Kir skriver:
Hvis han ikke kender børnene og kun har hendes version, så mener jeg ikke han skal sidde og fortælle hende hvordan det vil påvirke børnene og hvad hun skal gøre. Det ved han jo ikke noget om.
Og hvordan hjælper det hende at han sidder og fortæller hende hvordan hun skal agere? Det lærer hende da ikke at håndtere sine problemer fremadrettet.
Hun skriver, at hun har talt med en psykolog. Det kan hun have gjort i alle mulige sammenhænge. Én af mange muligheder er, at det er sket i relation til den udredning for autisme, som hendes søn står overfor. I givet fald er det da absolut hans bord at vejlede hende i, hvad der efter hans skøn er det rette at stille op i forbindelse med ferien.
Du slår fast, at “I skal jo snakke om dig”, og at han ikke skal give råd om, hvordan hun skal agere som forælder. Jeg spørger dig blot, hvorfra du ved dét - du synes at tage det som en selvfølge, at hun er i terapi grundet egne udfordringer, og det forstår jeg ikke, hvordan du kan vide.
Jeg siger ikke, at psykologens råd er klogt - det har jeg overhovedet ikke forudsætninger for at kunne vurdere. At andre kan udlede, han tager fejl og ikke skal blande sig, undrer mig.
Anmeld
Citér