Anonym skriver:
Hele pointen er vel også at ens barn ikke skal skifte skole fordi en anden skole vil tage sig af diabetes. Forstil dig dit eget barn, som du sÅ skal flytte fra legekammeraterne..? Det skal være ens behandling til ens behov. Og sagsbehandlerne i kommunerne ved ikke altid nok om det - sjældent.
Mange forældre bliver årligt spurgt “nu er det tid til at søge merudgifter igen … har XX stadigvæk diabetes
“
Jeg synes at det er meget voldsomt og en anelse aggressivt at du citerer mig 3 gange på den måde og jeg kan ikke svare på alle 3 beskeder lige så godt, når jeg ikke kan se hvad jeg svarer på oppe i toppen, men jeg må prøve.
Først og fremmest vil jeg sige at mine børn går på den skole de går på lige præcis for at passe på dem. Fordi at på denne her skole er der tid og plads til at se hvert enkelt barn - også dem med diagnoser af forskellige slags.
Hvis mine børn skulle mistrives af én eller anden grund, og da i særdeleshed til et punkt hvor det er potientielt livsfarligt, så ville jeg da klart vælge at tilse deres mentale helbred over deres venskaber - som jo så kan opretholdes i weekender og efter skole - og flytte dem til en skole hvor der ville blive taget hånd om et de havde brug for.
Og ja, det er vel et spørgsmål om prioritering, men når der bliver prioriteret, så er der altid noget der bliver nedprioriteret. Men af hvad jeg har set så lever de færreste ældre nu et fedt liv med masser af hjælp. Tværtimod får de mindre og mindre hjælp; ligesom alle andre. Der bliver skåret ind til benet alle steder, men det er en helt anden debat som vi ikke skal tage her.
Men jeg er ikke helt sikker på hvad det er du mener en støtteperson kan gøre for din søn? Hvad, sådan helt specifikt, skal denne støtteperson kunne gøre, som er - for at sige det groft - pengene værd for staten og samfundet?
Anmeld
Citér