Syge børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2022

fehår

Altså "den gange jeg var barn" var der et lærerværelse, hvor alle lærene sad minus gårdvagten.

Nu har jeg ikke selv børn i skole endnu, så muligt tingene er blevet ændret, men lærene må jo være et sted. og på en skole med 900 elever (var det ikke TS som skrev det?). Må der jo være en del lærer som kan hjælpe. Både nogle stykker som har prøvet det selv eller også nogen som har lært hvad værdierne er og hvordan man dosere insulin.

Jeg arbejder på en meget stor folkeskole, og jeg kan love dig for, at vi ofte har siddet blanke omkring diverse problemstillinger i forhold til specifikke elever. 

Selvom vi er er mange på personalerummet, er det ikke ensbetydende med, at du finder en ansat med forstand på diabetes, hvis Alfreds kontaktlærer er syg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Fortvivlet skriver:

Der kan jo være flere ansvarlige lære. 2.B har sikkert en matematik lære, dansk lære mm. som kender barnet

Læs hele mit indlæg. Team = årgangens lærere. 

Anmeld Citér

22. august 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Altså "den gange jeg var barn" var der et lærerværelse, hvor alle lærene sad minus gårdvagten.

Nu har jeg ikke selv børn i skole endnu, så muligt tingene er blevet ændret, men lærene må jo være et sted. og på en skole med 900 elever (var det ikke TS som skrev det?). Må der jo være en del lærer som kan hjælpe. Både nogle stykker som har prøvet det selv eller også nogen som har lært hvad værdierne er og hvordan man dosere insulin.

Jamen, du må selvfølgelig selv om, hvorvidt du læner dig op ad dine egne vurderinger af, hvad der er muligt og ikke mindst sikkert, eller om du vil være lydhør og fæste lid til, hvad jeg og andre lærere i tråden fortæller.
På min skole er der “kun” ca. 650 elever og omkring 50 lærere. I et typisk frikvarter er der omtrent 20 lærere på lærerværelset. Resten har tilsyn, er i forberedelseslokalerne, i kopirummet, i et mødelokale, gør klar eller rydder op i et faglokale, taler med en leder i et af kontorlokalerne, løser en akut konflikt i et klasselokale etc. etc. 
Selvfølgelig kan man lade tilfældet råde og satse på, at én af de lærere, der befinder sig på lærerværelset, har den fornødne viden om insulin-dosering. Jeg ville personligt ikke satse på, at “der må være nogen”. 

Anmeld Citér

22. august 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ikke engang min søns lærere giver insulin. Det er kun pædagogen. De andre er utrygge.

Der er ikke en tilfældig lærer på lærerværelset som kan hjælpe med den specifikke pumpe. Og taster du forkert slår du barnet ihjel potentielt. Det er ikke et ansvar der kan være spredt. Det er jo heller ikke noget man henvender sig til lærerværelset om. Den voksne skal holde øje med en engageret unge der glemmer alt om blodsukker og på sigt kan blive lav. Så man giver lige en druesukker eller juice. Eller siger drik lige en juice før du spiller fordbold fordi man kender barnets reaktion på motion osv. Det job man har som forældre i ferierne og weekenden og om natten osv. ifh styring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.