Min mand har ydmyget mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2022

Agma

Profilbillede for Agma
Anonym skriver:

Tak for forståelsen, det betyder meget. Vi har talt om det, og han har trøstet og vist omsorg, men han vil ikke indrømme, hvad han mente med det, selvom det er åbenlys for enhver. Han startede med at sige "jeg skrev jo ikke har du SET min hustru, jeg skrev har du mødt, fordi jeg tænkte på så kunne man måske mærke du var ængstelig type ift det med at være ængstelig for at blive løftet". Men nu havde jeg altså fotograferet beskeden med min egen telefon, og han SKREV "set" ikke mødt, og den anden søforklaring er bare for åndssvag.

Jeg tror jeg bedre kunne komme videre, hvis han lige ville tage sig sammen, stå ved det han skrev, erkende han var et svin I den situation og angre i stedet for at lyve og komme med udenomssnak. Jeg er ikke dum jo.. 

Jeg forstår godt dit behov for at han indrømmer og står ved det. Det er ikke sikkert at han tænker noget negativt om din intelligens. Måske skammer han sig og er oprigtigt flov - så kan man altså gå benægtelse omkring rigtig mange ting også overfor sig selv. Men hvis det var mig ville jeg lade den lægge her og komme videre når han nu er blevet opmærksom på at han har overskredet en grænse hos dig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Åh hvor er det også ærgerligt du så den - han har da ikke lagt noget i det. Nu hvor du har set der er han sikkert mega flov og kan ikke få sig selv til at indrømme det. 
lad den ligge - han ved det var dumt, han ved han har såret dig. En indrømmelse ændrer ikke på det og gør det ikke for dig uset. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Én fejl kan hurtigt overskygge 100 gode ting. Det synes jeg er ærgerligt. 

Du skriver selv, at han aldrig får dig til st føle dig mindre elsket eller andet, så at han én gang har dummet sig og skrevet en ikke-sjov vittighed på din bekostning. Tja. Det er sårende og dumt, men hold fast i alle de gode ting i stedet. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Kastanje

Vi tænker og siger en masse ting, som ville såre den det omhandler, hvis det var direkte til deres ansigt.

Hvis han ellers er en god mand så giv ham noget line … der er ingen grund til at bære nag.

Anmeld Citér

9. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hanspige skriver:

Ikke for at tage din mand i forsvar. 

Men han skriver jo ikke noget grimt? Du er stor, han elsker dig, kommenterer ikke på din vægt og ved hvad der ligger bag. Men derfor er det vel rigtig nok at han kan løbe med dig på ryggen. 

Han kommenterer jo lige netop på hendes vægt over for sin fætter  helt uden grund - kun for at gøre sig sjov på hendes bekostning. Det er da illoyalt og helt unødvendigt. Hvad skulle fætteren lige med den information? 
Der er masser af ting, som i sig selv er rigtige nok, man ikke behøver at gøre grin med på sin partners bekostning - især, når det er sårbare emner. Jeg ville også blive såret og føle mig udstillet - og være i tvivl om, hvad der blev sagt og tænkt bag min ryg, og om forståelsen og accepten fra min mand nu også var til at regne med. 
Kan man så også frit joke om sin kones hængebryster, ordblindhed, handicap etc. etc., når bare det er rigtigt nok? Til en person, konen ikke kender - og tilføjet  ? 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Tak for forståelsen, det betyder meget. Vi har talt om det, og han har trøstet og vist omsorg, men han vil ikke indrømme, hvad han mente med det, selvom det er åbenlys for enhver. Han startede med at sige "jeg skrev jo ikke har du SET min hustru, jeg skrev har du mødt, fordi jeg tænkte på så kunne man måske mærke du var ængstelig type ift det med at være ængstelig for at blive løftet". Men nu havde jeg altså fotograferet beskeden med min egen telefon, og han SKREV "set" ikke mødt, og den anden søforklaring er bare for åndssvag.

Jeg tror jeg bedre kunne komme videre, hvis han lige ville tage sig sammen, stå ved det han skrev, erkende han var et svin I den situation og angre i stedet for at lyve og komme med udenomssnak. Jeg er ikke dum jo.. 

