Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.682 visninger
34 svar
29 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. november 2022

Anonym trådstarter

Godaften

Hvor stort er jeres rådighedsbeløb ift hvor mange børn/voksne i er i husstanden? Med rådighedsbeløb mener jeg, når ALLE faste omkostninger er betalt også evt abonnementer. Hvad siger i? Og bruger i så jeres rådighedsbeløb eller har i overskud hver måned?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2022

Anonym

Godaften

Hvor stort er jeres rådighedsbeløb ift hvor mange børn/voksne i er i husstanden? Med rådighedsbeløb mener jeg, når ALLE faste omkostninger er betalt også evt abonnementer. Hvad siger i? Og bruger i så jeres rådighedsbeløb eller har i overskud hver måned?

2 voksne, 2 børn og 1 kat, vi bor i eget hus. 

Vi har et rådighedsbeløb på 9.100kr om måneden, hvor mad budgettet er med som faste udgifter. Ellers lyder rådighedsbeløbet på 13.100kr om måneden. 

Anmeld Citér

3. november 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Vi er 2 voksne og 2 børn på hhv 9 og 12 år. Vi har i vores budget sat 5.000 af til mad, 5.000 til diverse og 10.000 til opsparing. Så i alt 20.000 til rådighed når alle faste udgifter er betalt  

Børnene har et budget der kører ved siden af, så i ovennævnte er der ikke sat af til tøj m.v. til dem ligesom børne-/ungeydelse og børnebidrag fra deres far heller ikke er med ovenfor. 

Anmeld Citér

3. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Godaften

Vi er 1 voksen og 1 barn. Jeg er på su og når alle udgifter inkl streaming tjenester osv er betalt. Så har jeg mellem 5-6000 kr til rådighed til mad og diverse. 

nogle måneder bliver det hele brugt andre måneder har jeg overskud. 

Anmeld Citér

3. november 2022

Anonym

Vi budgetterer vores rådighedsbeløb ned i små kategorier. Vi har 11.000 som dækker "lommepenge/café penge", mad og husholdning, benzin, tøj og sko til børn, gaver osv. Men de står som faste poster i budgettet og f.eks. gave og tøj til børn sparer vi op på en konto og så bruger vi det par gange om året når de skal have nyt. Det vi har i budgettet bruger vi som regel (med undtagelse af benzin fordi priserne og faldet lidt igen)

Derudover har vi mellem 3000 og 8000 ekstra som vi kan sætte på opsparingen (vi har varierende indtægt)

Så vores samlede rådighedbeløb, som du definerer det, er vel 15-19.000 kr. 

2 voksne 3 børn

Anmeld Citér

3. november 2022

Anonym

Når alt er betalt sætter vi 4000 på opsparing og har lige omkring 18.000 i rådighedsbeløb. 
vi er to voksne og tre børn på 5, 9, 12.

Anmeld Citér

3. november 2022

HilliHallo

2 voksne, 3 børn, 1 hus og 1 bil. 

Vores rådighedsbeløb er ca 15.000kr. Deraf 6000kr til mad, 3000 til benzin og 2000kr til opsparing. Så 4000kr til snold, gaver og fornøjelser. 

Anmeld Citér

3. november 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Godaften

ca. 3500-4500 kr efter regninger er betalt...

vi er 2 voksne og 3 børn.. 2 af dem er blebørn og den ene får stadig flaske med MME...

det er ikke mange måneder at der er en rest når måneden er slut...

Anmeld Citér

3. november 2022

Anonym

Vi er to voksne og en baby, når alt er betalt i 2 ud af 3 måneder så har vi 25.000 til rådighed den sidste måned ud af de tre der har vi 13.000 til rådighed for det er den måned vores huslån falder.

Anmeld Citér

3. november 2022

Mariadle

Vi er 2 voksne og en baby og har omkring 30.000 i rådighedsbeløb fordi vi lige har betalt vores banklån på huset. Derudover arver vi en masse tøj til lillepigen, så det sparer os også for en del.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.