Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987
L1232 skriver:

dejligt med så stor en opsparing. I får sikkert en god løn, eller har en billig husleje

Tjaa vi har 45000 kr udbetalt. Og bor i et nyt hus hvor vi giver 8000 kr til lån i måneden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2022

My1234

Vi er 2 voksne og 2 mindre børn. Vi får omkring 65.000 kr. udbetalt hver måned. Børnepenge mv kommer oveni.
Vi har sat os, så billigt i det som overhovedet muligt. Vi bruger 6000 kr. på husholdning og 2000 kr. på diverse. Resten går til opsparing. Vores rådighedsbeløb er 8000, men jo egentlig meget højere.

Vi sparer op til at kunne tage 6 måneders orlov og rejse rundt i verden med vores børn

Anmeld Citér

4. november 2022

God-mor

Godaften

Hvor stort er jeres rådighedsbeløb ift hvor mange børn/voksne i er i husstanden? Med rådighedsbeløb mener jeg, når ALLE faste omkostninger er betalt også evt abonnementer. Hvad siger i? Og bruger i så jeres rådighedsbeløb eller har i overskud hver måned?

Vi har 28.000 kroner tilbage, når alle faste udgifter er betalt. Vi er to voksne og to børn. 

Anmeld Citér

4. november 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Godaften

Hvor stort er jeres rådighedsbeløb ift hvor mange børn/voksne i er i husstanden? Med rådighedsbeløb mener jeg, når ALLE faste omkostninger er betalt også evt abonnementer. Hvad siger i? Og bruger i så jeres rådighedsbeløb eller har i overskud hver måned?

2 voksne, en 16 årig og en 3 årig.

Vi har samlet 23000 udbetalt. Når alt er betalt har vi mellem 1500 og 2500 tilbage til mad og diverse, så nej, der er intet til overs når måneden er slut.

Anmeld Citér

5. november 2022

Anonym

Liland skriver:

2 voksne, en 16 årig og en 3 årig.

Vi har samlet 23000 udbetalt. Når alt er betalt har vi mellem 1500 og 2500 tilbage til mad og diverse, så nej, der er intet til overs når måneden er slut.

Puha 1.500-2.500 om måneden til mad og tøj m.v. var godtnok ikke meget  det må være en kamp hver måned for at få det til at slå til og ikke mindst hvis der kommer noget uforudset. Er der noget I kan ændre på i jeres budget eller situation? Jeg tænker også på den dag jeres 16-årige fylder 18, for der får I jo ikke længere børne/ungeydelse og mister måske også nogle tilskud. 

Anmeld Citér

5. november 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Puha 1.500-2.500 om måneden til mad og tøj m.v. var godtnok ikke meget  det må være en kamp hver måned for at få det til at slå til og ikke mindst hvis der kommer noget uforudset. Er der noget I kan ændre på i jeres budget eller situation? Jeg tænker også på den dag jeres 16-årige fylder 18, for der får I jo ikke længere børne/ungeydelse og mister måske også nogle tilskud. 

Alt er skåret helt ind til benet.

Streamingtjenester betaler mine forældre,  mobil abonnementer er nede på et minimum. Og alt der er unødvendigt og som kan skæres ud af budgettet, er skåret ud. 

Jeg er på ressourceforløbsydelse og manden, er hjemme på tabt arbejdsfortjeneste.

Der er bare ikke meget at gøre med, når man er på offentlig forsørgelse og ikke har i udsigt at komme i arbejde foreløbigt

Anmeld Citér

6. november 2022

Anonym

Jeg har et rådighedsbeløb på 2500kr mdr når regninger er betalt, det skal dække tøj, personlig pleje, ferieopsparing, tandlæge, medicin, tøj til barn etc.

min mand har et rådighedsbeløb på 16.000 når regninger er betalt. Vi deler alt lige og har ikke fællesøkonomi.

Vi betaler hver halvdelen af udgifter til bolig, madkonto, institution, forsikringer etc. 

Anmeld Citér

6. november 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Jeg har et rådighedsbeløb på 2500kr mdr når regninger er betalt, det skal dække tøj, personlig pleje, ferieopsparing, tandlæge, medicin, tøj til barn etc.

min mand har et rådighedsbeløb på 16.000 når regninger er betalt. Vi deler alt lige og har ikke fællesøkonomi.

Vi betaler hver halvdelen af udgifter til bolig, madkonto, institution, forsikringer etc. 

