Nu går mine børn godt nok på en lille Friskole og jeg har ikke været i "kontakt" med det kommunale institution- eller skolesystem i min tid som forælder, men er der ikke samarbejde imellem forældre og lærere? Altså samtaler om at der lige skal være fokus på om barnet får den hjælp der skal til, uden at hverken lovgivning eller støttepersoner skal ind over? Der er en pige med diabetes i klassen over min datter og der klarer læren da "bare" problemerne, igennem godt samarbejde med forældrene.
Når nu der er en app til blodsukkeret (som jeg forstår det?) kan det så være en løsning at dit barn har en telefon med i skole med appen på og så sørge for at der er lyd på så både barnet og læren kan være ovenpå situationen også? Og hvis det så ikke bliver løst indenfor den tid du er ok med, så kan du ringe til telefonen og snakke med barn og/eller lærer?
Jeg ved ikke om man kan lave den slags aftaler i folkeskolen 
Grunden til at jeg, sådan helt personligt, er lidt "modstander" af at der skal laves sær-løsninger ifølge med lovgivning er at dét som lovforslaget sådan set giver som løsning, allerede findes. Man kan allerede søge om at få støtteperson på sit barn. Mange får afslag fordi der ikke er penge i kassen til det. Det vil ikke ændre sig " bare" fordi det er en bestemt diagnose der skal tage til, for pengene skal stadig komme fra den samme kasse, som simpelthen bare nærmest er tom.
Jeg kan godt forstå at det må være absolut forfærdeligt at gå med en konstant frygt, når ens barn er i skole. Og hvis ikke mit forslag er en mulighed, så tror jeg at jeg - igen, helt personligt - ville vælge at flytte skole, til en mere rummelig institution.
Anmeld
Citér