Hvordan forlader man sin kæreste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.990 visninger
20 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2022

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at forlade min kæreste. Vi har to børn sammen.

Men hvordan gør man sådan helt lavpraktisk? Vi har en fælles lejlighed nu, som er for dyr til, at jeg kan blive boende med børnene, da jeg har en meget lav indtægt.
Hvis jeg nu allerede i aften sagde, at jeg ville forlade ham, ville jeg jo ikke have noget sted at gå hen.
Jeg er skrevet op til almene boliger, har været det et stykke tid, men er næppe først i køen. Jeg har overvejet det længe og har sparet lidt sammen til mit eget indskud osv, men det er ikke særlig meget. (Økonomien er en af de primære årsager til, at jeg ikke har forladt ham endnu.)

Når I andre er gået hver til sit, hvordan har I så gjort?
Og hvordan med samvær, når man nu ikke er gift?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2022

Anonym

Om I er gift har intet at gøre med samvær.

https://www.borger.dk/familie-og-boern/Skilsmisse-og-familiebrud/Samvaer

Jeg håber da, at I kan snakke om det praktiske. I skal trods alt samarbejde de næste mange år. 

Du skal se at få taget snakken. Det er uværdigt for jer begge, at du bliver hos ham af økonomiske årsager.

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Anonym trådstarter

Ja, det er uværdigt at blive sammen af økonomiske årsager - men også et spørgsmål om ren og skær overlevelse nogle gange!

Men allermest bliver jeg hos ham, fordi jeg håber jo også altid, at det bliver bedre igen på et eller andet tidspunkt...

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Timf

Profilbillede for Timf

En ting du skal være OBS på er at når det er dig der skal skifte adresse skal far give dig lov til at tage børnene med. 

Det er vist noget med at du skal skulle bevise at du har fortalt ham det i god tid, samt når du skal skifte adresse skal han skrive under på noget han får tilsendt af kommunen at du flytter med børnene. Hvis han ikke vil det skal i igennem familieretshuset. 

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Anonym

Jeg har desværre ingen erfaring, men i forhold til bolig så kan du altid tjekke akutbolig.dk det er nogen du vidst kan overtage fra dag til dag

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Anonym

Hej 

Det er bestemt ikke en nem situation at stå i. Hvis i stadig kan samarbejde og kommunikere behøver du måske heller ikke "flytte ud i morgen". 

Min eks og jeg har to børn, og gik fra hinanden i april, men flyttede først fra hinanden i juli. Bevares det var da ikke den sjoveste tid. Men vi er voksne mennesker og vi fik det til at fungerer. På den måde havde han tid til at finde det rette at bo i, og vi kunne stille og roligt forberede børnene på det. 

Afhængig af samværsordningen kan det jo være du får børnebidrag fra ham, alle børnepenge, friplads til institution. Få hjælp  af din bank til at lægge budget. 

Håber du finder en løsning

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Tænker du at han smider dig ud hvis du fortæller ham at du forlader ham?

Tænker man vel som udgangspunkt er voksne mennesker og hjælper (x)partneren videre stille og roligt især når der også er børn 

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Timf skriver:

En ting du skal være OBS på er at når det er dig der skal skifte adresse skal far give dig lov til at tage børnene med. 

Det er vist noget med at du skal skulle bevise at du har fortalt ham det i god tid, samt når du skal skifte adresse skal han skrive under på noget han får tilsendt af kommunen at du flytter med børnene. Hvis han ikke vil det skal i igennem familieretshuset. 

Hvorfor skal hun have børnene med? 
de er vel også hans.. jeg vil da håbe at de skal være forældre på ligefod også selvom ts flytter. 

her har far børnenes adresse og vi har 7/7 ordning. Hvorfor skulle man være bange for at lade adressen være hos far? 

det mest rimelige hvis begge kommer til at sidde i lejebolig, er vel et barns adresse hver, så de kan få lidt til boligstøtten begge 2. 

Anmeld Citér

24. oktober 2022

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Mor11 skriver:

Hvorfor skal hun have børnene med? 
de er vel også hans.. jeg vil da håbe at de skal være forældre på ligefod også selvom ts flytter. 

her har far børnenes adresse og vi har 7/7 ordning. Hvorfor skulle man være bange for at lade adressen være hos far? 

det mest rimelige hvis begge kommer til at sidde i lejebolig, er vel et barns adresse hver, så de kan få lidt til boligstøtten begge 2. 

Det ligger ts selv lidt optil i hendes opslag ved ar skrive at hun ikk kan blive boende med børnene. Det er (for mig) det samme som at sige at børnene skal blive hos hende. 

men ellers er jeg til dels enig med 7/7 (afhængig af børnenes aldre) og et barn på hver adresse. 

Anmeld Citér

24. oktober 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnoMor skriver:

Det ligger ts selv lidt optil i hendes opslag ved ar skrive at hun ikk kan blive boende med børnene. Det er (for mig) det samme som at sige at børnene skal blive hos hende. 

men ellers er jeg til dels enig med 7/7 (afhængig af børnenes aldre) og et barn på hver adresse. 

Ok. At hun ikke har råd til at blive boende - med børnene - lyder for mig bare som om at hun ikke har råd til netop den bolig når de er 3 mennesker der også skal mættes og have tøj på kroppen. 

det skal man jo have råd til uanset om man har børnene 12/2 eller 7/7, i min optik  

for mig personligt, er det i hvertfald den samme udgift til tøj, gaver og bolig uanset hvilken deleordning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.