Min kæreste og jeg har været sammen i 4 år og har 2 børn sammen.
Vi har et stort dilemma med hans storesøster.
Hun vil være familiens overhovede og mener at det er hende der skal styre og bestemme alting.
Hun har en sød mand og 2 børn og så elsker hun at invitere os og resten af familien til middag eller hjem til dem at hygge. Der er dog bare det men, at hun ikke er særlig rar og være i selskab med da hun kommer med små stikpiller og belærer en om alt i livet, (fordi hun ved alt og er selvlærende, har hun selv udtalt.)
Hun skaber meget drama, og ja hun råber, skriger og stortuder som et lille barn hvis ikke hun får hendes vilje.
Dette har gjort at vi er begyndt at holde os væk, for vi vil ikke tilsidesætte vores børn for hendes, hvilket hun forventer, da det ikke er hendes job at sørge for dem når hun har gæster så manden farer rund for at sørge for alt, så hun kan sidde og hygge sig i sofaen fordi hun er træt. Dette er dog kun en brøkdel af hendes opførsel.
Jeg har rigtig svært ved at være i det, men vil så gerne have at vores børn får et godt forhold til hendes børn da der desværre ikke er nogle fætter og kusiner på min side af familien og derfor jeg så gerne ville at vi kan ses mere med dem og hygge os sammen.
Vi skal ses med den i weekenden og jeg ved hun vil spørge hvorfor vi holder os væk.. Hun mener at vi er asociale og det er usund for vores børn. Det skal siges at vi ses meget med min familie og vores venner der har børn på alder med vores. Vi kan vel ikke sige at det er på grund af hendes opførsel at vi ikke vil ses med dem.
Hvad ville i gøre hvis det var jer?Konfronter hende på en ærlig måde og ende i et kæmpe skænderi eller afbryde kontakten helt?
Anmeld
Citér