Det handler jo ikke om, jeg ikke er taknemlig for nogen vil gøre noget for mig.
For selvfølgelig ville jeg blive glad for familie og venner, ville samles for at have en god dag sammen med mig.
Men jeg har behov for at blive inkluderet og informeret.
Nu har vi været sammen i 12 år. Min mand ved det unægteligt godt, men svigerinde ved det faktisk også.
Hun er selv førtidspensionist, grundet psykisk lidelse. Og føler hun om nogen burde forstå mig rigtig godt.
Jeg har bedt min mand viderformidle mine behov, til sin familie. Men det gør han tydeligvis ikke. Eller også forstår de det ikke.
Eller vælger alligevel sin families side, selvom han bagefter kan se efter reaktionen det giver mig.
Han siger han hader at se mig sådan, for det er for mig ikke bare et par dage. Det kan være uger, hvor jeg er dysfunktionel, og tager afstand fra alle.
Så jeg kan slet ikke forstå, at når han ved det, og indrømmer han ved det var en dårlig ide. Så går han stadig med på den.
Igen for at behage sin egen familie, når hans priotet burde være mig og lille babys velbefindende.
Det ikke mere end 3 mdr siden, vi havde en situation med hans søster også. Hvor hun brød en aftale.
Her var han havde han nøjagtig samme mening som jeg, at det var hende der havde trådt ved siden af.
Lige indtil han talte med hende i telefon, så vendte han sig i mod mig og sagde det var mig der overreageret.
Derfor er min tillid til min mand, ang hans støtte når det kommer til hans familie = 0
Og det fik han også af vide.
Og så laver han sådan et stunt her igen.
Det får mig ikke til at stole mere på, at han vil forsøge at hjælpe mig.
Jeg føler derimod jeg hver gang bliver dybt misforstået, og bliver set som den sure kælling der ikke får sin vilje.
Når der slet ikke handler om hvorvidt jeg skal have ret.
Det handler om jeg skal være forberedt.
Jeg kunne have ringet til svigerfar, det korrekt.
Men nu er det sådan at min svigerfar i perioder har det meget psykisk hårdt.
Han lider af voldsom ptsd, og er derudover af den der gamle støbning der ikke vil indrømme man har behov for hjælp. Og opvokset med man ikke taler om følelser.
Om end jeg føler jeg kan komme tæt på ham, mere end min mand kan.
Så stod jeg med en forestilling om der var noget alvorligt galt. Og jeg derfor ved, at det ikke havde været godt at ringe til ham, og provokere hans psyke.
Skal jeg komme ind til ham, skal man sidde med ham ansigt til ansigt, alene.
Jeg havde jo spurgt min mand flere gange, hvad der var galt. Men han ville ikke komme med svar på det.
At sidde og samlinge det med jeg tror han er utro. Det synes jeg er plat.
For det er ikke en frygt jeg går med. Jeg er ikke bange for han finder en anden.
Men jeg er bange for jeg skal blive så misforstået af hans familie, fordi han ikke kan bakke mig op.
At de en dag overtaler ham til, jeg ikke er god nok. Og han forlader mig til fordelt for sin families accept.
Jeg står nemlig uden nogen familie. Hans familie, er min familie.
Og har jeg ikke dem, så er jeg mutters alene.
Han var hverken sur eller skuffet over jeg havde kigget, han sagde at det var faktisk hvad han så som normalt man ville have gjort.
Når man står tilbage med en bekymring som alle giver vage svar på. Men man ved noget er i gære.
Så jeg har ikke krænket noget privat liv eller tillid.
Havde han ønsket hans Facebook var privat, så havde jeg jo nok ikke fri adgang.
Nøjagtig som han har fri igang til mit.
For jeg kunne aldrig forlange at have adgang, og han ikke havde omvendt.
efter en 7 timers lang samtale, så kan han stadig ikke forstå det.
Og han har ikke sagt til min svigerinde jeg har fundet ud af det.
Han kan forså han har jokker i den, men hans undskyldning er at han jo nok ville komme til at lave fejl igen.
Men han forsøger ikke at rette op på det. Han siger bare undskyld, og tror derefter at jeg kan komme med en magisk løsning på hvordan han kan gøre det godt igen.
Men det kan ikke gøres godt igen. Løsningen havde været vi aldrig havde stået i situationen - fordi han havde stoppet den.
Det gjorde han ikke, han gik med på den.
Jeg kommer fra baggrund med psykisk vold og terror.
Jeg er en pleaser, der behager alle andre på min egen bekostning.
Fordi det sådan jeg igennem min opvækst er oplært, at det er det eneste værd jeg har.
Det 3 år siden jeg cuttede kontakt til mine egne forældre, hvilket gjorde jeg endelig kunne finde mig selv.
3 års lang hård kamp, på at forstå at jeg ikke skal udnyttes mere.
En lang sej kamp med mentor på, psykolog hjælp. Der har hjulpet mig til jeg er så funktions dygtig i dag, jeg kan se frem til et Flex job istedet for en førtidspension.
En kamp hvor min mand har holdt mig igennem mine nætter, hvor jeg har grædt som pisket. Over et enormt afsavn til min familie, og et behov for at passe ind.
Men jeg har stadig en enorm hurdle - jeg håndtere ikke overraskelser godt.
Fordi overraskelser for mig ikke er forbundet med en positiv oplevelse.
Jeg lever et struktureret liv. Men hvor ville jeg ønske jeg kunne smide den og være som alle andre. Men det kan jeg ikke.
For der er da ingen sjov i at vide alting.. Men der er heller ingen sjov i et angst anfald, fordi man ikke ved hvordan man skal håndtere en overraskelse.
Jeg er kommet så langt i mit liv, at da min mand efter næsten 12 år . Aldrig har ønsket sig børn, men en dag indrømmer for mig han har løjet sig selv og mig.
Tog det i stiv arm, støttede min mand og ikke løb skrigende bort.
Men så min kæmpe angst i øjnene om en fødsel, og angsten for om jeg kunne klare det.
For det vidste jeg nu, er det kunne jeg. Selvom det gjorde mig bange.
For jeg vidste jeg havde rykket mig så langt, og havde støtten til det.
Jeg har en mand der glæder sig til at være far, svigerforældre der glæder sig til at være farmor og farfar. Og støtter mig.
Men min ene store psykiske udfordring, kan de ikke forstå og støtte mig i.
Jeg elsker min mand. Jeg er aldrig i tvivl om han ikke ville være mig utro.
Sådan er han ikke.
Men det såre mig dybt og hårdt, at han ikke på det ene punkt, kan støtte mig op.
Og hjælpe mig med at blive forstået af hans familie.
Det er så enormt ensom en følelse at stå med. At ligemeget hvem man forsøger at forklare det til, så er sætningen den sammen.
"Jeg kan ikke sætte mig ind i din følelse"