Data fra børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.944 visninger
22 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej

er der nogen der har fået data udleveret om sit barn fra børnehave eller andet dagtilbud ? Har I skulle opgive hvilken grund I ønsker til at få det udleveret ? 
Og hvor meget materiale har I modtaget ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet  hvilke data tænker du på? Og hvorfor sku man få det udleveret?

Anmeld Citér

11. juli 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Ret til indsigt?

Anmeld Citér

11. juli 2022

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet  hvilke data tænker du på? Og hvorfor sku man få det udleveret?

Man har altid ret til at få indsigt i havd institutioner har stående af oplysninger omkring ens barn.

Anmeld Citér

11. juli 2022

Mrs.

Tænker det er de færreste der Beder om aktindsigt fra børnehaven medmindre der er en verserende sag eller problematik med børnehaven 

Selv da er det jo begrænset hvad en børnehave har af dokumenter på et barn. De kan skrive en udtalelse hvis de bliver bedt om det af kommunen, men den får man også selv en kopi af. 
tænker ikke en børnehave har nogen interesse i at “gemme” nogen oplysninger fra forældrene

Anmeld Citér

11. juli 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Tænker det er de færreste der Beder om aktindsigt fra børnehaven medmindre der er en verserende sag eller problematik med børnehaven 

Selv da er det jo begrænset hvad en børnehave har af dokumenter på et barn. De kan skrive en udtalelse hvis de bliver bedt om det af kommunen, men den får man også selv en kopi af. 
tænker ikke en børnehave har nogen interesse i at “gemme” nogen oplysninger fra forældrene

Har været med i forældrebestyrelsen og har snakket meget med leder og formand. Så har hørt meget “off the record” ting. Så jeg ved det ikke er alt de siger til forældrene. Pædagoger og lærer skal jo bakke op om de valg forældrene tager også selv de er rygende uenige med forældrene. 

Anmeld Citér

11. juli 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Har været med i forældrebestyrelsen og har snakket meget med leder og formand. Så har hørt meget “off the record” ting. Så jeg ved det ikke er alt de siger til forældrene. Pædagoger og lærer skal jo bakke op om de valg forældrene tager også selv de er rygende uenige med forældrene. 

Men fordi vi er uenige med forældrene omkring nogen ting er det ikke noget vi dokumentere (ej heller noget man deler med andre forældre, bestyrelse eller ej)

Hvis Caroline fx først kommer i seng kl 00 fordi hendes mor ikke formår at være konsekvent er det ikke noget vi dokumentere medmindre Caroline bliver påvirket og trivslen falder og hvis man så sætter en handleplan i værk så får forældrene jo det også udleveret 

Jeg kan ikke komme på noget internt dokument som vi ikke deler med forældrene.

Jo så er vi ude i underretninger men det er jo stadig noget forældrene bliver informeret om 

Anmeld Citér

11. juli 2022

drabo

Profilbillede for drabo
Anonym skriver:

Men ting der ikke bliver sagt, bliver jo som oftest heller ikke skrevet ned og det er kun nedskrevne dokumenter lavet i arbejdstiden man kan få indsigt i.

og ja de fleste professionelle har nok nogle holdninger de ikke skriver ned officielt. Det gælder sikkert alle der har kontakt med andre mennesker. Som oftest vil de officielle dokumenter være sobre og professionelle. Netop fordi der kan søges indsigt.

har en pædagog en lille bog han/hun skriver i derhjemme har man ingen ret til indsigt.

Anmeld Citér

11. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Man har altid ret til at få indsigt i havd institutioner har stående af oplysninger omkring ens barn.

Jamen så skal TS da bare bede om det? Det tænker jeg sagtens man kan uden at skulle argumenter for det

Anmeld Citér

11. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Ja men “off the record” er ikke dokumenteret og dermed ikke noget du kan få indsigt i. 
i arbejdet med mennesker vil mange forskellige miljøer mødes og vi vil alle danne indtryk og ikke kunne være enige med alle i alt hvad de gør, og nogen mennesker kan vi bare slet ikke med. 
Men en ting er ens personlige holdning, noget andet er ens professionelle holdning. 

jeg kan ikke helt forstå dit spørgsmål, hvad er det du håber på at finde af data? For du har som forælder formegentligt allerede set det hele. 

Men søg da det aktindsigt hvis du føler de skjuler noget for dig. Vil bare være meget mærkeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.