Det bliver et langt opslag beklager.
Børnehaven ved ikke hvad de skal stille op med min dreng på 3 år, han har gået der ca 3 måneder, børnehavens beskrivelse: vil ikke deltage i fællesskabet, han observere meget, og kan til tider sidde i egen verden, har svært ved at koncentrere sig når der skal spises madpakker, dårligt sprog, dårlig øjenkontakt.
Hertil vil jeg tilføje, at hans sprog er bagud, som også hæmmer ham socialt, han går til talepædagog, og vi er pt midt i hele ppr møllen.
Det eneste jeg kan genkende fra børnehaven, er hans sprog, og han skal have lidt hjælp til at komme ind i en leg, men han vil virkelig gerne, han er en drillepind herhjemme, let til latter, og bruger gerne en banan til at tale i tlf, elsker at få kys og kram, og øjenkontakten fejler ikke noget herhjemme, han kan da godt blive sur når noget ikke går som han vil, men han har ikke decideret nedsmeltninger.
Har selv tager kontakt til en privat ergoterapeut, da jeg gerne vil have undesøgt om han har sanseintagrationsproblemer, da jeg har læst mig til at det kan give nogle af de udfordringer han har.
Har snakket med egen læge om hvordan børnehaven oplever ham, og hun ser jo også den samme dreng som jeg ser, og hun synes det er alt for tidligt at tænke i diagnoser.
Under en tlfsamtale med ergoterapeuten, spurgte hun om jeg havde snakket med min sagsbehandler eller min drengs, ærligt har slet ikke tænkt på det, så mit spørgsmål er her til jer med børn med særlige behov, hvordan var jeres forløb?
Er alene forældre og er ny i den verden med børn der skiller sig ud