Kære du - at blive en del af den heldigvis lille gruppe, som har mistet et barn er noget ingen ønsker.
Vi er ens på nogle områder og så forskellige på andre - men en ting har vi til fælles vi mangler vores barn.
Jeg mistede min datter for snart 16 år siden, og jeg mangler hende hver dag, men hvor det i starten var manglen og sorgen der fyldte ALT, så er det nu livet, smilene, glæden og hverdagen som fylder og manglen og sorgen er med som små glimt.
Jeg frygtede så meget at glemme. Og jegvved nu, at jeg glemmer aldrig at være mor til Lia, glemmer aldrig min kærlighed til hende, men jeg glemmer øjeblikkene med hende, kan ikke huske hvordan lige præcis hvordan hun føltes i armene, hvordan hun lød osv.
Da jeg mistede Lia gik jeg både til efterfødselsgymnastik for kvinder der havde mistet, vi kom i forældregruppe via landsforeningen (som nu hedder forældre og sorg tror jeg) og jeg fandt ligesindede på nettet. Det var min redning at mødes med og skrive med andre der havde mistet - både de som stod midt i sorgen og de som havde mistet for længere tid siden.
Hvis du har behov for en der lytter og forstår eller i hvert fald kan rumme alle tanker også de helt sorte, så er du meget velkommen til at skrive til mig.
Anmeld
Citér