Gravid igen hurtigt efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.269 visninger
21 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2022

Ananas

Min kæreste og jeg har lige fået vores første fælles barn for 3 måneder siden (jeg har en fra tidligere forhold), og vi er begge så hammerskrukke igen Vi snakker om at lade prævention være prævention og lave en lillebror eller lillesøster igen allerede nu. Jeg har også alderen imod mig, så vi har ikke mange år endnu at overveje i.

Jer med pseudotvillinger, er der forskel på om der er 12 eller 18 måneder imellem dem? Er klar over at det bliver nogle hårde år i starten, men hvor hårdt oplever I det? Og jer med flere børn end der er værelser til, er det er problem med to små i forskellige aldre i soveværelset, kan de dele værelse uden problemer eller hvordan går det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem min dreng og pige. Jeg ville aldrig bevist lade der være mindre imellem dem. Jeg ville lige være ro på inden, at jeg startede baby 3 mdr. efter man har født. Nyd det i stedet for

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Ananas skriver:

Min kæreste og jeg har lige fået vores første fælles barn for 3 måneder siden (jeg har en fra tidligere forhold), og vi er begge så hammerskrukke igen Vi snakker om at lade prævention være prævention og lave en lillebror eller lillesøster igen allerede nu. Jeg har også alderen imod mig, så vi har ikke mange år endnu at overveje i.

Jer med pseudotvillinger, er der forskel på om der er 12 eller 18 måneder imellem dem? Er klar over at det bliver nogle hårde år i starten, men hvor hårdt oplever I det? Og jer med flere børn end der er værelser til, er det er problem med to små i forskellige aldre i soveværelset, kan de dele værelse uden problemer eller hvordan går det? 

Du må ikke tro, at det er en kritik, for det er det virkelig ikke, men hvordan er man skruk, når ens barn er 3 måneder? Hvad er man skruk efter, når man allerede har en lille bitte i hænderne? At producere? Eller er det mere “rationelt” skruk med tanke på at I har en ekstra i fremtiden?

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Ananas

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. imellem min dreng og pige. Jeg ville aldrig bevist lade der være mindre imellem dem. Jeg ville lige være ro på inden, at jeg startede baby 3 mdr. efter man har født. Nyd det i stedet for

Tak for svar - må jeg spørge hvorfor du siger det? 

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Der er 12 mdr imellem mine yngste. Det er hårdt arbejde, men det er der ingen garantier for det ikke også havde været med længere tid imellem, og det er fint at ble og baby perioden er overstået. Men det er dobbelt krav hele tiden, 2 børn der ikke kunne gå, ikke kan behovsudsætte, begge vågne om natten osv, så du skal være klar på at det vil dominere din hverdag i høj grad. Mere end 1 barn ad gangen

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Ananas

Panther skriver:

Du må ikke tro, at det er en kritik, for det er det virkelig ikke, men hvordan er man skruk, når ens barn er 3 måneder? Hvad er man skruk efter, når man allerede har en lille bitte i hænderne? At producere? Eller er det mere “rationelt” skruk med tanke på at I har en ekstra i fremtiden?

Godt spørgsmål! Skruk er en irrationel følelse (hvem med sine fulde fem vil dog være gravid igen efter 9 måneders hård graviditet og en fødsel som finale ). Vi kan rigtig godt lide tanken om en søskende med lille aldersforskel og at klare alt det hårde på en gang, men jeg har også selv stillet mig det spørgsmål hvordan det giver mening at være skruk. Jeg kan ikke svare andet end at det er vi bare vildt meget, begge to Kan slet ikke få nok af lillefyren og kan lige se ham med en legekammerat for livet...

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Ananas

Igen skriver:

Der er 12 mdr imellem mine yngste. Det er hårdt arbejde, men det er der ingen garantier for det ikke også havde været med længere tid imellem, og det er fint at ble og baby perioden er overstået. Men det er dobbelt krav hele tiden, 2 børn der ikke kunne gå, ikke kan behovsudsætte, begge vågne om natten osv, så du skal være klar på at det vil dominere din hverdag i høj grad. Mere end 1 barn ad gangen

Det er jeg med, og som tingene er lige nu (alt kan ændre sig med små børn, i know) så har jeg tid og overskud i hverdagen til en mere. Hvor gamle er de nu og hvor længe syntes du det var rigtig hårdt eller svært at få til at gå op, inden tingene faldt mere på plads? Et par år eller mere? 

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Anonym

Ananas skriver:

Hej, jeg har en dreng på 5 mdr og er 10+2 idag med lillebror/søster, havde samme tanke som dig med at ligge dem tæt og på intet tidspunkt været i tvivl eller fortrudt. Er selv opvokset med en bror der er 17 mdr ældre og vi har altid haft meget glæde af hinanden (selvfølgelig ikke givet det altid er sådan). Men det er nu engang den beslutning vi har taget og så skal vi nok få tingene til st hænge sammen som det hele kommer  Det er jeres familie, jeres valg og du giver udtryk for du har en ide om hvad der venter med to små, stol på jeres mavefornemmelse

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Anonym

Vi går selv igang ligeså stille når jeg har været til 8 ugers undersøgelse det tog os over 2 år at blive gravide, jeg vil ikke risikere at vi skal bruge 2 år igen hvis vi venter 2 år, da vi også gerne vil have en lillebror eller lillesøster med ikke for mange år imellem

Anmeld Citér

13. oktober 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

der er 11 måneder mellem min bror og jeg. Det var hårdt for min mor, at stå med 2 syge børn. Tilgengæld er min bror min bedste ven i her i vores 30er  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.