordan har i håndteret det?

Hejsa! det må da slet ikke være rart at folk har så travlt med den slags.. Jeg er heldigvis i den heldige situation at min mor har 4 børn og min far har 7 (de to af dem sammen) LOL så de kunne lige prøve at komme med komentar om noget som helst om hvor mange eller hvor lidt børn jeg skulle have

Du skal bare sige til dem de ikke skal blande sig.. det er da godt du får nogle børn (og de andre som vil).. folk siger hele tiden alle steder at der ikke kommer nok til verden og alt går op i karierre.. ! nogen skal jo have dem ik ?

Anmeld

31. oktober 2009

qp

memuffin skriver:

Vi har to børn og planlægger at føje to mere til familien inden vi er færdige med at få børn...

det er noget vi først lige har besluttet efter vores store søn har fået sin ADHD dianose og er blevet medcinert.. så fik vi en del mere overskud

Så er det så det undrer mig at andre folk mener de skal have en mening om hvor mange børn vi skal have...

er der andre der har oplevet det... og hvordan har i håndteret det?

Jeg må da indrømme, at hvis jeg havde en datter uden uddannelse som i forvejen havde et barn og herefter kom og fortalte mig, at hun gerne ville have flere - så havde jeg nok også spørge hende om hun ikke mente det var vigtigt, at komme i gang med en uddannelse inden hun igen begyndte på et nyt baby projekt.

Det ville da ikke være ensbetydende med, at jeg ikke ønsker flere børnebørn... Men som forælder ville jeg være interesseret i, at hun får en ordentlig fremtid og kan give sine børn det.

Anmeld

31. oktober 2009

Lillefe

Jeg må da indrømme, at hvis jeg havde en datter uden uddannelse som i forvejen havde et barn og herefter kom og fortalte mig, at hun gerne ville have flere - så havde jeg nok også spørge hende om hun ikke mente det var vigtigt, at komme i gang med en uddannelse inden hun igen begyndte på et nyt baby projekt.

Det ville da ikke være ensbetydende med, at jeg ikke ønsker flere børnebørn... Men som forælder ville jeg være interesseret i, at hun får en ordentlig fremtid og kan give sine børn det.

Undskyld jeg spørger.. men hvor kom det med uddannelse fra i det hun skrev?

Jeg er ikke typen som normalt vil diskutere med folk. Men jeg vil lige pointere at jeg har ikke nogen færdig uddannelse! og jeg tjener godt.. så det der med uddannelse.. det er ikke en nødvendighed for at overleve! og ja jeg føler mig faktisk lidt støt over den komentar for det syntes jeg er noget fis.. min mor har også altid været bekymret for om jeg kunne klare mig, det vil forældre altid gøre om man har en uddannelse eller ej!

Anmeld

31. oktober 2009

oo

uha, jeg kommer fra en søskendeflok på fire, og da min mor havde fået min lillebror, som er den sidste af os, sagde min farmor meget bestemt til min far at NU skulle han have kappet sædlederen. så det fik han gjort! in hinsight ikke et dårligt valg, men alligevel - det var jo overhovedet ikke op til hende at beslutte!

Anmeld

31. oktober 2009

Lillefe

Tjuhl skriver:

uha, jeg kommer fra en søskendeflok på fire, og da min mor havde fået min lillebror, som er den sidste af os, sagde min farmor meget bestemt til min far at NU skulle han have kappet sædlederen. så det fik han gjort! in hinsight ikke et dårligt valg, men alligevel - det var jo overhovedet ikke op til hende at beslutte!

hehe jeg sagde godt nok også til min far da han var 51 og sagde til mig han skulle have en mere om det ikke var ved at være min tur (han har også 7 børn) og syntes han er ved at være lidt derop af

Anmeld

31. oktober 2009

oo

Perl skriver:

hehe jeg sagde godt nok også til min far da han var 51 og sagde til mig han skulle have en mere om det ikke var ved at være min tur (han har også 7 børn) og syntes han er ved at være lidt derop af

ja okay men mine forældre var 28 dengang

Anmeld

31. oktober 2009

qp

Perl skriver:

Undskyld jeg spørger.. men hvor kom det med uddannelse fra i det hun skrev?

Jeg er ikke typen som normalt vil diskutere med folk. Men jeg vil lige pointere at jeg har ikke nogen færdig uddannelse! og jeg tjener godt.. så det der med uddannelse.. det er ikke en nødvendighed for at overleve! og ja jeg føler mig faktisk lidt støt over den komentar for det syntes jeg er noget fis.. min mor har også altid været bekymret for om jeg kunne klare mig, det vil forældre altid gøre om man har en uddannelse eller ej!

Det var nu mere for, at pointere at uddannelse ville være grundlag for min indblanden i min datters familieforøgelse.

Nej du har ret, uddannelse er ikke en nødvenlighed for, at overleve - for der har vi jo også kontanthjælpen?

Et menneske uden uddannelse vil altid stå mere usikkert i forhold til jobsituationer end en person der har en uddannelse.

En uddannelse er vejen til en økonomisk sikret fremtid.

Anmeld

31. oktober 2009

Lillefe

Det var nu mere for, at pointere at uddannelse ville være grundlag for min indblanden i min datters familieforøgelse.

Nej du har ret, uddannelse er ikke en nødvenlighed for, at overleve - for der har vi jo også kontanthjælpen?

Et menneske uden uddannelse vil altid stå mere usikkert i forhold til jobsituationer end en person der har en uddannelse.

En uddannelse er vejen til en økonomisk sikret fremtid.

nøøøj.. den er sku ellers god LOL.. du er vist lidt for klog på den slags..... hentyder du til jeg er på kontanthjælp.. ? For det er nok det sidste jeg er på! og har nogensinde været!.. folk med uddannelse kan sagtens stå uden job.. Min kæreste har heller ikke nogen uddannelse!.. og ved du hvad? han har fået det job han har i dag tog det fra en som havde masser af uddannelse.. de mente ikke de havde behov for en som havde uddannelse men hellere en som gad lave noget.. 

Udannelse er ikke et job garanti jeg har en veninde der ikke har kunne få et ordenligt et og hun har prøvet i 3 år!

Anmeld

31. oktober 2009

Lillefe

Tjuhl skriver:

ja okay men mine forældre var 28 dengang

Ja det er jo straks noget andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.