Vi har på ingen måde et traumatisk forhold - vi er generelt søde ved hinanden. Vi har bare haft så mange alvorlige snakke, det her har stået på i 5-6 år (mindst), hvor vi siger, at nu skal det blive bedre - både for vores egen og børnenes skyld. Og alligevel ender vi med at hakke/småskændes. Som børnene blive ældre og forstår mere, så begynder det at påvirke dem - ligesom det også er blevet værre på det sidste...
Jeg er desværre ved at være træt af at have alvorssnakke, som er SÅ mentalt hårde og så sker der intet.
Efterhånden er jeg et helt andet menneske, når han ikke er til stede. Han kommer med sådan en tung stemning og så snart han træder ind ad døren ændrer stemningen i huset sig. Jeg har det bedre, når han ikke er der og jeg kan nemmere overskue børnene, når han ikke også er der og brokker sig osv...
Og det er på den baggrund, at jeg overvejer kraftigt at forlade ham. For mine børn kan ikke være tjent med et par forældre, hvor den ene ikke elsker den anden og generelt bare er småsure konstant... Hvor hjemmet er glædesløst og stemningen næsten altid er præget af irritation og usikkerhed over, hvornår skændes far og mor igen. Det er ikke store skænderier, råben osv, men det er mundhuggeri.
Jeg er selv skilsmissebarn og selvom økonomien blev stram, så husker jeg min mors glæde og frihed over at forlade min far. Hvordan hun helt blomstrede op. Min far var så også ret træls at være sammen med som ægtemand.
Jeg går ud fra, at når du skriver du helst vil blive, så er det fordi du stadig elsker ham trods jeres opslidende samtaler?
Har stået i dine sko for ikke så længe siden, og vi havde også de opslidende samtaler ofte, ved godt det her at sætte det meget på spidsen, men vi har 3 børn sammen, vores diskussioner drejede sig primært om, at ikke have tid nok sammen, og uoverensstemmelse ang børne opdragelse, kærligheden fejlede intet.
En aften havde vi en meget lang samtale, om at jeg overvejede at gå fra ham, han blev selvfølgelig ked af det og ville have vi skulle fixe det, ville jeg også inderst inde, men var så opslugt af at føle jeg ikke blev prioriteret nok, så vi fik ikke afsluttet samtalen, og han tog på arbejde, kl.20:16 klikker der en sms ind på min tlf; elsker dig min skat ...kl.20:30 endnu en sms: har fået synsforstyrrelser for mit venstre øje, venter på at tale med lægevagten, jeg er faldet i søvn med den lille, så ser ikke de beskeder før min tlf ringer en time senere, med beskeden om at han har fået en stor hjerneblødning, jeg mister min mand den aften.
Idag vil jeg give alt for, at have min mand, vores problemer virker så ubetydelig nu, give alt for vores sidste samtale havde gået anderledes, med det her prøver jeg på, at sige til dig, i må have en seriøs snak om kærligheden er værd at kæmpe for, kunne være hos en parterapeut, så i bedre kan se hinandens synspunkter, og træffe den rigtige beslutning for jer og jeres børn❤