Min mand har ydmyget mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.719 visninger
26 svar
69 synes godt om
8. juli 2022

Anonym trådstarter

Jeg føler, at jeg er gået i stykker indeni, og min mand ikke tager ansvar.

Jeg er svært overvægtig. Jeg er ikke stolt af det og kæmper vedvarende med min vægt. Min vægt skyldes flere graviditeter, depression, sent opdaget adhd og stofskifte problemer. Altså på ingen måde dovenskab. Jeg er meget ked af min vægt og skammer mig.

Én af de ting, jeg altid har trøstet mig med er, at min mand elsker mig uanset. Han har aldrig fået mig til at have det skidt med min krop. Selvfølgelig ved vi begge, at min krop er usund og det arbejdes der på, men han ser mig for den jeg er, ikke min vægt som han ved der er mange komplekse grunde til.

I dag beder min mand mig tjekke hans telefon for at se, om hans søns mor har skrevet, at hun er på vej. Da jeg logger ind, er hans telefon åben på en beskedkorrespondence med hans fætter, som jeg ikke har mødt.

Fætteren har sendt en video af "DM i løb med løft din kone". Efterfølgende beskeder er sådan:

Min mand: Har du set min kone

Ham: nej det har jeg ikke

Min mand: Tro mig, hende tager jeg ikke frivilligt på ryggen

Jeg er dybt chokeret. Jeg føler mig så ydmyget og kan ikke forstå, at min mand kan finde på at gøre grin eller udtrykke noget om min vægt på den måde. Især ikke velvidende, hvor skidt jeg har det med den, og hvad der ligger bag. Jeg konfronterede ham, og det endte mere med han blev sur på mig. Og en bortforklaring med at han ikke tænkte på min vægt, da han skrev det, han mente ift jeg er angst for at blive løftet på.

Og jeg tænker bare.. Hvor dum tror du, jeg er? Har du virkelig så lidt respekt for min intelligens, at jeg skal falde for sådan en søforklaring? Han har undskyldt, fordi han godt kan se, det "kunne opfattes sådan, men det var jo ikke det, jeg mente".

Men selvfølgelig var det det, han mente. Og for mig handler det om, at han overhovedet kunne få den tanke at lave sjov over min vægt, alt det der ligger bag taget i betragtning. At han så ikke en gang kan stå ved det, gør kun endnu mere ondt.

Jeg føler mig så flov og lille, jeg har lyst til at sulte mig selv. Jeg er knust, og han er irriteret. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Kære du

Jeg forstår fuldt ud af du føler dig lille og trængen til at sulte dig selv.

På den måde du beskriver beskederne lyder det bestemt også som om at din mand har snakket om din overvægt og at han prøver at snige sig uden om for ikke at sårer dig mere end højst nødvendigt.

Man får det så skidt med sig selv. Min eksmand som der lige har været mig utro inden jeg skred sagde som det sidste at han var skuffet over jeg ikke havde tabt mig og han aldrig nogen sinde troede at jeg ville tabe mig, hvilket også var et kæmpe slag i ansigtet da jeg også skal føde i september.

Jeg har selv taget på ved graviditet og havde en fødselsdepration sidste gang der heller ikke gjorde det bedre så ved hvordan du føler.

Har dog derfor også bestilt en personlig træner til at hjælpe mig efter fødslen for han skal sku ikke have ret.

Håber I finder ud af det så han ikke er irreteret over at du føler dig såret

Anmeld Citér

8. juli 2022

Mortiltreogmåskefire

Jeg kan godt forstå at du blev ked af det, det er aldrig rart at opleve sådan noget

jeg vil så sige at jeg har arbejdet steder hvor jeg var den eneste kvinde og kun mænd og der kan jeg så sige at det er INGENTING i forhold til hvordan at mænd taler om kvinder når de er alene sammen  jeg har ofte tænkt at jeg fatter ikke hvorfor at de gider at være i forhold når deres kæreste er så grim/fed/dum osv   Mere bare for at sige at det er ikke sikkert at det er så personligt, men mere at mænd bare generalt taler dårligt om kvinder

nogen kvinder taler også dårligt om mænd synes jeg, min veninde har sagt til mig at hendes mand var så fed at hun ikke tændte på ham mere, at han var nød til at løfte op i maven når de havde sex osv  

Anmeld Citér

8. juli 2022

Hanspige

Ikke for at tage din mand i forsvar. 

