Bliver bonusmor-livet nemmere med tiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Imaong90 skriver:

Nu det et andet spørgsmål men har det været hårdt ikke at bo sammen? Har en skøn kæreste som har børn, store der ikke bor hos ham, og ikke ser ham så tit mere. Jeg har små. 5 og 7 som jeg bor med. Vi har snakket lidt om at bo sammen. Men vil helst ikke rykke dem fra de vante omgivelser venner mm. Men synes også det er hårdt at undvære sin kæreste. Vi har været sammen i snart et år. Jeg synes ikke det er blevet nemmere 

Nej det synes jeg faktisk ikke. Jeg besluttede dengang, at mine børn valgte ikke at blive skilsmisse børn. Derfor skulle de heller ikke tvinges til at blive rykket. De skulle heller ikke miste det nære miljø de havde og blive tvunget til at vælge imellem mor/far. Vi startede ud med en 7-7 ordning. Min x fandt hurtigt en anden og lavede en ny familie så vores børn skiftede stille og roligt over til en 12-2 ordning. Vi bor under 5 min fra hinanden på gåben men de søger ham ikke. Jeg nyder faktisk at være sammen med dem. På mine præmisser. Jeg har fået mere overskud af at være enlig mor.  
Ja jeg savner min kæreste. Selvfølgelig gør jeg det. Men nyder nok også, at det er mine rammer og jeg skal ikke diskutere om de regler jeg laver er gode nok eller om kaffe koppen bliver sat i blød.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2022

Imaong90

Profilbillede for Imaong90
AnjaZenia skriver:

Nej det synes jeg faktisk ikke. Jeg besluttede dengang, at mine børn valgte ikke at blive skilsmisse børn. Derfor skulle de heller ikke tvinges til at blive rykket. De skulle heller ikke miste det nære miljø de havde og blive tvunget til at vælge imellem mor/far. Vi startede ud med en 7-7 ordning. Min x fandt hurtigt en anden og lavede en ny familie så vores børn skiftede stille og roligt over til en 12-2 ordning. Vi bor under 5 min fra hinanden på gåben men de søger ham ikke. Jeg nyder faktisk at være sammen med dem. På mine præmisser. Jeg har fået mere overskud af at være enlig mor.  
Ja jeg savner min kæreste. Selvfølgelig gør jeg det. Men nyder nok også, at det er mine rammer og jeg skal ikke diskutere om de regler jeg laver er gode nok eller om kaffe koppen bliver sat i blød.  

Jeg her det på nøjagtig samme måde, børnene vælger det ikke at blive skilt. Og i bund og grund er det nok også de færreste børn der ønsker at blive rykket op fra faste base for st flytte sammen med mors kæreste, det er for forholdet skyld og ikke børnenes. Men dejligt det har kunne fungere sådan i 5 år. Uden at den anden så er gået hvis han havde drømt om mere 

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym trådstarter

AnjaZenia skriver:

Jeg har 2 bonus sønner. Det hjælper at man kommer ind i deres liv når de er små. Den ældste af mine bonus sønner var 12 da jeg kom ind i hans liv. Jeg ved at han holder af mig men jeg bliver aldrig en omsorgs person for ham. Han skriver aldrig til mig eller spørger mig om hjælp. Den anden var 6, da jeg kom. Vi har et andet forhold. Vi skriver sammen. Laver ting sammen og krammer og fjoller når jeg er der. Jeg har nu været deres bonus mor i snart 5 år. Vi bor ikke sammen da jeg også har børn og geografisk vil ingen af os rykke vores børn op med roden. Så der går nok en 5 år endnu før det er en realitet. Men vi laver ting sammen, hver for sig og med hele flokken. Hver sommer tager vi på ferie sammen og oplever at være en sammenbragt men bagefter nyder vi en ferie hver for sig. Det er hårdt at være en sammenbragt hvor grænser og regler er vidt forskellige. Min kæreste og hans x fik børn sent i livet og tror det har påvirket deres holdning til grænser hvor jeg fik min den første som 20 årig. Jeg har opdaget ar være bonus mor tager mange ressourcer. Fordi man hele tiden vandrer på en knivsæg. Man kan nemmere sige fra overfor ens egne børn uden de tvivler på kærligheden hvorimod ens bonus nemt kan føle man er efter dem ��‍�� men jeg holder meget af dem.  

Det tror jeg, er meget rigtigt som du beskriver følelsen / forskellen mellem bonus og egne børn Og det lyder til at I har fundet en rigtig god måde at være en sammenbragt familie på, som fungerer godt for jer. Tak for dine input!

Anmeld Citér

8. november 2022

Anonym

Nej de er faktisk meget bløde i forhold til mine. Jeg har tænkt over om mine er for hårde men har luret, at i min omgangskreds, er det generelt et billede. Forældre der får børn sent er mere bløde med regler hvoraf forældre der får børn tidligt, har mere skarpe regler.

Hvor sjovt. Jeg har den helt modsatte oplevelse . At yngre forældre er meget mere bløde og måske lidt mere pylrede. Og at ældre forældre er mere konsekvente og har skarpe regler. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.