Anonym skriver:
Fordi du ikke får tid til mere af det hele - du får mindre.
for når det er tid til ar lege med den store, give knus eller lege kildeleg, så er den lille ked af det, skal have mad, skal skiftes you name it. Og omvendt…
For hvert barn man får, mister man tid med det andet barn. Sådan er det også med 4 år imellem. Men der kan det store barn aktiveres på anden måde - ( i mine øjne)
Så hvis man får et barn til for at få mere af det hele - så skal man huske, at man også får mere af alt det hårde - og det tager tid fra alle de gode stunder - og fra er andet barn.
Her er min bedste ven min søster, hvor der er 5 år imellem. Der er 4 år mellem mine egne. De leger sammen hver eneste dag
Og mit største dilemma var, at man IKKE får mere af det hele. Man får mindre - mindre tid til den ældste og mindre tid til at “barsle” med den lille. Meget mindre one-on-one tid.
Når din lille er 2 år og står og skriger over den forkerte kop 60 gange om dagen, så har du ikke tiden til at fordybe dig i den lille nyes store smil. Du er i gang med at forsøge at søge for, at din 2-årige ikke hopper op på spisebordet og leger skib. - lige mens den lille har lavet en ordentlig ble. Eller - de begge har. Så de stunder du har, fordi du kun har en - dem får du ikke med 2 på samme måde.
Det skal man bare huske 
Tak fordi du deler dine erfaringer - men jeg kan ikke lade være med at blive en lille smule provokeret :-)
Jeg er selv ud af den ældste i en søskendeflok hvor der er 13-15 mdr. i mellem hvert barn. Min egen mor har altid elsket at vi var så tæt og siger at hun kun følte hun fik mere for hvert barn - hun prioriterede så også at gå ned i tid og passe os hjemme i nogle af årene. Den gave det er som voksen at have sine søskende så tæt aldersmæssigt er uvurderlig, fx. har mine søskende og jeg alle fået vores første barn inden for det sidste år og har nu også den kæmpe gave at dele.
Det tog min mand og jeg to år at blive gravid med nummer ét og i den periode var jeg på randen af et nervesammenbrud, aldrig har jeg prøvet noget så frustrerende som ikke at være gravid når det er det eneste man ønsker. Derfor kommer vi ikke til at vente hverken 1, 2 eller 3 år med at prøve med nummer to.
Vi har indrettet vores liv så vi har så meget tid til vores barn som muligt, og det vil vi i endnu højere grad gøre hvis vi er heldige at blive forældre til en mere - på den måde er der mest muligt overskud til både at give kram til den ene og skifte ble på den anden. Min mand er selvstændig og arbejder meget hjemme. Jeg har lige sagt mit arbejde op for at gå ned i tid efter min barsel, primært for at vi har mere tid både til vores datter som en lille familie på tre - men i høj grad også for at der er tid og ro og rum til at nyde en evt. lille ny.
Alle oplever forældreskabet individuelt og som sagt er det fedt du deler din erfaring, men jeg tror ikke din oplevelse gælder for alle. I mine øjne er tid ikke noget man får eller har, det er noget man tager.