Men han skriver jo ikke noget grimt? Du er stor, han elsker dig, kommenterer ikke på din vægt og ved hvad der ligger bag. Men derfor er det vel rigtig nok at han kan løbe med dig på ryggen. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Maximus4

Mortiltreogmåskefire skriver:

Jeg kan godt forstå at du blev ked af det, det er aldrig rart at opleve sådan noget

jeg vil så sige at jeg har arbejdet steder hvor jeg var den eneste kvinde og kun mænd og der kan jeg så sige at det er INGENTING i forhold til hvordan at mænd taler om kvinder når de er alene sammen  jeg har ofte tænkt at jeg fatter ikke hvorfor at de gider at være i forhold når deres kæreste er så grim/fed/dum osv   Mere bare for at sige at det er ikke sikkert at det er så personligt, men mere at mænd bare generalt taler dårligt om kvinder

nogen kvinder taler også dårligt om mænd synes jeg, min veninde har sagt til mig at hendes mand var så fed at hun ikke tændte på ham mere, at han var nød til at løfte op i maven når de havde sex osv  

Det har jeg også oplevet på arbejdspladsen hvor jeg var eneste kvinde. De talte så frygteligt om deres ægtefælle/kæreste at jeg også spekulerede på hvorfor de ikke blev skilt eller slog op Der var ikke den ting der ikke var galt med dem. Hold nu op de talte grimt om dem.  

Anmeld Citér

8. juli 2022

321

Profilbillede for 321
Hanspige skriver:

Men han skriver jo ikke noget grimt? Du er stor, han elsker dig, kommenterer ikke på din vægt og ved hvad der ligger bag. Men derfor er det vel rigtig nok at han kan løbe med dig på ryggen. 

Er helt enig. Synes mere det bare er en konstatering end en kritik. Jeg er også tykkere end min mand og han kan heller ikke løbe med mig på ryggen. Har selv fået det samme at vide af ham og det er jo rigtigt

Anmeld Citér

8. juli 2022

Anonym trådstarter

Hanspige skriver:

Virkelig? Der er et hav af måder, han kunne have svaret på, der ikke indebar at kommentere på min vægt. Det var vm I øvrigt, ikke dm, og det var sendt som en haha-video,ikke som et spørgsmål om, om min man havde lyst til at deltage i det.

Han kunne have svaret hahaha til videoen og ladet det være ved det. Han kunne have sagt at det er ikke lige mig. Det var ikke nødvendigt at skrive "har du set min kone" med opspærrede øjne efter. Eller den anden kommentar. Det er mangel på respekt for noget enormt sårbart. Der var intet i den kommunikation, der kaldte på behovet for at nævne min vægt på en nedladende måde.. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Maximus4

Anonym skriver:

Virkelig? Der er et hav af måder, han kunne have svaret på, der ikke indebar at kommentere på min vægt. Det var vm I øvrigt, ikke dm, og det var sendt som en haha-video,ikke som et spørgsmål om, om min man havde lyst til at deltage i det.

Han kunne have svaret hahaha til videoen og ladet det være ved det. Han kunne have sagt at det er ikke lige mig. Det var ikke nødvendigt at skrive "har du set min kone" med opspærrede øjne efter. Eller den anden kommentar. Det er mangel på respekt for noget enormt sårbart. Der var intet i den kommunikation, der kaldte på behovet for at nævne min vægt på en nedladende måde.. 

Jeg ville selv have skrevet noget ala det du lige skrev men fik det ikke med i farten. Han kunne bare have grint af videoen uden at nævne noget med dig. Jeg forstår godt du er såret. Kram til dig 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Anonym trådstarter

Maximus4 skriver:

Jeg ville selv have skrevet noget ala det du lige skrev men fik det ikke med i farten. Han kunne bare have grint af videoen uden at nævne noget med dig. Jeg forstår godt du er såret. Kram til dig 

Tak for forståelsen, det betyder meget. Vi har talt om det, og han har trøstet og vist omsorg, men han vil ikke indrømme, hvad han mente med det, selvom det er åbenlys for enhver. Han startede med at sige "jeg skrev jo ikke har du SET min hustru, jeg skrev har du mødt, fordi jeg tænkte på så kunne man måske mærke du var ængstelig type ift det med at være ængstelig for at blive løftet". Men nu havde jeg altså fotograferet beskeden med min egen telefon, og han SKREV "set" ikke mødt, og den anden søforklaring er bare for åndssvag.

Jeg tror jeg bedre kunne komme videre, hvis han lige ville tage sig sammen, stå ved det han skrev, erkende han var et svin I den situation og angre i stedet for at lyve og komme med udenomssnak. Jeg er ikke dum jo.. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Jeg er ikke dig. Men jeg holder fast i min første kommentar. Jeg synes ikke det er slemt.. men i skal da tale ud om du blev ked af det. .

Jeg kunne nok have skrevet noget lign

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.