Min mand har ydmyget mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2022

Kastanje

Ja du er såret - men hvis han ellers er en god og kærlig mand er det da også synd at lade det fylde alt for meget…… jeg har hørt veninder og andre kvinder udtale sig meget mere “krænkende”/ ydmygende omkring deres mænd. Pointen er at det er sjældent,  man bliver taget i det. 

Øv dig på pytknappen og kom videre med dit ellers dejlige forhold. 

Vil du kun have trøst. For du får også andre perspektiver , som du ikke accepterer..? Alle kan da se at det var knapt så smart af ham. Men at han han bliver gjort til et monster pga det … så slemt er det ikke i min bog…

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Der er edderbankeme mig forskel på den interne jokende jargon man kan have MED sin partner, og så nedladende ting man siger OM sin partner til en udefrakommende. Jeg kan ikke rigtig bruge dine svar til noget - nogen gange kan det være fint, når man møder en, der er sårbar og ked af det, og prøve at se tingene fra deres perspektiv. Det vil du ikke, det er fair, men så er dine svar heller ikke en hjælp. For du vil slet ikke forsøge at antage et andet perspektiv end dit eget. Men tak for din tid alligevel. 

Jeg har skrevet at i skal snakke om at du blev såret? Men nej jeg er ikke enig med dig. Det er vel også okay?

Anmeld Citér

9. juli 2022

Hanspige

Mor og meget mere skriver:

joker, ja - og jeg antager, at du ikke er ulykkelig over dit morgenhår eller jeres højdeforskel, og at det ikke er ømfindtlige emner for jer. Der er kolossal forskel på emner, som man joker med indbyrdes, og på sårbare områder, man ved, at den anden er virkelig ked af. Sidstnævnte gør man da ikke grin med over for en anden.
Hvis din mand var ulykkelig over noget ved sig selv, og du i øvrigt viste ham omsorg og forståelse omkring det, ville du forhåbentlig ikke udveksle unødvendige kommentarer om det bag hans ryg. 

En konstatering? - med to  - det er ikke neutralt og objektivt informerende. 

Jo mit hår er meget sensitivt for mig. Noget jeg er blevet mobbet utrolig meget med. Hans hænder er sensitive for ham. derfor joker vi om det. Tag kontrollen væk fra det. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Hanspige

Kastanje skriver:

Ja du er såret - men hvis han ellers er en god og kærlig mand er det da også synd at lade det fylde alt for meget…… jeg har hørt veninder og andre kvinder udtale sig meget mere “krænkende”/ ydmygende omkring deres mænd. Pointen er at det er sjældent,  man bliver taget i det. 

Øv dig på pytknappen og kom videre med dit ellers dejlige forhold. 

Vil du kun have trøst. For du får også andre perspektiver , som du ikke accepterer..? Alle kan da se at det var knapt så smart af ham. Men at han han bliver gjort til et monster pga det … så slemt er det ikke i min bog…

Helt enig. 

Synes også det er ude af proportioner. Han har lavet en dum joke.

Anmeld Citér

9. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Der er edderbankeme mig forskel på den interne jokende jargon man kan have MED sin partner, og så nedladende ting man siger OM sin partner til en udefrakommende. Jeg kan ikke rigtig bruge dine svar til noget - nogen gange kan det være fint, når man møder en, der er sårbar og ked af det, og prøve at se tingene fra deres perspektiv. Det vil du ikke, det er fair, men så er dine svar heller ikke en hjælp. For du vil slet ikke forsøge at antage et andet perspektiv end dit eget. Men tak for din tid alligevel. 

Prøv lige at klappe hesten én gang. 
ja det er da sårende, og at han undviger viser bare at han har det skidt med det. Lad vær at koge mere suppe på det. Manden har jo ikke direkte stået foran familien fx og ydmyget dig. 
Han skrev noget smart i en fart til sin fætter, og tydeligvis kan han godt se i bakspejlet den ikke var alt for god. Så lad det ligge. 
Sæt pris på du har en kærlig mand og et godt forhold, og så arbejd lidt med dig selv. 
En ting er at være overvægtig, men din selvtillid kan du sagtens arbejde på alligevel. Du bliver nød til at blive bare lidt tykhudet, for uanset om man er høj/lav, tynd/tyk så vil der altid være noget man er sårbar omkring. Det betyder ikke ens nære skal gå på æggeskaller omkring en jo. 

Synes du blæser det her lidt ud af proportioner, og lader til kun at ville aes og have afvide at det er synd for dig, og selvfølgelig er det da det, men du må også være en smule konstruktiv så du kan komme videre med dit dejlige forhold og lade en bummert være en bummert. 

Jeg kunne forstå det hvis du havde fundet en samtale hvor han svinede dig til i en hel samtale på det groveste. Men det der var vidst mere en tanke torsk mellem to mænd. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Cherry_

Jeg forstår ikke hvad formålet med opslaget er. Søger du erkendelse og at vi skal bekræfte at det var dumt gjort af din mand? Eller råde dig til at gå fra ham  

Hvis du stadig er sur over det og det nager det så meget så skal du da tale med din mand igen. 

Men jeg ville lade den ligge hvis jeg var dig. Jeg tror din mand er flov og skammer sig indeni. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Cherry_

Mrs. skriver:

Prøv lige at klappe hesten én gang. 
ja det er da sårende, og at han undviger viser bare at han har det skidt med det. Lad vær at koge mere suppe på det. Manden har jo ikke direkte stået foran familien fx og ydmyget dig. 
Han skrev noget smart i en fart til sin fætter, og tydeligvis kan han godt se i bakspejlet den ikke var alt for god. Så lad det ligge. 
Sæt pris på du har en kærlig mand og et godt forhold, og så arbejd lidt med dig selv. 
En ting er at være overvægtig, men din selvtillid kan du sagtens arbejde på alligevel. Du bliver nød til at blive bare lidt tykhudet, for uanset om man er høj/lav, tynd/tyk så vil der altid være noget man er sårbar omkring. Det betyder ikke ens nære skal gå på æggeskaller omkring en jo. 

Synes du blæser det her lidt ud af proportioner, og lader til kun at ville aes og have afvide at det er synd for dig, og selvfølgelig er det da det, men du må også være en smule konstruktiv så du kan komme videre med dit dejlige forhold og lade en bummert være en bummert. 

Jeg kunne forstå det hvis du havde fundet en samtale hvor han svinede dig til i en hel samtale på det groveste. Men det der var vidst mere en tanke torsk mellem to mænd. 

Jeg er helt enig med dig ! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.