Jeg forstår dig godt og ville selv blive såret og utryg ved hans loyalitet. Han ved jo også selv, at den er gal, og det ville klæde ham at stå ved det. 
Jeg ville nok prøve at tænke, at det var hans indre Karl Smart i en fart, der lige viste sit grimme fjæs i en intern tøhø-jargon. Ikke spor charmerende eller loyalt - men han lod sig rive med uden at tænke længere. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

Han kommenterer jo lige netop på hendes vægt over for sin fætter  helt uden grund - kun for at gøre sig sjov på hendes bekostning. Det er da illoyalt og helt unødvendigt. Hvad skulle fætteren lige med den information? 
Der er masser af ting, som i sig selv er rigtige nok, man ikke behøver at gøre grin med på sin partners bekostning - især, når det er sårbare emner. Jeg ville også blive såret og føle mig udstillet - og være i tvivl om, hvad der blev sagt og tænkt bag min ryg, og om forståelsen og accepten fra min mand nu også var til at regne med. 
Kan man så også frit joke om sin kones hængebryster, ordblindhed, handicap etc. etc., når bare det er rigtigt nok? Til en person, konen ikke kender - og tilføjet  ? 

Altså jeg kunne sagtens finde på at sige noget lign. 

Hvis manden får hende til at føle sig elsket osv. Hver dag. Så synes jeg det er en ganske harmløs joke. 

Jeg kan sgu heller ikke bære min kæreste. Vi joker da jævnligt med der er 30 cm højde forskel på os, vi joker om mit vanvittige morgenhår og om han ikke kan se en pind uden briller, og hans hænder er ødelagte. Det er sjov og ballade og jeg ville blive vanvittig af af skulle gå på listetær rundt rundt om min kæreste. 

Jeg synes virkelig ikke joken er slem, ser det knapt som en joke, nærmere en konstatering. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Hanspige skriver:

Hvis manden får hende til at føle sig elsket osv. Hver dag. Så synes jeg det er en ganske harmløs joke. 

Jeg kan sgu heller ikke bære min kæreste. Vi joker da jævnligt med der er 30 cm højde forskel på os, vi joker om mit vanvittige morgenhår og om han ikke kan se en pind uden briller, og hans hænder er ødelagte. Det er sjov og ballade og jeg ville blive vanvittig af af skulle gå på listetær rundt rundt om min kæreste. 

Jeg synes virkelig ikke joken er slem, ser det knapt som en joke, nærmere en konstatering. 

Der er edderbankeme mig forskel på den interne jokende jargon man kan have MED sin partner, og så nedladende ting man siger OM sin partner til en udefrakommende. Jeg kan ikke rigtig bruge dine svar til noget - nogen gange kan det være fint, når man møder en, der er sårbar og ked af det, og prøve at se tingene fra deres perspektiv. Det vil du ikke, det er fair, men så er dine svar heller ikke en hjælp. For du vil slet ikke forsøge at antage et andet perspektiv end dit eget. Men tak for din tid alligevel. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Mor og meget mere

Hanspige skriver:

joker, ja - og jeg antager, at du ikke er ulykkelig over dit morgenhår eller jeres højdeforskel, og at det ikke er ømfindtlige emner for jer. Der er kolossal forskel på emner, som man joker med indbyrdes, og på sårbare områder, man ved, at den anden er virkelig ked af. Sidstnævnte gør man da ikke grin med over for en anden.
Hvis din mand var ulykkelig over noget ved sig selv, og du i øvrigt viste ham omsorg og forståelse omkring det, ville du forhåbentlig ikke udveksle unødvendige kommentarer om det bag hans ryg. 

En konstatering? - med to  - det er ikke neutralt og objektivt informerende. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

joker, ja - og jeg antager, at du ikke er ulykkelig over dit morgenhår eller jeres højdeforskel, og at det ikke er ømfindtlige emner for jer. Der er kolossal forskel på emner, som man joker med indbyrdes, og på sårbare områder, man ved, at den anden er virkelig ked af. Sidstnævnte gør man da ikke grin med over for en anden.
Hvis din mand var ulykkelig over noget ved sig selv, og du i øvrigt viste ham omsorg og forståelse omkring det, ville du forhåbentlig ikke udveksle unødvendige kommentarer om det bag hans ryg. 

En konstatering? - med to  - det er ikke neutralt og objektivt informerende. 

Tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.