Udenlandsrejser uden forældre…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.375 visninger
31 svar
53 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2022

Anonym trådstarter

Ikke dømmende men blot nysgerrig?

De af jer der ikke på nogen måde ville sende et barn der er +6 afsted med andre trygge relationer (bedsteforældre fx) til udlandet uden jer - hvad er egentlig argumenterne/ bekymringerne? Hvad forestiller I jer, at der sker på en tur til Kreta eller til Sydfrankrig?

Det er ikke en drøftelse af for og imod - jeg kan bare ikke selv se se argumenter for af sige nej og er nysgerrig. Jeg har selv rejst meget og mine børn også - både med os og med bedsteforældre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2022

Anonym

Tanken om at sende mine børn under teenagealderen med andre til udlandet, er grænseoverskridende. 
Hvis der skete noget, er de meget langt væk. 
Min yngste kan ikke engang klare to overnatninger ved bedsteforældrene. 
Jeg ville ikke have lyst til at sende dem af sted til udlandet uden os. 

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym

Jeg vil ikke sende mine børn afsted…da det ganske enkelt er for langt væk. 
vi har også rejst meget og bor lige pt i udlandet, og netop derfor har vi også oplevet dvs sygdom og besøg ved turist læger osv… og det skal vores børn ikke igennem uden os. ( hvis det skulle ske, og det kan man aldrig vide)
Det er os der passer på vores børn ligegyldig hvor tætte de er med nogen andre.

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym

Min søn var som 9 årig med hans bedsteforældre på ferie i Sverige i 7 dage.. 

Jeg tror man skal vurdere det enkeltvis- mine forældre er friske og ville sagtens kunne håndtere at han evt skulle til læge eller andet- både her i dk og også i udlandet. 

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym

For mig drejer det sig ikke om en vurderings sag, for mine forældre vil også godt kunne håndtere et læge besøg med vores børn…men mere om at det er mig ( eller far) som er der for vores børn hvis de bliver syg eller der sker noget.

men jeg har fulgt ud respekt for folk som tænker anderledes.

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym

Jeg kan ikke lide tanken om at de er så langt væk hvis der skulle ske noget. Jeg har til gengæld intet problem med at de tog på ferie i Danmark, det ville være helt fint.

Anmeld Citér

3. juni 2022

Soonmom

Terror, barnet bliver syg, brækker benet eller alt muligt andet som også kan ske i DK.

MENe Jg kan hurtigt køre forholdsvis nemt til alle steder i Danmark, men udenfor Danmark er det altså ikke så let

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Terror, barnet bliver syg, brækker benet eller alt muligt andet som også kan ske i DK.

MENe Jg kan hurtigt køre forholdsvis nemt til alle steder i Danmark, men udenfor Danmark er det altså ikke så let

Sjovt så forskelligt man ser på det

sandsynligheden for at der sker terror på en chartertur fx er forsvindende/ ekstrem lille. Og hvis man ender med st blive sprængt i luften er man jo “bare død” og opfatter intet. Set med mine øjne…

Ifth lægebesøg i udlandet. De mest effektive hospitalsbesøg, jeg har prøvet har været i udlandet. Altid kommet til med det samme. Sidst jeg ventede på Herlev var det 5 timer jeg sad med sygt barn.

Anmeld Citér

4. juni 2022

Soonmom

Anonym skriver:

sandsynligheden for at der sker terror på en chartertur fx er forsvindende/ ekstrem lille. Og hvis man ender med st blive sprængt i luften er man jo “bare død” og opfatter intet. Set med mine øjne…

Ifth lægebesøg i udlandet. De mest effektive hospitalsbesøg, jeg har prøvet har været i udlandet. Altid kommet til med det samme. Sidst jeg ventede på Herlev var det 5 timer jeg sad med sygt barn.

Men det ændre ikke på at jeg kan kan komme frem til mine børn Vs hvis de er i dk ville jeg kunne komme frem.

Risikoen for terror er der ligesom risikoen for forskellige naturkatastrofer og er mere sensynligt i udlandet, men det er sådan set ligemeget om risikoen er større eller mindre. Fakta er at DK er lille og jeg kunne være fremme i løbet af 0,5 mens jeg ikke ville kunne komme frem i udlandet (jeg har fx ingen pas)

Anmeld Citér

4. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hvis man er udsat for fx en bombe, behøver man ikke nødvendigvis at dø.. Man kan få sprængt et ben af.. Og når barnet så sidder og skriger efter sin mor og far, så er det bare ikke særlig rart, at man ikke kan komme hen til dem ret hurtigt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.