Kære dig.
Først og fremmest lyder det til, at kommunikationen mellem jer forældre og børnehaven ikke er så god.
Det er ikke børnehaven der bestemmer hvor jeres barn skal gå, men hvis de ser et barn som falder uden for rammerne af normalen, så kan de bede om sparring ved PPR.
PPR er som udgangspunkt første instans, når man har et barn der ikke er som de andre.
PPR kan så lave diverse indstillinger, blandt andet til et specialtilbud. Det er dog yderst sjældent, at et barn kommer i specialtilbud på grund af manglende sprog. Netop fordi det er hamrende dyrt, og der er meget få pladser.
Har du måske misforstået, og det er en skærmet stue i en alm. børnehave? De findes også. Her er der færre børn, dvs. mere tid til det enkelte barn.
Jeg tænker på, om det ikke kunne være en idé, at gå til lederen i børnehaven og bede om et netværksmøde, herunder også indkalde PPR og sagsbehandler fra kommunens børne-familie afdeling.
Så der er klare linjer omkring hvad det egentlig handler om?
Jeg har et barn i specialklasse og et barn i specialinstitution, så du er velkommen, hvis du har spørgsmål.
ps. Specialinstitution har været Guds gave til min søn på 3 (snart 4). Han startede for et år siden, og har taget kvantespring i udvikling. Han havde ikke noget sprog da han startede, og nu taler han i lange sætninger.
Det er virkelig kompetent og hjertevarmt uddannet personale. De er 5 børn og 3 voksne på hans stue.
Anmeld
Citér