Hvor mange børn har i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2022

AnoMor

havudsigt skriver:

Hvor mange børn har i og hvorfor er der perfekt for jeres familie? Eller drømmer i om flere? Hvordan er jeres familie opbygget - mor/far/børn, sammenbragt familie? Og hvad er fordelen ved den måde jeres familie er opbygget på? 

Har en sammenbragt familie med min søn på 7 år og mine to bonus piger på 6 og 15 år. Også planlægger vi baby om et års tid når jeg er færdig med skolen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2022

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Vi er mor, far og pige på 3 år

Hun var MEGET længe undervejs og kom 10 uger før tid, så vi har nogle hårde oplevelser med i baggagen.

Vi vil gerne have en mere, men vi er begge over 40…drømmen lever dog stadig.

Igen er rejsen mod en graviditet lang og sej, så det er et lidt følsomt emne

Anmeld Citér

25. september 2022

fehår

Herhjemme er vi far, mor og tre børn på 5 år, 3 år og knap 3 måneder. Planen var altid to børn, og selvom jeg var vanvittigt skruk efter nummer 2, var vi virkelig enige om, at vi var færdige. Men så skete der et uheld (den dag i dag er jeg stadig ikke sikker på, hvordan det gik galt), og nummer 3 var pludselig i maven. 

Det er definitivt sidste baby, og jeg blev steriliseret i forbindelse med kejsersnit. Jeg har mærkeligt nok ikke følt mig skruk eller tænkt på babyer denne gang i modsætning til efter de to første. Baby nummer 3 endte åbenbart med at runde vores familie af på perfekt vis.

Anmeld Citér

25. september 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi er far, mor og to drenge på snart tre og syv. Og så lillesøster i maven med termin om otte uger. 

Efter andet barn var jeg sikker på at det var den sidste, da det var en vanvittig hård start vi havde med ham. Men som tiden gik, blev han en dejlig og mild dreng. Og vi havde stadig nogle æg i fryseren, så vi valgte at prøve disse æg af, og hvis det ikke gik, var det bare sådan det måtte være. Det allersidste æg blev så til noget, så jeg har en følelse af at vores familie nu bliver fuldendt. Det bliver hårdt igen, men det skal nok blive godt på den anden side

Anmeld Citér

25. september 2022

Lala

Profilbillede for Lala

Vi er en mor, en far og ét barn.

I princippet vil min mand gerne have én til, da han synes, det er bedst for børn at have søskende. 

Jeg er sådan set enig, men jeg er 100% færdig med at få børn. 

Anmeld Citér

25. september 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Vi har en datter på 5 år. Jeg har altid troet at jeg skulle have flere børn. Jeg er vokset op med søskende, er glade for dem. Men jeg må bare indse at jeg ikke kan overskue det. Måske hvis vi boede tæt på bedsteforældre, havde et større netværk og ikke var selvstændige begge to. Livet er også blevet nemmere, de første to år var virkelig hårde. 

Anmeld Citér

25. september 2022

Mom

Profilbillede for Mom
havudsigt skriver:

Hvor mange børn har i og hvorfor er der perfekt for jeres familie? Eller drømmer i om flere? Hvordan er jeres familie opbygget - mor/far/børn, sammenbragt familie? Og hvad er fordelen ved den måde jeres familie er opbygget på? 

Vi er mor, far og 3 børn på hhv. 20, 17 og 14 år. Far og mor har alle børnene sammen. 3 børn har været et fantastisk valg for os

Anmeld Citér

25. september 2022

lineog4

Vi har til sammen 5 børn. Jeg mødte min mand som er en del ældre end mig, da hans søn var 3 år, og er nu meget meget voksen. 

Siden hen fik vi 4 børn sammen: vores datter på 19 år, vores datter som ville have blevet 16 år lige om lidt, vores søn på snart 15 og den sidste på 12. 

Jeg har altid ønsket mig to børn, måske fordi jeg selv er enebarn og især som voksen kigger misundeligt efter dem med søskende. Da vores datter døde så blev børn omdrejningspunkt i mit liv. Jeg kunne sagtens, hvis min mand havde været med på ideen, have lavet en stor børneflok. 

Aftalen var 2, men så kom der en upser, og vi endte med de 3 levende fælles mirakler. Jeg ved vi ikke skal have flere (alderen taler helt sikkert imod).

Hvad er fordelene, aner det ikke - jeg elsker at have min lille børneflok, som vel nu er ungeflok og håber de får en masse glæde af hinanden gennem livet. Jeg synes det har været fantastisk at opleve de 3 unikke personligheder som har fået lov at blomstre her hjemme, og jeg tænker der har været sundtt for mig og dem, at jeg ikke kunne have fokus på det ene barn 24/7, de har kunne få lidt fred fra mor

Ulempen økonomi - det er sgu dyrt med 3 skønsakker når det kommer til alt fra sandaler til rejser, fritidsinteresser og mad, efterskole og teaterbilletter - ja selv en is i jeg bliver en udskrivning med 3. Men det har været vores valg, og jeg nyder hvert sekund.

Så er der også logistikken, puha får nogle gange sved på panden når kalenderens ender skal nå hinanden, og jeg skal huske på forældremøder, fordbolskampe og hvem er det nu som spiser hjemme i dag. Men igen det er også fantastisk når vi mødes omkring aftensmaden med venner og kærester og snakken og grinene flyver rundt.

Anmeld Citér

25. september 2022

Tinstin

Jeg har 2 drenge med 2 års mellemrum på nu 3 og 5 og det er på mange måder perfekt. De er hinandens bedste venner, har mange af de samme interesser, går i samme børnehave osv. Der kan arves meget og de har fælles legetøj, så på den måde er det billigere. (Indtil videre, hehe)

Jeg ønsker mig dog en lille 3'er, for jeg har altid drømt om en større flok, men det må desværre blive ved drømmen af mange årsager. Jeg er selv vokset op med 2 søskende og det var altså fantastisk!

Men nu går det også så godt med de 2 vi har, at vi ikke har lyst til at ødelægge harmonien.

Anmeld Citér

25. september 2022

B&J

Vi er far + mor

vores søn er 12 og lille pigen er 7mdr

vi elsker vores søn er en stor dreng nu ikke 2 ble børn, vores arbejde og uddannelse skulle også passe ind og alt har forgået stille og roligt lige som vi er som familie.

plus det er 1000% det rigtige for os vores lille pige knus elsker hendes storbror de har et bånd sammen hvordan de kan det ved jeg ikke men wow kærligheden flyder og vi har bare masser af energi og overskud og ja det helt rigtige for os

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.