Syge børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.263 visninger
33 svar
37 synes godt om
21. august 2022

Anonym trådstarter

Det er sjov at når man skriver om diabetes får man at vide “skulle man ikke kunne klare det selv i skolen” og der findes også andre sygdomme..? Men fordi der findes kræft,  kan man vel godt finde et moderhjerte/ empati frem og hjælpe forældre i en følsom situation med kroniske syge børn. Og der er den del med diabetes. 

Det er faktisk 50-60 pct forældre med diabetes børn der må gå på nedsat tid eller rammes af stress og ikke kommer i arbejde igen. Så det har en enorm påvirkning. 

Håber flere kan finde hjertet til hjælpe med borgerforslaget (se andet opslag).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Det er sjov at når man skriver om diabetes får man at vide “skulle man ikke kunne klare det selv i skolen” og der findes også andre sygdomme..? Men fordi der findes kræft,  kan man vel godt finde et moderhjerte/ empati frem og hjælpe forældre i en følsom situation med kroniske syge børn. Og der er den del med diabetes. 

Det er faktisk 50-60 pct forældre med diabetes børn der må gå på nedsat tid eller rammes af stress og ikke kommer i arbejde igen. Så det har en enorm påvirkning. 

Håber flere kan finde hjertet til hjælpe med borgerforslaget (se andet opslag).

Sjovt at man har behov for at oprette en ny debat om samme emne blot fordi en enkelt bruger stiller et yderst validt spørgsmål. 

Anmeld Citér

21. august 2022

Anonym trådstarter

Sjovt at man har behov for at oprette en ny debat om samme emne blot fordi en enkelt bruger stiller et yderst validt spørgsmål. 

Jeg har også svaret på spørgsmålet men jeg forstår bare ikke, at fordi det er specifikt - så ønsker man ikke st støtte det. Mange borgerforslag er specifikke. Jeg støtter da også kræftramte børn og andre “sager”, som jeg ikke selv er personligt ramt af i min hverdag. 

Anmeld Citér

21. august 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har også svaret på spørgsmålet men jeg forstår bare ikke, at fordi det er specifikt - så ønsker man ikke st støtte det. Mange borgerforslag er specifikke. Jeg støtter da også kræftramte børn og andre “sager”, som jeg ikke selv er personligt ramt af i min hverdag. 

Men hvorfor behov for at lave et helt nyt opslag,  når du nu har svaret på det?

Og nogen børn(under 14) kan godt selv håndtere det,  men selvfølgelig med en lærer/pædagog der lige har et øje på det.

Anmeld Citér

21. august 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Og hvor står der hun ikke vil støtte det?  Hun spørger bare om noget. 

Anmeld Citér

21. august 2022

Anonym trådstarter

Men hvorfor behov for at lave et helt nyt opslag,  når du nu har svaret på det?

Og nogen børn(under 14) kan godt selv håndtere det,  men selvfølgelig med en lærer/pædagog der lige har et øje på det.

Det var engentlig fordi jeg så det,  som at hun ikke ville stemme på det og fornikle at køre debatten i skæv retning der, valgte jeg at oprette en anden tråd.

For at svare på det med børn under 14. Det er selvfølgelig mest børn i indskolingen der er problemet. Men preteens og selv teenagere konsekvensberegner så dårligt at det giver en dårlig styring. Min man måtte hjælpe en på 13 der var faldet om i chok på skolen, da han hentede vores den mindste med diabetes. Heldigvis havde han druesukker ved hånden. Det er mere af nød og mangel på støtte,  at børnene tvinges til selv at have for stort et ansvar samtidig med også at skulle tage ansvar for læring. Desværre. Der er daglige opdateringer  i forældre Facebook-gruppen om insulinchok og problemer med skolerne.

Anmeld Citér

21. august 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Det var engentlig fordi jeg så det,  som at hun ikke ville stemme på det og fornikle at køre debatten i skæv retning der, valgte jeg at oprette en anden tråd.

For at svare på det med børn under 14. Det er selvfølgelig mest børn i indskolingen der er problemet. Men preteens og selv teenagere konsekvensberegner så dårligt at det giver en dårlig styring. Min man måtte hjælpe en på 13 der var faldet om i chok på skolen, da han hentede vores den mindste med diabetes. Heldigvis havde han druesukker ved hånden. Det er mere af nød og mangel på støtte,  at børnene tvinges til selv at have for stort et ansvar samtidig med også at skulle tage ansvar for læring. Desværre. Der er daglige opdateringer  i forældre Facebook-gruppen om insulinchok og problemer med skolerne.

Men derfor behøver man da ikke lave et helt nyt opslag. 

Kørte den i en skæv retning? Hun SPURGTE om noget.

Hvad for noget har din søn til sin diabetes?  

Anmeld Citér

21. august 2022

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men derfor behøver man da ikke lave et helt nyt opslag. 

Kørte den i en skæv retning? Hun SPURGTE om noget.

Hvad for noget har din søn til sin diabetes?  

Tandem pumpe og dexcom sensor. .. sammen med medtronic er det nok det mest avancerede på markedet. Og han er velreguleret men kun fordi det styres af voksne.

Anmeld Citér

21. august 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Men og hvad så hvis hun ikke vil støtte det. Det er der jo ikk noget forkert i. Det er jo helt frivilligt om man vil støtte op om forslag. Det behøver man jo ikke at lave en ny debat for. 

Anmeld Citér

21. august 2022

Soonmom

Jeg har ikke skrevet jeg ikke vil støtte det?

Jeg spurgte bare om de ikke selv ville kunne klare det, så vidt jeg ved skal man måle sin blodsukker og tage insulin hvis det er x i værdi (har ikke styr på værdier) og kender ikke til sygdommen, derfor jeg spurgte

Så slap lige lidt af, man har vel lov at spørge, så det var ikke fordi jeg nødvendigvis ikke ville støtte det. Jeg skriver dog ikke under, men det er mere fordi jeg tænker hvor pengene skal komme fra, hvis Danmark havde god økonomi pt. Så kunne det sagtens have været at jeg havde støttet det, men pt gør jeg ikke, da jeg tænker det vil kunne løses på anden måde fx at lærerne bliver instrueret i det og ved hvad de skal gøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.