Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg har brug for et godt råd, da jeg føler mig som den ledeste mor i verden 
Sagen er den, at vi hvert år plejer at rejse til Frankrig i uge 42. Det er en tradition fra jeg var barn, som jeg har ført videre. Jeg har nu 3 børn, 2 med min eksmand og lillesøster med min nye mand. Før i tiden tog vi allesammen afsted, men sidste år besluttede de to store (de er 7,5 år nu), at de hellere ville blive hjemme og holde ferie med deres far, hvilket selvfølgelig var helt i orden. Vi har et fantastisk forhold min eks og jeg, og vi talte sammen hver dag. De havde en skøn ferie.
I år vil min datter gerne med os andre, og min søn vil gerne blive hjemme sammen med sin far. De har planlagt en masse fede ture, de to alene. Min eks er single og har kun de to børn vi har sammen, så der er masser af kvalitetstid
jeg har ikke tænkt andet, end at det var total bonus for min søn. Jeg giver ham også lidt lommepenge med, og min eks og jeg har brugt lang tid på at planlægge en god ferie for ham 
Men.. så i går talte jeg med en psykolog, der sagde at han mente min søn ville få en følelse af at blive valgt fra hvis vi tog afsted uden ham
jeg sagde, at min søn ikke er glad for lange køreture og har brug for fred og ro og faste rammer (han skal udredes for autisme), men han synes stadig det var lidt af et sats.
Jeg blev helt slået ud og følte mig SÅ flov
jeg skyndte mig at ringe til min eks og sige jeg ville aflyse. Han blev ret gal, for han synes det lød som om det var en straf at hans egen søn skulle være sammen med sin far i en uge, og at de havde styr på det og havde planlagt en masse fede ture.
Min mand blev også knotten og kunne ikke forstå logikken. Min søn skal være hos sin far selvom vi bliver hjemme, så han kan ikke se ideen i det når vi ikke skal være sammen alligevel. Og rejsen er ikke-refunderbar, så pengene vil være spildt.
Jeg føler mig som en lus mellem to negle, og ser bare min søn blive mega ked af det når han bliver ældre
min mor og far bor ikke langt fra min eks, så han har også mulighed for at komme derned hvis han ønsker, ligesom min eks har nøgle til vores hjem hvis der skulle opstå noget. Min søn vil meget hellere på skiferie, så derfor tager vi også afsted i uge 7 til Sverige. Det er ikke så langt for ham at køre, og så får han alligevel en tur.
Alt var på plads, men nu er jeg helt i vildrede. Er jeg helt væk her?
hvad havde i gjort?
Har lige læst det igen. Mener du seriøst at du ville aflyse hele jeres ferie (2 andre børn og ny mand). Tænker du slet ikke på dem? For hvad ..?? At sidde hjemme just in case at han savner dig meget på en uges hygge med far.