Det er jo sjældent, at ens barn kun har én sygedag - som regel er der flere, nogle gange en hel uge. Men man har kun ret til én.
Hvad gør I?
De fleste har jo bedsteforældre, der stadig er på arbejdsmarkedet, og som ikke bare kan træde til - bedstemor har jo ikke barnebarns første sygedag, selvom det ville være smart!
Det er dog heller ikke alle, der har bedsteforældre i nærheden - eller som overhovedet har bedsteforældre. Og det er jo også begrænset, hvor meget man kan trække på sådan en bedstemor, hvis man f.eks. har 3 børn, der bare bliver syg på skift...
Det med kun én sygedag er rimelig vanvittigt! Praktisk kan det jo ikke lade sig gøre. Jeg overvejer nogle gange at melde mig selv syg, for ellers skal de syge afsted og vi har ingen til at passe.
Min kæreste og jeg arbejde i samme afdeling på samme arbejdsplads, så vi ville ikke kunne benytte os af at han to 2 dage (Vi har 2 dage) og jeg derefter snød og to 2 dage, må indrømme at hvis muligheden havde været der kunne jeg måske ikke se mig helt fri for at have snydt på den bekostning 
Vi har dog været så heldig stillet at vores den ældste på 5 år nærmest aldrig er syg, og hvis hun endelig har været det, at vi har bedsteforældre der står på spring.
Lillebror på 4 mdr. Er vi spændte på om bliver ligeså sejlivet som storesøster 
Vores arbejdsplads er ret fleksible syntes jeg, og forstående, vi har dog et arbejde som ikke kan varetages hjemmefra, men under corona, hvor børnehaven blev lukket, havde jeg en veninde som gik hjemme, som passede min datter fra kl 9 af, og så mødte jeg bare senere (Men gik hjem til samme tid) fordi der var fuld forståelse for at nogle kunne have svært ved at få enderne til at mødes. Så det var jeg yderst taknemlig for 
Anmeld
Citér