Anonym skriver:
Det kan du selvfølgelig have ret i. For min datter sagde ikke noget til det, hun var optaget af gaverne. Så det har helt sikkert været mig der har handlet forkert i denne der situation. Så det var nok i virkeligheden mig der skabte situationen. Måske det i virkeligheden bare er mig der har et horn i siden på hende så jeg burde holde mig væk, for det ved jeg hun ønsker, eftersom hun oftes invitere min mand og børn op også.
Gu har du ej handlet forkert! Søsteren lyder som en snotforkælet 5 årig, som altid kun tænker på sig selv. Jeg synes, det er så fint, at du siger nej, Du skal dog have en klar aftale med din kæreste næste gang, og det er at han bakker DIG OP! Uanset hvad hans søster kunne finde på. At hendes datter skal pakke din datters gaver op? Nej det skal hun ikke. Hun kan pakke sine egne gaver op.
I skal have en klar strategi til, når hun opfører sig grimt. I siger nej, det synes jeg ikke er en god ide, og så stopper den der. Det holder I fast i uanset hvordan søsteren opfører sig. Husk det siger mere om hende end om dig.
Hvis hun taler grimt til dig, så er det ok at sige fra. Du kan sige: Du gør mig faktisk rigtig ked af det, når du siger xxx. Ikke noget med at gå over på hendes banehalvdel - hold dig til dig og dine følelser. Hvis hun så siger noget med: Jamen du er også altid så nærtagende, eller hvad hun kunne finde på, så siger du igen: Men du gør mig ked af det, når du taler grimt til og om mig.
Jeg ville virkelig også trække mig - det er hårdt at skulle falde af på konflikter hele tiden, men jeg synes det er fair, at du holder på de ting, du siger nej til.
Anmeld
Citér