Mrs. skriver:
Hej!
min store dreng fik lov at sidde og rode med fingrene i grøden osv da han var lille.. det er nu mange år siden dog!
vores lille fis skal snart igang med mad, og har hørt meget om BLW og bestilt en bog hjem fra biblioteket om dette..
Men nu kommer pyller mor op i mig - for HVAD NU HVIS hun får det i den gale hals? Hvad hvis hun bliver kvalt? Har alverdens skræk scenarier i hovedet og ved godt chancen for hun hygger sig med det og det går godt, er større end chancen for hun bliver Kvalt i det..
jeg overvejer dog at give skemad + lade hende sidde og dimse lidt med fx noget blød frugt eller kogte grøntsager til aftensmaden osv..
Vil rigtig gerne høre jeres erfaringer med BLW, hvordan gjorde i? Hvordan gik det? Har i haft et barn der ikke spiste BLW og et der gjorde - i så fald, har i oplevet en forskel?
Har i nogen gode tips/tricks/råd?
PFT
Hej 
Vi har to piger. Med den ene var det lige efter bogen med skemad osv. Den anden kørte rent BLW.
Ved den første vidste jeg ikke så meget andet end det, som sundhedsplejerske sagde.
Med nr to tænkte jeg, at vi gjorde præcis det samme som ved den første. Problemet var bare, at hun på ingen måde ville have skemad. Der var intet at gøre. Uden jeg kendte til BLW gav jeg hende bare vores mad. Hun nægtede grød og mos uanset hvad.
Det var faktisk en lettelse for hele familien, da vi så kunne spise sammen.
Den første var flaskebarn og nr. 2 blev ammet 18 måneder.
Jeg er så lykkelig for den måde, som vi har kørt det på med nr. 2.
I starten var jeg skeptisk i forhold til, hvis hun fik noget i gal hals.
Men de er så gode til at få det op. Det vigtig ikke at "forstyrre " dem i det. Det kan se voldsomt ud i starten. Men kroppen er bygget til selv at få det op med mindre det kommer for langt ned. ❤️ held og lykke med projektet.