Mor og meget mere skriver:
Han kommenterer jo lige netop på hendes vægt over for sin fætter helt uden grund - kun for at gøre sig sjov på hendes bekostning. Det er da illoyalt og helt unødvendigt. Hvad skulle fætteren lige med den information?
Der er masser af ting, som i sig selv er rigtige nok, man ikke behøver at gøre grin med på sin partners bekostning - især, når det er sårbare emner. Jeg ville også blive såret og føle mig udstillet - og være i tvivl om, hvad der blev sagt og tænkt bag min ryg, og om forståelsen og accepten fra min mand nu også var til at regne med.
Kan man så også frit joke om sin kones hængebryster, ordblindhed, handicap etc. etc., når bare det er rigtigt nok? Til en person, konen ikke kender - og tilføjet
?
Altså jeg kunne sagtens finde på at sige noget lign.
Hvis manden får hende til at føle sig elsket osv. Hver dag. Så synes jeg det er en ganske harmløs joke.
Jeg kan sgu heller ikke bære min kæreste. Vi joker da jævnligt med der er 30 cm højde forskel på os, vi joker om mit vanvittige morgenhår og om han ikke kan se en pind uden briller, og hans hænder er ødelagte. Det er sjov og ballade og jeg ville blive vanvittig af af skulle gå på listetær rundt rundt om min kæreste.
Jeg synes virkelig ikke joken er slem, ser det knapt som en joke, nærmere en konstatering.
Anmeld
Citér