Hvad bruger din mand de ekstra 13.500 kr på af oplevelser og gadgets, som ikke involverer dig? Jeg går ikke nødvendigvis ind for fællesøkonomi, men det er godt nok en stor forskel!

Anmeld Citér

6. november 2022

Anonym

Hvad bruger din mand de ekstra 13.500 kr på af oplevelser og gadgets, som ikke involverer dig? Jeg går ikke nødvendigvis ind for fællesøkonomi, men det er godt nok en stor forskel!

Kan godt forstå du undrer dig. Jeg gad da oss godt have mere til mig selv og have lidt mere råderum. Også fordi jeg har ofret meget: 30 timers arbejdsuge for at tage mig af barnet, passer alt i hjem etc. Han bruger dem på sig selv, har et meget aktivt liv og sparer op. Men synes faktisk ikke han køber så meget, så der må stå meget på hans opsparing. Og vi rejser ikke disse år, men jeg har besluttet at jeg vil ud og rejse med vores søn næste sommer, så jeg ligger lidt til side og så må vi se hvor langt vi kan komme. Vil ikke være den der tigger sin mand om at få lov at komme på sommerferie. Det er jeg dog for selvstændig til. 

Det er dog ene og alene hans rådighedsbeløb der gjorde vi kunne købe hus i sin tid, og jeg ville slet ikke kunne købe/leje noget selv med min indkomst. 

blir fanme næsten deprimeret og grøn af misundelse  over dem der har 20-30.000 til rådighed hver måned når alt er betalt.  Kunne være rart at prøve, bare for en stund, at kunne købe noget lækkert til sig selv, eller rejse et lækkert sted hen eller ikke altid komme med lamme undskyldninger for at sige nej til ting man ikk har råd til og sidde og glo på Instagram og se veninderne der er i Barcelona eller på spaophold mm som man ikke kunne komme med til fordi man ikke har en rød reje til det. 

Anmeld Citér

6. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Kan godt forstå du undrer dig. Jeg gad da oss godt have mere til mig selv og have lidt mere råderum. Også fordi jeg har ofret meget: 30 timers arbejdsuge for at tage mig af barnet, passer alt i hjem etc. Han bruger dem på sig selv, har et meget aktivt liv og sparer op. Men synes faktisk ikke han køber så meget, så der må stå meget på hans opsparing. Og vi rejser ikke disse år, men jeg har besluttet at jeg vil ud og rejse med vores søn næste sommer, så jeg ligger lidt til side og så må vi se hvor langt vi kan komme. Vil ikke være den der tigger sin mand om at få lov at komme på sommerferie. Det er jeg dog for selvstændig til. 

Det er dog ene og alene hans rådighedsbeløb der gjorde vi kunne købe hus i sin tid, og jeg ville slet ikke kunne købe/leje noget selv med min indkomst. 

blir fanme næsten deprimeret og grøn af misundelse  over dem der har 20-30.000 til rådighed hver måned når alt er betalt.  Kunne være rart at prøve, bare for en stund, at kunne købe noget lækkert til sig selv, eller rejse et lækkert sted hen eller ikke altid komme med lamme undskyldninger for at sige nej til ting man ikk har råd til og sidde og glo på Instagram og se veninderne der er i Barcelona eller på spaophold mm som man ikke kunne komme med til fordi man ikke har en rød reje til det. 

Altså dem som har 20000 til rådighed er jo også dem hvor begges økonomi regnes med. Hvis du lægger jeres to tal sammen er I på 18.500, der er da ikke langt derfra..

Tænker da ikke det ville være at tigge om penge fra ham hvis I bor samme, har et hus og barn, så giver det vel fin mening at man også hjælper hinanden økonomiske. Specielt når du er gået ned i tid og så derfor står for hele huset i det daglige ø, det er da også en form for arbejde som du tager og han derved slipper for? 

Her i huset har vi fælles økonomi, lige nu er det min mand som tjener pengene og jeg har ingen skrubler ved at bruge mere end jeg slev tjener(er på SU med fritidsjob), men vi snakker om hvad vi hver især kunne tænke os og så finder vi en løsning ud fra hvor mange penge vi har, og der har aldrig været sire miner. 

Om nogle år når jeg er færdig uddannet er det mig som kommer til at tjene pengene, men vi kommer til at fortsætte med samme model, for når vi ønsker at bo samme og forhåbentlig snart få nogle børn sammen, så er vi også interesseret i at vi begge har det vi har brug for.

Ja fælleøkonomi er måske gammeldags, men jeg synes konceptet er det helt rigtige når man vælger at være en familie, men det er selvfølgelig bare min holdning ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.