Skal vi konfronteret min kærestes søster?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2022

Anonym trådstarter

321 skriver:

Hun ønsker dig væk fordi du ikke føjer hende. Din mand må gerne være der fordi han altid giver hende sin vilje. 
så hvis du bliver væk, så får hun sin vilje igen igen og kan gøre som det passer hende. 

Ja og det ved jeg og det lykkedes desværre også med hans ekskæreste. 

Håber ikke at vi ender i samme situation

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Med hensyn til gaverne, synes jeg på ingen vis at du overreagerer. Det er jo ikke dét at hun spørger om hendes datter må hjælpe din datter med at pakke gaver op, det er dét faktum at hun ikke respekterer dit svar. Jeg var blevet rigtig ked af det udfald, ligesom jeg forestiller mig at det jo bare er dét du er blevet. Øv en usmagelig voksen-opførsel. 

Min mand og jeg har stået lidt i samme situation med hans søster, der er noget ældre end ham. Hun er slet ikke lige så slem. Men belærende, hidsig og et tudefjæs hvis andre siger hende imod eller siger fra. Det eskalerede for et år siden hvor jeg simpelthen ikke gad det mere efter at hun havde kaldt min mand grimme ting foran vores børn og efterfølgende opført sig skørt. 

Jg tvang min mand til at løse det. Han ringede til hende og fik sagt hvordan vi andre oplever hende i de situationer og jeg kan sige dig at han var nervøs. Han rystede. Han er ellers ikke typen, der bliver nervøs og til dagligt leder diverse projekter osv. Men det hjalp enormt meget og hun blev så overrasket over det så hun faktisk lyttede. Hver gang hun forsøgte at placere skyld væk fra sig selv påpegede han det med det samme, og tvang hende tilbage på sporet. 

Mennesker, der opfører sig sådan har brug for en fast tone og en snak der ikke viger fra målet. Vi satte os ned og blev fuldstændigt enige om hvad målet med samtalen var. "Hvad er det vigtigste hun må forstå i den samtale" og det hjalp ham enormt meget. Jeg mener endda jeg skrev det ned for ham i punktform. Han understregede hele tiden at han elsker hende og at det endelige mål jo netop var, at vi gerne vil dem og faktisk hygger os meget med hende og hendes lille familie. 

Din svigerinde lyder usmagelig. Så træls. Men måske det kan ændres en smule. Det er meget hårdt at have et familiemedlem, der opfører sig sådan.

Ej det lyder heller ikke rart og virkelig ærgerligt at man skal ende ud i en konfrontation. Jeg synes at det var virkelig sejt af din mand at tage snakken med hende og holde i fast på sporet. Jeg ved at min kæreste og flere søskende har taget snakken med hende da hun ikke er ordentligt overfor andre mennesker, hvor hun er gået fuldstændig amok og kan slet ikke se at hun gør noget forkert.

Så jeg er bange for at min kæreste ikke gider at bruge sin tid på det og bare stoppe med at ses ligesom svigerfamilien. Hun er heller ikke ordentlig overfor sine børn og ligger slet ikke skjul på det, så det er jo også noget som taler for at droppe kontakten helt, for det er virkelig ikke rart at være vidne til. 

Ville ønske at der var jævnaldrende i min familie, for at havde det her slet ikke været et dilemma. 

Anmeld Citér

26. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ej det lyder heller ikke rart og virkelig ærgerligt at man skal ende ud i en konfrontation. Jeg synes at det var virkelig sejt af din mand at tage snakken med hende og holde i fast på sporet. Jeg ved at min kæreste og flere søskende har taget snakken med hende da hun ikke er ordentligt overfor andre mennesker, hvor hun er gået fuldstændig amok og kan slet ikke se at hun gør noget forkert.

Så jeg er bange for at min kæreste ikke gider at bruge sin tid på det og bare stoppe med at ses ligesom svigerfamilien. Hun er heller ikke ordentlig overfor sine børn og ligger slet ikke skjul på det, så det er jo også noget som taler for at droppe kontakten helt, for det er virkelig ikke rart at være vidne til. 

Ville ønske at der var jævnaldrende i min familie, for at havde det her slet ikke været et dilemma. 

Ja det er virkelig træls. Til gengæld har det hjulpet rigtig meget og vi har nu flere gange været på weekend hos dem uden at kunne sætte finger på noget som helst. Det er nok også forskellen her, at hun slet ikke er lige så slem som din svigerinde lyder til at være. Det lyder helt enormt. 

