Anonym skriver:
Er bare så undret over at den her debat overhovedet eksisterer.
hvorfor skal nogen overbevise andre om,at det er forkert at de ikke vil lade deres børn rejse udlands???
det er da super dejligt at det fungere og føles rigtig for nogen… men det gør det altså bare ikke for andre.
Man skal vel gøre, hvad der er bedst for børnene. Nogen børn kan ikke undvære mor og far, mens andre godt kan.
Jeg har egentlig kun blandet mig fordi der er to ting der undrer mig:
1. Hvorfor opleves Danmark mere sikkert end fx Tyskland? Ideen om afstanden og muligheden for at komme er for mig ulogisk, jeg har 8 timer i offentlig transport til Skagen, men kan være i London på under to timer. Så skagen opleves for mig længere væk (kom der første gang for 1 år siden mens jeg fx har været i London 5 gange)
2. Hvorfor er mor den vigtigste - og det har egentlig ikke noget specifikt med den her debat at gøre, men blev skrevet her. Hjemme hos os er far lige så vigtig plus mormor har godt nok passet en del gange når de var syge, for ellers kunne vi ikke med 3 børn have beholdt vores job begge 2
faktisk har det altid været far, der tog til vagtlæge og en enkelt gang på skadestuen, fordi han er meget mere rolig og vagtlægen lå tidligere lige ved siden af den afdeling, hvor min datter døde og jeg kunne slet ikke være i det. Så her hos os er far næsten vigtigere når det er akut end jeg er. Aligevel har jeg taget ungerne alene på ferie, fordi vi har mere ferie end far.
Så er der faktisk også en anden ting ikke som undrer, men som jeg tænker over; hvor har vi dog meger bekymring om noget som potentielt kan ske. Fx terror, ulykker osv. Jeg er nok blåøjet og lidt for meget optimist, for tænker egentlig ikke over det når det kommer til ferier, men kan gå helt i panik hvis jeg hører sirener og jeg ved børnene kan være på vej hjem fra skole. Og sjovt nok aldrig nervøs på ferier, men sindsyg nervøs for trafikken i hverdagen.
Anmeld
Citér