Jeg forstår fuldstændigt. Det meste af min familie bor i et andet land og jeg vil også gøre utroligt meget for at mine børn har så mange gode og sunde familierelationer som muligt. Men måske dine børn ikke vil mangle din svigerinde og hendes børn så frygteligt meget, taget i betragtning? Hvis det slider på deres forældre og de skal vige for en kusine, der skal have førsteret til alt, så kan det næsten kun ende galt alligevel. Men jeg forstår fuldstændigt hvorfor du er trist over det.

Særligt hvis I er vidne til en forældrestil, der er lige spændende nok. Øv. Det er umuligt at være vidne til i længden. 

Anmeld Citér

27. august 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det synes jeg også er virkelig godt at man også kan lære sine børn. Jeg vil da måske også prøve at give hendes datter lov til det til min yngstes fødselsdag og se hvordan det går. Er bare lidt bange for at siger man ja en gang så skal det være hver gang,  sådan er det i hvert fald med storesøster. 

Mit eksempel på gaverne er en lille del af hendes opførsel. Prøvede egentlig bare at forklare på min egen lidt dårlige måde, at hun overskrider rigtig mange grænser igen og igen og så bliver det lige pludselig de små ting man bliver irriteret over og siger fra til. 

Synes ikke du reagerer voldsomt på det med gaverne, for når du har fundet dig i så meget fra hendes side, så hober det sig op inde i en og så skal der ikke så meget til for at bægeret flyder over. 
Forstår godt du siger fra, for hun vil jo bare have mere og mere. 

Anmeld Citér

27. august 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Soonmom skriver:

Var din datter ok med at hun fik lov at hjælpe? For hvis hun var kan jeg virkelig heller ikke se noget galt i det

Men uanset? Jeg synes det er en principsag, at der ikke er andre der åbner andre børns gaver? Skal man kunne tude sig til det?

Anmeld Citér

27. august 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg var gået kold i hendes selskab. Det lyder usundt og jeg ville, som svigerinde, også sagtens kunne tage den ansigt til ansigt. Hun er da blevet gjort til prinsesse alt for længe af både hendes bror og mand. 

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Anonym

En opdatering?

Hvordan går det?

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Anonym

Jeg ved godt samtalen er gammel men tillader mig alligevel at komme med mit input

I forhold til det med gaverne så ser jeg ikke problemet i at et barn på 2 får hjælp hvis barnet er ligeglad. Jeg ser problemet i at barnet på 5 ikke lærer at man ikke altid kan få sin vilje, for hun stiller sig tydeligvis bare op og tuder hvorefter hun får sin vilje. Og nu hun gør det i en alder af 5, så skal der da til at ske noget hvis de skal nå at ændre på det.

Dog synes jeg stadig også selvom barnet kun er to, at det skal have lov at pakke Sines gave op selv og ellers må det vel være mor/far som tilbyder de andre børn at de kan hjælpe og ikke omvendt.

Anmeld Citér

23. oktober 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det kan du selvfølgelig have ret i.  For min datter sagde ikke noget til det, hun var optaget af gaverne. Så det har helt sikkert været mig der har handlet forkert i denne der situation. Så det var nok i virkeligheden mig der skabte situationen. Måske det i virkeligheden bare er mig der har et horn i siden på hende så jeg burde holde mig væk, for det ved jeg hun ønsker,  eftersom hun oftes invitere min mand og børn op også. ��

Nejnejnej, der er jeg helt uenig! Og din tanke ville jeg dele! Fordi din mand har affundet sig hans søster altid skal ses, høres og have sin vilje, skal I da ikke pådutte jeres pige ikke at have hendes dag og hendes gaver, selvfølgelig pakker hun selv sine gaver op og selvfølgelig er det hende der er i fokus på hendes fødselsdag, så kan de andre lære at rette ind eller forsvinde, groft sagt

Anmeld Citér

10. november 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

En opdatering?

Hvordan går det?

Vi har ikke ses med dem i nogle måneder. Hun spørger ugentligt om at vi skal lave en aftale, men skriver også at de savner min mand og to piger. Min mand har derfor selv valgt at tage afstand til dem, da han også kan se at det er tydeligt at hun ikke ønsker mig der.

Jeg er dog nået til, at jeg ikke orker mere drama og har sagt til min mand at han og pigerne bare skal ses med dem alt det han vil, da det jo er hans familie. Jeg er også villig til at tage med til fødselsdage og jul for børnenes skyld.

Jeg ved også godt at nogle måske vil mene at det er egoistisk af mig. Men den ene episode som jeg har beskrevet herinde er også kun en meget lille del af alt det drama der har været.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.